2022-04-25, 15:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
(FB) Människors publika mentala breakdown på sociala medier. Självskadebeteende?

startade en tråd om det ( samt lite om honom men ville inte skriva ut hans namn) , varför man lägger upp det och varför folk följer det. Tyvärr blev det inget av den tråden.

Men på gott och ont finns allt på nätet och på gott och ont kan alla bli kända på
nätet. På både ” bra och dåliga ” sätt
Min tanke är att personer med självskadebeteenden och psykiska åkommor har ett enormt bekräftelsebehov utan självinsikt , därför poppar dessa lirare upp lite då och då.
Citera
2022-04-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Sjukaste jag har sett på länge. Vad är det här för jävla sysselsättning? Sysslar folk med sånt här nu förtiden? Han måste ju ha gått upp över 100 kilo på 5 år. Kossan han har med sig i senaste videon är det äckligaste jag skådat.

De borde seriöst tas till veterinären och ges sprutor så de somnar in båda två. Sen kan man göra massa tvål av dem. Finns ingen som helst anledning att de finns kvar här i världen. De kommer vara belasta sjukvården och sprider ut ett fruktansvärt budskap om livstil. Det räcker med att en ensam unge börjar anamma deras livstil, så är det en för mycket.

Folk gör uppenbarligen vad som helst nuförtiden för pengar och uppmärksamhet.
Citera
2022-04-25, 16:25
Medlem
Cracksmokers avatar
Riktigt vidrigt faktiskt det mesta är ju bara riktigt äcklig mat. Vad fan e grejen med hångelbilderna? Blir han bögkåt av att äta nudlar eller vadfan är det som händer?

USA asså
Citera
2022-04-25, 17:35
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Okej då vet vi. Är det meningen att vi ska diskutera nåt eller ville du bara meddela oss?
Citera
2022-04-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComposMentis
Här är en bild på hans rumpa. Jag behöver dock varna att bilden är lite NSFW.
https://wiki.soyjak.party/images/2/20/Coinslot.png

Och där spydde jag upp maten...

Klicka INTE på denna länken om du inte VILL se ett grisäckligt sönderskitet manligt rövhål.

Enligt urban dictionary betydde NSFW "NSFW is an abbreviation for words like Not Safe For Wife, Not Suitable For Work, but mostly accepted as Not Safe For Work."....Vilket jag skulle googlat på INNAN länken.
Citera
2022-04-25, 18:32
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Så går det när pengar tar över ens liv. Tror inte han lever så länge till.
Citera
2022-04-25, 18:35
Medlem
Galdars avatar
Såg en av hans videor för säkert över ett halv år sedan, det är sorgligt när man fick de hur han såg ut hälsosam när han var vegan och tränade , hans hy var bra och hans såg glad och frisk ut , nu går han sakta men säkert mot döden , han var förövrigt mycket duktig på att spela fiol såg jag i en video , han måste vara sjuk på något märkligt sätt .

, Tänk hur kungligt det hade varit om detta endast var ett experiment och han lyckades ta sig tillbaka till sin gamla sunda kropp . Den dokumentären hade sålt bra !
Citera
2022-04-25, 19:17
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=wJa2thBJ8Fw

vidrig människa
Citera
2022-04-25, 19:38
Medlem
Herregud 😐
Man slås verkligen av avsaknaden av grönsaker och frukt i mukbang-videorna. Det kanske inte får tittare om man har sånt till måltiden..?
Citera
2022-04-25, 19:51
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Sjukaste jag har sett på länge. Vad är det här för jävla sysselsättning? Sysslar folk med sånt här nu förtiden? Han måste ju ha gått upp över 100 kilo på 5 år. Kossan han har med sig i senaste videon är det äckligaste jag skådat.

De borde seriöst tas till veterinären och ges sprutor så de somnar in båda två. Sen kan man göra massa tvål av dem. Finns ingen som helst anledning att de finns kvar här i världen. De kommer vara belasta sjukvården och sprider ut ett fruktansvärt budskap om livstil. Det räcker med att en ensam unge börjar anamma deras livstil, så är det en för mycket.
Har sett mycket äckligt på nätet, men det här hamnar i en egen kategori. Fy fan va vidrig filmen var, och då är det ändå "bara" två tjockisar som äter. Helvete va vidrigt.
Citera
2022-04-25, 19:57
Bannlyst
Jag tycker ändå att det är skillnad på YouTubers som "Matkoma" som provar olika matställen. Eller kändisar som gör en Mukbang nån gång om året.

Detta är ju bara vidrigt och sorgligt. Troligen mår han inte psykiskt väl och behöver professionell hjälp istället för likes.
Citera
2022-04-25, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Jag tycker ändå att det är skillnad på YouTubers som "Matkoma" som provar olika matställen. Eller kändisar som gör en Mukbang nån gång om året.

Detta är ju bara vidrigt och sorgligt. Troligen mår han inte psykiskt väl och behöver professionell hjälp istället för likes.

Nej han verkar må fruktansvärt dåligt. Har scrollat igenom hans kanal och det är oerhört tragiskt. Han har ett par tjockiskompisar som han gör videos med ibland och de skryter om hur mycket de har gått upp i vikt osv. De väger in innan de börjar äta. Nu väger han över 200kg.

Sedan växlande med videos ibland där han typ gråtskriker av typ ångest och depression.

Hela hans hjärna och belöningssystem måste vara totalt söndertrasat. Han verkar vara mycket ledsen och försöker konstant dölja det med glada låtsasutspel.

Hur mycket vägde han i första videon? 70kg?
Han kan inte ha långt kvar att leva. Men vad är det är för fenomen? Är det en reaktion på fatshaming? Han var ju vegan innan så han är säkert lagt att trilla dit i woke-hålet. Är det för att inte tjockisar ska känna sig kränkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in