2022-07-15, 17:08
Medlem
Någon som vet något mer om den här Ali*io? Vem var han? Läste att han hade klarat sig undan från rättvisan tidigare. Vilken roll hade han bland dom olika gängen i stan?
Citera
2022-07-15, 21:00
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkaffe
Någon som vet något mer om den här Ali*io? Vem var han? Läste att han hade klarat sig undan från rättvisan tidigare. Vilken roll hade han bland dom olika gängen i stan?

I utredningen kring mordet i Gamlestaden så finns Alicio med som användare av encroalias Insatiableclub. Om jag minns rätt så är det han som ska medla mellan albanerna (Naser) och södra biskop (Jobe-nätverket).

Har även för mig att han är en av dem som fixar med vapen.

Attila Can har inga problem att gola på alla i Biskopsgården men Alicio vill han absolut inte nämna vid namn.
Citera
2022-07-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkaffe

@licio är inte ”gangbanger” som många av dom andra, Han är affärsman.
Han känner mycket folk från olika ställen och är omtyckt och respekterad. Han har ett ”stort” namn i dessa kretsar.
Citera
2022-07-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Det är nog inte så jobbigt för majoriteten, bara för dom som råkar illa ut. Vi pratar om en marknad som genererar flera miljarder årligen enbart i sverige. Det är många gängkriminella som lever gott o flott.
jag känner inte en enda kriminell som lever gott o flott,sen beror det på hur definierar du leva gott o flott!en Monclere jacka?restaurang besök?falska Rolex klockor?leasade bilar?
Citera
2022-07-18, 11:30
Medlem
Eftersom det eventuellt kan vara av intresse lägger jag upp domen i det äldre målet där Alicio Santos Nascimento var misstänkt samt åklagarens beslut.

Nicola Katic dömdes till fängelse i nio år för grovt narkotikabrott och grov narkotikasmuggling medan Edson Lima dömdes till fängelse i åtta år för grovt narkotikabrott.

Rykten säger att Alicio Santos Nascimento trivdes bättre på Kap Verde än vad hans kumpaner gjorde under åren på anstalt.

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2022-08-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Eftersom det eventuellt kan vara av intresse lägger jag upp domen i det äldre målet där Alicio Santos Nascimento var misstänkt samt åklagarens beslut.

Nicola Katic dömdes till fängelse i nio år för grovt narkotikabrott och grov narkotikasmuggling medan Edson Lima dömdes till fängelse i åtta år för grovt narkotikabrott.

Rykten säger att Alicio Santos Nascimento trivdes bättre på Kap Verde än vad hans kumpaner gjorde under åren på anstalt.

Göteborgs tingsrätt:

Tack för domen!

Har du någon koll på när FUP kommer ut mot kassim? Försöker du hålla dig uppdaterad gällande detta eller måste jag själv maila om den?
Citera
2022-10-17, 10:55
Medlem
Det har hänt lite i de här målen för de som är intresserade.

Det har tillkommit en åtalspunkt för Kassim Coaney angående synnerligen grovt narkotikabrott under perioden 15 juni 2020 till och med 13 september 2020.

27-åriga Agnes Nordgren häktades i slutet av september för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott i samma mål.
Citera
2022-11-01, 00:13
Medlem
Deras förare är ju häktade för synnerligen grovt
Citera
2022-11-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det har hänt lite i de här målen för de som är intresserade.

Det har tillkommit en åtalspunkt för Kassim Coaney angående synnerligen grovt narkotikabrott under perioden 15 juni 2020 till och med 13 september 2020.

27-åriga Agnes Nordgren häktades i slutet av september för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott i samma mål.

Vem är denna Agnes ? Finns hon med i någon Fup som du kan länka ?
Citera
2022-11-01, 20:16
Medlem
Hahaha chips och dipp till denna fupen
Citera
2022-11-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De-klart
Hahaha chips och dipp till denna fupen

Hur vet du de? Är väl inte klart eller
Citera
2022-11-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Hur vet du de? Är väl inte klart eller

När den kommer blir de frosseri. Den bör komma innan året är slut iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in