2022-04-19, 12:48
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag avgudade Harrison Ford. Pojkrummet var fullt med affischer på Han Solo och Indiana Jones.
Jag bytte även till mig en del posters på karln från tidningen Okej på skolgården och storebrorsan bögstämplade mig omgående. Tydligen var det gay att ha en man med piska på väggen.
Jag tyckte Harrison Ford var cool.

Det var främst Stjärnornas Krig och Indiana Jones som gällde, fast det var några år där innan puberteten där de flesta filmer med Harrison Ford funkade att se på.

Hade ni en favoritskådis som barn och vem var det? Och varför? Vilka filmer gjorde skådisen till er favorit?
Citera
2022-04-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag avgudade Harrison Ford. Pojkrummet var fullt med affischer på Han Solo och Indiana Jones.
Jag bytte även till mig en del posters på karln från tidningen Okej på skolgården och storebrorsan bögstämplade mig omgående. Tydligen var det gay att ha en man med piska på väggen.

Det var främst Stjärnornas Krig och Indiana Jones som gällde, fast det var några år där innan puberteten där de flesta filmer med Harrison Ford funkade att se på.

Hade ni en favoritskådis som barn och vem var det? Och varför? Vilka filmer gjorde skådisen till er favorit?

Nej, inga favoritskådisar. Din storebror hade rätt, känns bögigt att ha Indiana Jones på väggen.
Citera
2022-04-19, 12:52
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms

Nicholas Cage var min favorit när jag var 10-12 år. Vet inte varför.
Citera
2022-04-19, 12:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vet inte om han räknas som skådespelare men Tage Danielsson var en favorit när jag var en knatte. Herkules Jonssons storverk var något av det bästa jag sett när den kom, mycket tack vare Tages röst, tror jag.
Citera
2022-04-19, 12:59
Medlem
TheJackets avatar
Mel Gibson, Bruce Willis & Kurt Russell.

Solida
Citera
2022-04-19, 13:00
Medlem
Gunnar Björnstrand.
Citera
2022-04-19, 13:05
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Mina favoriter som barn var: Mark Hamill(Luke Skywalker), Ulf Brunnberg(Vanheden), Charlie Sheen(Hot shots), Janne "Loffe" Carlsson(Repmånad). Sedan gillade jag han som gav röst till Tintin. Var det Bolme?
Citera
2022-04-19, 13:17
Medlem
Lorenzo Lamas. Han var så jävla cool med sitt sneda flin i Snake Eater 2 (tror det var 2:an) när han och hans kumpan sprängde en gangsterboss i luften genom att hälla laxeringsmedel i hans mat så att han var tvungen att gå på muggen, som de hade preparerat i förväg med en bomb.
Citera
2022-04-19, 13:24
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
60-tal: Mlle Cat herine De neuve, i Dagfjärilen.

70-tal: Hr Ernst-Hugo Järe gård, i Het snö och i Farsanmonologerna i Kvällsöppet.

80-tal: Mr. Ronald Reagan, i världspolitiken. Få andra skådisar, har tagit ner ett Imperium.

Heders omnämnande: Hr Ulf Brun berg, som Ragnar Vanheden.
Citera
2022-04-19, 13:55
Avslutad
Robert De Niro kommer alltid att vara
Citera
2022-04-19, 14:31
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Nej, inga favoritskådisar. Din storebror hade rätt, känns bögigt att ha Indiana Jones på väggen.

Jag hade mängder av affischer på en halvnaken Jean-Claude på väggarna när jag var barn. Det var väl ändå inte bögigt? Han var verkligen min stora idol, Van Damme...
Citera
2022-04-19, 14:51
Avslutad
Jim carrey helt klart var ju en stor favorit även brendan fraser ligger varmt om hjärtat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in