Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackBoeg
Eller strunta i silandet, mixa med lite gurkmeja ingefära och äpple, tillsätt vatten citronjuice lite svartpeppar å cayenne.
Man kan såklart spä med vatten till önskad konsistens och det är naturligtvis bäst då man inte går miste om fibre osv
Citat:
Ursprungligen postat av
Farmor52
Enklast och smidigast blir det om du skaffar en råsaftcentrifug, min är en Severin XXL, valde den för att den var lätt att rengöra. På Bagaren och kocken kostade den ca 800 kr. Det finns ett stort utbud av råsaftcentrifuger. Man kan göra en massa olika juicer, du får prova dig fram. Resterna brukar jag använda när jag bakar matbröd. Här en massa andra tips.
https://vegobox.com/fem-satt-att-anv...in-juicepress/
Lycka till
Det är definitivt inte enklast ... Hade en sambo som tjatade om att skaffa en sen....jag totalvägrade men sa köp du en om du vill en, JAG RENGÖR DEN INTE sa jag ....
gissa vem som rengjorde den ....jo jag. fick myrkryp i hela kroppen av att se henne lämna den skitig och sitta och dricka juice. bara tanken på att göra rent den när allt hade torkat in gjorde att jag alltid diskade den klinisk ren direkt efter användning.
såklart tröttnade hon på skiten inom ett par veckor
samtliga tillverkare påstår att de är enkla att rengöra, njaaee säger jag