Han skrev för Arbetet med, jag tycker han skriver bra och bildat. Men jag balanserar mellan medlidande och att rulla med ögonen i att vara generation X och anarkist och vara helt beroende av Socialdemokraterna och Vänsterpartiet för att nå ut.
Jag gillar som sagt Wåg, jag tycker man får se till att han är konsekvent i sin ideologiska övertygelse och inte jamsar med även om han också sitter fast i den tvångströjan att vara den enda autonomen som inte sålt sin själ vid 50. Han är på det viset en institution i likhet med alla de andra orginalen nere på Tjärhovsgatan genom åren. Han är heller ingen tryhard som Rebell-Robban var med sina "kn-lla Carl Bildt med en flaska" vid Slussen iförd hatt med bjällror vareviga helgkväll.
Jag vet inte om han lirar covers men han har en helt egen stil i alla fall det får man ge honom. Plus extremt beläst och har nog ätit varenda vegansk linsgryte-curry i varenda utbombad anarkistkvart i Europa plus att han gillar upplopp precis som en del fotbollskillar jag känner. Fast de är ju inte lika anala om det och måste ha en politisk ursäkt.
Nä men alltså jag är inte förvånad att han får en bredare publik. Sen att han inte tagit avstånd från våld och sånt handlar ju mer om att vaddå, så som skinheadsen gick på punkare fulla på spelningar så var det där med att organisera sig mot dem rent självförsvar sen har väl de olika äldre maoisterna radikaliserat honom. Man får se till vilken subkultur han kommer ifrån. "Ta avstånd ifrån" är en typisk maoistisk vänstergrej för övrigt
https://en.wikipedia.org/wiki/Denunciation_rally det är mest extremister som framför den typen av krav på hur andra ska leva sina liv. Jag tycker inte man ska trilla i den fällan men det är klart att vänstern är lite roliga med sin inkonsekvens och skygglappar.
Samtidigt så var allt det där passé när grunge och rave kom och alltså folk som läst massa böcker har ofta massor med bra saker att säga men nuet upplever man bara i samtal tillsammans med andra människor. Det är väl bra att han recenserar böcker. Vi andra läste Irvine Welsh lyssnade på Levellers och tog LSD så vi är färdiga med sånt där veganskt. Fram tills Schyman dansade på Docklands var det coolt. Nu har till och med Magdalena Andersson testat braj så det var bättre att försöka bli normal och inte umgås med populister och konstiga vänsterfolk, helt vilsna och chockskadade efter att muren föll. Ständigt sökande efter någon kulturell artefakt att klamra sig fast vid och bygga en mytologi och ett jag kring. Språket som virus indeed. Jaja.
Det är väl en del folk från våldshögern som klarat av att göra samma resa in i borgerligheten fast främst i näringslivet då kanske. Det är väl där den typen av personlighet kommer mer till sin rätt än som krönikör kanske. Det är väl det där med en politisk övertygelse och våld som sticker i ögonen. Men vad jag vet så är väl inte Wåg direkt våldsam själv? Han är väl mer en sån som skriver krönikor och ordnar bokcirklar? Jag tycker det är uppfriskande i en tid där alla kulturella referenser härleder till the Matrix, allt Peter Jackson regisserat, Harry Potter, Star Wars, Marvel och/eller DC.
Sen alltså undrar jag om inte Aftonbladet försöker förnya sig men vet inte riktigt vart vinden blåser så de testar alla möjliga. Anna Björklund och Wåg är bättre än det gamla gänget. Fast alltså Aftonbladet är verkligen inte en bra tidning. När var det en bra tidning? Det är väl bara att det är den största vänstertidningen som är grejen med den. Nej men alltså massa orgasmtips och halvskumma reklamartiklar. Det var någon gång i internets ungdom det var en sajt man surfade på dagligen eller?