2022-04-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Glöm det.
Antingen får de saft o bulle och får gå hem eller så åker de in på två år.
De två åren halveras till ett och sedan är de ute som nyutbildade gängkriminella redo att fortsätta sin skit, men på en högre nivå och med ett nytt kontaktnät.
De är anhållna misstänkta för grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott så det kan nog bli lite längre påföljder.
Citera
2022-04-20, 10:42
Medlem
Så många i Göteborg som åker runt med bilar för miljoner, flashar runt.
Man undrar när polisen ska sätta dit dom, inte direkt diskreta.

Andra sliter för småpengar och så kan de åka runt och glida.
Självklart blattar hela bunten.
Citera
2022-04-20, 13:37
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Så många i Göteborg som åker runt med bilar för miljoner, flashar runt.
Man undrar när polisen ska sätta dit dom, inte direkt diskreta.

Andra sliter för småpengar och så kan de åka runt och glida.
Självklart blattar hela bunten.

Japp jag tog en promenad inne Vasastan en kväll för några veckor sedan. Fullt med blattar med riktiga vrålåk som nya AMG-mercor , BMW med värsting
Motorer med mera. Såg inte ut som hyrbilar eller leasade kärror heller. De flesta som körde såg jäkligt skumma ut och här måste väl polisen kunna gå in och kontrollera mera och bättre tycker man?
Citera
2022-04-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Japp jag tog en promenad inne Vasastan en kväll för några veckor sedan. Fullt med blattar med riktiga vrålåk som nya AMG-mercor , BMW med värsting
Motorer med mera. Såg inte ut som hyrbilar eller leasade kärror heller. De flesta som körde såg jäkligt skumma ut och här måste väl polisen kunna gå in och kontrollera mera och bättre tycker man?

Hur ser en hyrbil eller leasad kärra ut?
Citera
2022-04-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ta registreringsnumret på några av AMG-Mercorna nästa gång. Kolla upp via bilregistret på nätet vem som äger den. Sedan ringer du Skatteverket och kollar vad personen har för inkomster av tjänst, näringsverksamhet och kapital. Är inkomsterna låga kan du tipsa Polisen och Skatteverket också på nätet. Du kan vara anonym när du tipsar. Polisen är tacksamma för tips. Numera har de uppkopplade kameror i de nya polisbilarna som läser in registreringsnummer på bilarna runt polisbilen och uppmärksammar poliserna i bilen om någon bil är lyst av någon orsak. Så kan du dra ditt strå till stacken för att vi skall få ett bättre samhälle. Det är inte ovanligt att Polisen ibland gör räder ihop med Skatteverket och Kronofogden där de plockar av gängkriminella bilar, klockor, halskedjor och till och med märkeskläder.
Citera
2022-04-20, 14:18
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Hur ser en hyrbil eller leasad kärra ut?

Logotyper och även viss utrustning kan man avgöra oftast ifall det är egen kärra eller inte.
Citera
2022-04-20, 14:20
Medlem
Citat:
Logotyper och även viss utrustning kan man avgöra oftast ifall det är egen kärra eller inte.

Nej det kan man inte då extremt många hyr och leasing bilar ser ut som vilken som helst
Citera
2022-04-20, 14:22
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvergran
Ta registreringsnumret på några av AMG-Mercorna nästa gång. Kolla upp via bilregistret på nätet vem som äger den. Sedan ringer du Skatteverket och kollar vad personen har för inkomster av tjänst, näringsverksamhet och kapital. Är inkomsterna låga kan du tipsa Polisen och Skatteverket också på nätet. Du kan vara anonym när du tipsar. Polisen är tacksamma för tips. Numera har de uppkopplade kameror i de nya polisbilarna som läser in registreringsnummer på bilarna runt polisbilen och uppmärksammar poliserna i bilen om någon bil är lyst av någon orsak. Så kan du dra ditt strå till stacken för att vi skall få ett bättre samhälle. Det är inte ovanligt att Polisen ibland gör räder ihop med Skatteverket och Kronofogden där de plockar av gängkriminella bilar, klockor, halskedjor och till och med märkeskläder.

Jättebra tips men nog tror jag att Polisen har koll på dessa personerna ändå. Det känns väl inte helt anonymt att åka runt med en svindyr bil och se till att märkas mitt inne i centrala Göteborg
Citera
2022-04-20, 14:23
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Nej det kan man inte då extremt många hyr och leasing bilar ser ut som vilken som helst

Där tror jag du har fel. Sedan krävs ju en hög inkomst med mera för att ens få leasa en splitter ny M3:a exempelvis
Citera
2022-04-20, 14:28
Medlem
Citat:
Där tror jag du har fel. Sedan krävs ju en hög inkomst med mera för att ens få leasa en splitter ny M3:a exempelvis

Jag kan förklara hur det går till

Person X är kriminell och saknar legal inkomst.

Men han känner person Y som jobbar tex natt på Volvo och har ut ganska bra lön.

Person X ber person Y att leasa en bil/ta ut på kredit.

Person X betalar kostnaden varje månad till person Y
Citera
2022-04-20, 14:30
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Jag kan förklara hur det går till

Person X är kriminell och saknar legal inkomst.

Men han känner person Y som jobbar tex natt på Volvo och har ut ganska bra lön.

Person X ber person Y att leasa en bil/ta ut på kredit.

Person X betalar kostnaden varje månad till person Y

Så kan det nog gå till- jag har inte så bra koll på hur dessa figurer jobbar! Tack för förklaringen …
Citera
2022-04-20, 14:50
Medlem
Citat:

Sluta fåna dig. Du ser inte särskilt intelligent ut med dina kommentarer.

Hyr- och leasingbilar brukar vara av billigare modeller typ KIA, Peugeot, Skoda, Renault osv. Bara åk till Circle K och OKQ8 samt andra uthyrare och se vilka märken de har till uthyrning. Många kriminella muslimer åker i feta, nyare premiumbilar av typen BMW, Mercedes och ännu högre upp i skalan.

För de som inte vet hur det ser ut i "utsatta områden". Jag ser själv hur det ser ut i bostadsområden där dessa finns. De har inga jobb men åker runt alla timmar på dynget i dessa bilar. Kronofogde + polis måste börja stoppa dom på vägarna och beslagta bilen så pengarna kan gå till brottsofferfonden eller statskassan.

OnT: Har dessa kriminella som nu tagits även något med de våldsamma upploppen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in