2022-04-15, 23:50
Medlem
BornToBeFrees avatar
Nu har ju det skett en hel del bränningar av koranen och upplopp har därmed skapats av motdemonstranter (muslimer och sympatisörer) som har betett sig värre än amöbor.

Men vad skulle hända om en sådan motdemostrant brände bibeln tror ni?
Tror ni att man bara skulle låta yttrandefriheten ha sin gång, stå och se på och acceptera att det hände?
Eller tror ni att liknande upplopp skulle ske?
Skulle i så fall klyftorna öka ytterligare?
Vad skulle du göra i detta senario om Bibeln brändes av muslimer här i Sverige?
Citera
2022-04-15, 23:53
Medlem
Gissningsvis skulle en hel del SD:are bli arga, även om jag har svårt att se att de skulle göra upplopp. Men en lugn och fin brännstund hade det väl sannolikt inte blivit, även om jag själv inte hade kunnat bry mig mindre.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Svenskar är sekulära. Du kan bränna vadsomhelst utan att de bryr sig. Betyder inte att du kan bränna biblar i andra länder. Tänk dig värsta orten i USA där man mordhotar och skadar sina egna barn om de är homo, vad tror du de gör med en bibelbrännare? De har ju vapen med.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
En och annan knäpp frikyrkopastor kanske skulle stå där med krucifix och plakat. Inga kravaller och inga bilbränder.

Jag själv skulle grilla en korv över elden och sedan äta upp den tillsammans med lite senap.
Citera
2022-04-16, 00:03
Medlem
Jag är Ortodox kristen. Jag skulle inte bry mig. Varför? För det är inte mitt problem. Kristendomen förlöjligas hela tiden. I min mening har alla människor fri vilja, och min tro är min ensak. Jag är inte satt på jorden för att tvinga andra att följa min övertygelse. Jag är satt på jorden för att arbeta med mig själv.

Den troende som protesterar mot eller fysiskt försöker hindra andra människors syndfullhet är vilsen och dum i huvudet. Den som straffar andra människor för att de bryter mot ens egen religion gör samma sak som Isis i princip.

Jag känner inga andra kristna (jag rör mig bara bland ortodoxa) som skulle ge sig på någon som förlöjligade vår tro. Det är en sak om det är en institution, typ om vi förbjöds ha våra gudstjänster på vårt sätt, men vad någon individ väljer att göra med sin fritid angår inte oss. Vi har inget intresse i att straffa någon människa.

Gör vad du vill.
Citera
2022-04-16, 00:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Svenskar är sekulära. Du kan bränna vadsomhelst utan att de bryr sig. Betyder inte att du kan bränna biblar i andra länder. Tänk dig värsta orten i USA där man mordhotar och skadar sina egna barn om de är homo, vad tror du de gör med en bibelbrännare? De har ju vapen med.
I USA är yttrandefriheten större än i Sverige. Jag tror inte ens hillbilly-polisen i bibelbältet skulle tillåta upplopp om någon genomförde en bibelbränning. Om du däremot utförde den utanför polisiär närvaro, t.ex. på en bar, skulle du få räkna med att få duktigt med stryk.
Citera
2022-04-16, 00:11
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
I USA är yttrandefriheten större än i Sverige. Jag tror inte ens hillbilly-polisen i bibelbältet skulle tillåta upplopp om någon genomförde en bibelbränning. Om du däremot utförde den utanför polisiär närvaro, t.ex. på en bar, skulle du få räkna med att få duktigt med stryk.

De skulle komma till dig om kvällen och bränna ner ditt hus med dig i.

De snälla kristna vill ju inte hamna i fängelse, så skulle inte ske öppet.

Fan vad jag hatar religioner, kan de inte bara dra åt pipan?
Citera
2022-04-16, 00:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornToBeFree
Nu har ju det skett en hel del bränningar av koranen och upplopp har därmed skapats av motdemonstranter (muslimer och sympatisörer) som har betett sig värre än amöbor.

Tror ni att man bara skulle låta yttrandefriheten ha sin gång, stå och se på och acceptera att det hände?
Det skulle inte hända ett skit. Möjligen skulle man tycka att den som brände var lite knäpp, inget mer.
Citera
2022-04-16, 00:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBoeg
Jag hade bränt bilar slagit sönder bilar och kastat sten på Polisen.
Nu är jag inte och har aldrig varit polis, men hade jag varit polis och någon kastat sten hade jag skjutit ner den. Kommer du ihåg hampus i Göteborgskravallerna? Man skall inte behöva tåla vad som helst på sitt jobb! Hoppas Hampus bajsar i sin plastpåse på magen än!
Citera
2022-04-16, 00:35
Bannlyst
De skulle smida en masterplan på hur de kan förstöra ens land och sätt olika grupper emot varandra skapa inbördeskrig och konflikter. Ta in muslimer t ex i landet som utför våldet åt dom.

Citera
2022-04-16, 01:12
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornToBeFree

Det beror på, i Sverige skulle nog dom Kristna araberna blivit mycket förbannade skall man bränna en Bibel bör man göra det i Södertälje.
Citera
2022-04-16, 04:01
Medlem
allt.o.ingets avatar
Det skulle inte hända ett dugg. Den kristna tron bygger på att det är den som begår en gärning som står för skuld inför sig själv. Bibeln är inget självändamål utan endast en vägledning. Det muslimer vägrar erkänna är att de behandlar Muhammed och koranen som en Gudom. Bibeln har inte alls samma särställning för en kristen då den sanna bibeln finns inom den troende, detsamma gäller kyrkan. Kristendomen är mer sinnligt inriktad medan islam lever mer i den helvetiska världen. Kristendomen är raka motsatsen till vad världen står för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in