• 8
  • 9
2022-04-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Rögle är ett skitlag som är kraftigt överskattade.
Tycker FBK imponerar och gör delvis Rögle dåliga.
Sen har inte Rögle någon toppform och hittils är FBK överlägsna men dagens match övgörs med några minuter kvar.
Tror Rögle är mer desperata i nästa match och går FBK ner några % är det 2-1 i matcher.
Men att FBK går till final och sen vinner Guldet är säkert.
Finns inget lag som slår dom i bäst av 7 om dom spelar som match 1 och 2 i denna matchserie.
2022-04-18, 20:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
HV71 vann sitt första SM-guld som 8:a i serien.

Det var 95 om jag minns rätt.
Och jag har för mig att dom ett tag även låg sist i serien.

Men dom hade ruggigt lag. Med Keskinen, Palo, Kennholt, Örnskog, Stillman, Davidson. Mfl
2022-04-18, 20:36
Medlem
Fbk tar nog hem denna serien. Rögle känns som i en svacka.
2022-04-18, 21:44
Medlem
TonyMoontanas avatar
Rögle är överskattade som fan, fattar inte hypen på dessa
2022-04-18, 22:10
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
HV71 vann sitt första SM-guld som 8:a i serien.

Något som ingen lyckats slå heller, iofs har vi bara haft 9an & 10an till slutspel sedan säsongen 13/14. En grej som i praktiken sker en gång, sen aldrig mer under vår livstid iallafall. Samma grej när Modo åkte ur som ett annat exempel, att ta 3 krossvinster, men förlora 4 med uddamålet, varav 2 på övertid, det är också en sån grej som inte ska kunna ske, men 1 gång - aldrig mer.

Tänk att singla slant, 100 gånger, du vinner varje gång. Att 8 lag går till slutspel, 7 lag har visat sig vara bättre än det 8e laget fram till slutspelet, men just i slutspelet så prickar det 8e laget in allt och är helt plötsligt bättre än sina 3 motståndare som visat sig vara bättre än dig under hela säsongen fram till dess, som dessutom har hemmaplansfördel..Det är så oerhört osannolikt som sagt.
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in