2022-04-15, 14:59
Medlem
rtyuios avatar
Rika och välbärgade människor tvättar väl knappast sina egna kläder?
I bästa fall lämnar deras assistent in de på kemtvätt om det är något de kan tänka sig ha på igen. Kan inte föreställa mig att ex. Hollywood stjärnor eller företagsledare som håvar in miljoner dollar/kronor använder ex samma underkläder 2 ggr. Eller vad tror ni?
Vad gör de av kläderna i så fall?
Citera
2022-04-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Rika och välbärgade människor tvättar väl knappast sina egna kläder?
I bästa fall lämnar deras assistent in de på kemtvätt om det är något de kan tänka sig ha på igen. Kan inte föreställa mig att ex. Hollywood stjärnor eller företagsledare som håvar in miljoner dollar/kronor använder ex samma underkläder 2 ggr. Eller vad tror ni?
Vad gör de av kläderna i så fall?
Lite beroende på vilka typer av kläder, jag tror personligen inte på att de använder t.ex. underkläder flera gånger.

Men man ska samtidigt tänka att det är inte enkelt att bli rik, många som idag är rika tar hand om sin ekonomi extremt bra. Dvs. att de inte "kastar" bort pengar!
Citera
2022-04-15, 15:11
Medlem
Man har folk som tvättar och stryker.
Citera
2022-04-15, 15:30
Medlem
trewqs avatar
Om man bläddrar lite i Kungliga Hovstaternas årsredovisning 2021 så framgår det att HM konungen tilldelades exakt 400 kalsonger förra året. Ett par om dagen, samt trettiofem extra i händelse av att han skiter på sig.
Citera
2022-04-15, 15:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Man tvättar ju ändå underkläder innan man tar på sig dom. Tror nog inte de slänger efter en gång, de har ju personal som tvättar. Men de slänger nog så fort de blir lite slitna.
Citera
2022-04-15, 16:04
Medlem
Jordgubbes avatar
Har aldrig hört det förutom den här knasiga notisen (länk aftonbladet, 2006) ... som innehåller flera märkligheter såsom att "calvin klein" beskrivs som exklusivt, alla vet väl att bomullskläder pga gifter bör tvättas först, samt förstås frågan om han även kastar all disk efter att han käkat.
Citera
2022-04-15, 17:54
Medlem
Herregud är ni helt verklighetsfrånvända?
Det är klart underkläder används flera gånger även ifall man är rik.
Däremot kan de kanske använda ett nytt rakblad vid varje rakning, även om jag likt Nacka skulle gå till barberaren varje morgon istället.
Citera
2022-04-15, 21:19
Medlem
TattooedFuckers avatar
När e man rik ?

När man har en miljon i buffert ?

Ja alltså basplagg typ linnen , kalsonger köper jag på lager157 , eller storpack av björnborg och använder de kanske 10-20 ggr och efter 20+ tvättar brukar formen tappas lite eller om de är skumma fläckar i kalsongerna .

Men ja . Även kändisar tvättar ....kanske inte i tvättstuga men dom gör de
Citera
2022-04-16, 09:52
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
När e man rik ?

När man har en miljon i buffert ?

Ja alltså basplagg typ linnen , kalsonger köper jag på lager157 , eller storpack av björnborg och använder de kanske 10-20 ggr och efter 20+ tvättar brukar formen tappas lite eller om de är skumma fläckar i kalsongerna .

Men ja . Även kändisar tvättar ....kanske inte i tvättstuga men dom gör de
Jag har det gott ställt, behöver inte tänka på pengar. Det sägs ju att man inte blir lycklig av pengar och det är nog helt sant, men det är lättare att vara olycklig vid avsaknad av pengar. Jag har börjat från noll, hade inget när jag flyttade hemifrån, levde mycket snålt de första åren. Men men mycket jobb - övertid, pluggande -extrajobb så blev det bättre och bättre. Sen har jag jobbat mig uppåt och har det idag mycket bra.

Hur som haver så handlar även jag på lager 157. Jag kan även handla på andra billiga ställen, men jag kan även köpa dyrare fritidskläder. Men att man skulle slänga något efter en användning även om jag har råd, varför skulle man?

De som möjligen slänger kläder efter en gång kan jag nog mycket väl tänka mig är Instagram/Youtube influensers - horor som då har många följare och som företag "skickar gratis" till. Normala människor som är rika/har gott ställt tvättar och städar själva. Sen bor vi inte större än vi behöver/vill och vi vill inte släppa in okända i onödan. Dessutom tycker nog jag att man tar hand om sin egen skit.
Citera
2022-04-16, 10:54
Medlem
Tror inte det, varför då köpa nytt något favo plagg har de nog
Citera
2022-04-16, 13:54
Medlem
lakritcs avatar
Ingvar Kamprad körde runt i en flera decennier gammal Volvo, använde mestadels enbart funktionella kläder och väntade med att klippa håret tills han var på besök i U-länder.

Vissa är ju rika p.g.a. sin sparsamhet - eller kanske snarare snålhet.
Citera
2022-04-16, 13:57
Medlem
CarpeDajms avatar
Är du helt tappad eller.... de riktigt rika köper ju svindyra kläder som de får försäkra för att de skulle svida mer om de förlorade sina dyrkläder än vad det skulle svida för dig att förlora dina Dressmant-shirts.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in