Hur tänker du att bostadsmarknaden ska bli tillgänglig för alla? Utbudet är ju detsamma.
Jag önskar att jag hade det perfekta svaret på frågan.
Om 1-2 rummare (singelhushåll) stanjerar vid nedgången och de större bostäderna fortsätter ner i pris per kvm.
Tänker att de större familjerna då får öppning att stegra upp ett rum eller två så alla i familjen får sin trygga plats i hemmet utan att trängas.
Annars vettefan, har du själv någon input i frågan?
Väl mött
/Lennart Lugn
Senast redigerad av poptimistic358 2022-04-21 kl. 23:58.
+ev amortering/topplån.
Som sagt, enda sättet att veta exakt är att fråga personen.
Så länge riksbanken inte höjer reporäntan kommer gapet mellan bundna och rörliga räntor att växa sig större.
Det är något som omöjligt kan ha gått förbi nya låntagare så gissar på att majoriteten låser sina räntor idag.
Vi har en mindre positiv rapport att vänta oss inom kort tror jag, den som lever får se!
Någon nämnde att Skandia banken lånade ut mot 1,21% idag, det påståendet hade jag tacksamt tagit emot källa på!
Jag slår på stort och lägger bud på 3,65% för bundet 3-år redan i maj.
Säg att han har 2,5% så blir räntekostnaden som weallknowit skrev ca 4.000 kr/månad beroende på avdragseffekten.
Totala årsbetalningen blir för lånet blir 62,500 kr plus 62,500 kr i amortering.
Nio tusen per månad plus avgift.
Inte så farligt kanske.
Det finns ingen som har 2,5% i ränta idag. Snarare runt 1,3%.
Det finns ingen som har 2,5% i ränta idag. Snarare runt 1,3%.
Någon sa även 1,21.
Ifall man inte har campat på månen senaste månaderna tar jag för givet hen hade förstånd nog att binda lånet i oroliga tider som dessa och inte iskallt räknade med att räntan skall vara fortsatt rekordlåg.
Trots allt, en bostad är oftast vår största investering så om utrymme för att jonglera saknas kanske det är bättre att ta fram fotpallen och luta sig tillbaka. Om inte för plånbokens skull så för hjärtat och magen.
Inte vidare lacho att springa runt och fjärta överallt pga en en krånglande mage efter varje procentenhet räntorna stiger.
Jag kan ha fel, hen kan såklart vara tät, åtminstone så pass att fjärtarna kan kontrolleras.
Ska erkänna att jag själv släpper en tjutare när jag ser ökningar på 0,15-0,30.
luktfri
Nu ör det läggdags för svammeljanne, ber inte om ursäkt för utsvävningen då jag faktiskt anser jag är on även fast jag är off, nöjd över min surfbräda.
Ha en bra morgondag, jag ringer dig!
+ev amortering/topplån.
Som sagt, enda sättet att veta exakt är att fråga personen.
Så länge riksbanken inte höjer reporäntan kommer gapet mellan bundna och rörliga räntor att växa sig större.
Det är något som omöjligt kan ha gått förbi nya låntagare så gissar på att majoriteten låser sina räntor idag.
Vi har en mindre positiv rapport att vänta oss inom kort tror jag, den som lever får se!
Någon nämnde att Skandia banken lånade ut mot 1,21% idag, det påståendet hade jag tacksamt tagit emot källa på!
Jag slår på stort och lägger bud på 3,65% för bundet 3-år redan i maj.
Jag kan ha fel
/Lenny Lärka
En bekant till mig band 3 år på 1.2%, jag tror inte att räntorna kommer gå upp.
Jag önskar att jag hade det perfekta svaret på frågan.
Om 1-2 rummare (singelhushåll) stanjerar vid nedgången och de större bostäderna fortsätter ner i pris per kvm.
Tänker att de större familjerna då får öppning att stegra upp ett rum eller två så alla i familjen får sin trygga plats i hemmet utan att trängas.
Annars vettefan, har du själv någon input i frågan?
Väl mött
/Lennart Lugn
Tillgång och efterfrågan. Vad ska du få fler större lägenheter ifrån? En växande befolkning i kombination med urbaniseringen ger ökade bostadspriser i Sveriges städer.
En bekant till mig band 3 år på 1.2%, jag tror inte att räntorna kommer gå upp.
Min syster band på 1,55 för ~55 dagar sen.
Jag kan ha fel och mitt syfte är inte att vara elak mot någon.
Har jag rätt däremot så kanske jag har någon medmänniska här inne som som slipper större räntekostnader än nödvändigt de närmsta åren.
Istället för att i värsta fall tvingas sälja sin högt belånade bostad på en sämre marknad.
Det bästa av allt är att vi gör vad fan vi vill.
Hade bra och sånt! Sovgott.
Sätter punkt för mig här, älskar dig.
/LL
Tillgång och efterfrågan. Vad ska du få fler större lägenheter ifrån? En växande befolkning i kombination med urbaniseringen ger ökade bostadspriser i Sveriges städer.
Det var inte min poäng.
Skitsamma, det var ändå bara en önskan!
Hejdå
High-five!
/Lars Ländrygg
Just lånets storlek är ju faktiskt det enda vi vet, det står ju i trådstarten: 2 miljoner.
Ja det är mycket, men inte ovanligt i eller nära storstad. I city går 1rna för 3 mille. Apdyrt, men är det lånefest så är det... Bostadsbristen är ju jämn och fin också.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!