2022-04-14, 23:30
Medlem
Slackoffs avatar
Jag skulle vilja ha bättre koll på mediafolk/kändisar/bloggare kända twittrare osv som har utryckt stöd för Ryssland eller som verkar vara lite för ryssvänliga i dessa tider.
Citera
2022-04-14, 23:32
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Jan ”KGB” Guillou
Citera
2023-10-07, 00:48
Medlem
Vem betalar dig
Citera
2023-10-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag skulle vilja ha bättre koll på mediafolk/kändisar/bloggare kända twittrare osv som har utryckt stöd för Ryssland eller som verkar vara lite för ryssvänliga i dessa tider.

Inget liv mer än att sitta hemma och trolla på NAFO twitter och hosta med KOL

Tragiskt liv, kan tänka mig hur du ser ut
Citera
2023-10-17, 15:12
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Inget liv mer än att sitta hemma och trolla på NAFO twitter och hosta med KOL

Tragiskt liv, kan tänka mig hur du ser ut

Det är stabilt mina gener visade sig vara superariska, står pall för allt livet har att bjuda på.
Citera
2023-10-17, 16:21
Medlem
Amors avatar
Fredrik Morenius och Viktor Pressfeldt två av de mest ihärdiga på twitter. Morenius är typ Afs och Pressfeldt V

Pressfeldt har förvisso lugnat sig lite efter han blev avstängd en period. Riktar nu fokus till 110% stöd till Hamas
Citera
2023-10-17, 17:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Fredrik Morenius och Viktor Pressfeldt två av de mest ihärdiga på twitter. Morenius är typ Afs och Pressfeldt V

Pressfeldt har förvisso lugnat sig lite efter han blev avstängd en period. Riktar nu fokus till 110% stöd till Hamas

När blev Pressfeldt avstängd? Inte för att skithögen inte förtjänade det, men det vore intressant att veta under vilka omständigheter.

Han är doktorand, tydligen. Lär väl disputera 2046, med tanke på all tid han lägger på att twittra.
Citera
2023-10-17, 20:05
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
När blev Pressfeldt avstängd? Inte för att skithögen inte förtjänade det, men det vore intressant att veta under vilka omständigheter.

Han är doktorand, tydligen. Lär väl disputera 2046, med tanke på all tid han lägger på att twittra.
Minns inte, men var några månader in i kriget tror jag. Har för mig att det hade att göra med att han delade falska nyheter från ryska källor eller liknande.
Citera
2023-10-18, 09:56
Medlem
Kajsa Ekis Ekman

Mattias Göransson, chefredaktör på Filter skrev ju krönika på krönika om hur fel väst hade om Ryssland, de var snälla och oskyldiga....

Svenska Freds

Åsa Lindeborg har väl sysslat med att näst intill kartlägga de som kritiserat Kreml och ge sig på dem (samt blivit fälld för det, hennes förtal av Martin Kragh).

Anne Ramberg tyckte väl att det är NATOs fel att Ryssland invaderar Ukraina.

Ulf Bjereld, statsvetare och socialdemokrat.

Åkesson gjorde väl sitt bästa för att relativisera allt illa Ryssland

Chang Frick gillade väl också Ryssland.

Sven Hirdman

Magda Gad

Säkert fler jag har glömt.
Citera
2023-10-18, 10:11
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Kajsa Ekis Ekman

Mattias Göransson, chefredaktör på Filter skrev ju krönika på krönika om hur fel väst hade om Ryssland, de var snälla och oskyldiga....

Svenska Freds

Åsa Lindeborg har väl sysslat med att näst intill kartlägga de som kritiserat Kreml och ge sig på dem (samt blivit fälld för det, hennes förtal av Martin Kragh).

Anne Ramberg tyckte väl att det är NATOs fel att Ryssland invaderar Ukraina.

Ulf Bjereld, statsvetare och socialdemokrat.

Åkesson gjorde väl sitt bästa för att relativisera allt illa Ryssland

Chang Frick gillade väl också Ryssland.

Sven Hirdman

Magda Gad

Säkert fler jag har glömt.

Magda Gad gillar tex det ryska narrativet om Ukrainska nazister, som hon gärna tar upp.

Mattias Göransson gjorde väl mer eller mindre avbön i Filter-podden veckan efter invationen.

Ulf Bjereld tycker jag mer är en follower som alltid tycker det som den samlade vänstern tycker.

Svenska Freds försvarar Ryssland indirekt genom sin syn att västvärlden ska avväpnas.

Håller inte med om Chang Frick och Jimmie Åkesson, de är båda glasklart på Ukrainas sida.
Senast redigerad av Amor 2023-10-18 kl. 10:14.
Citera
2023-10-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Magda Gad gillar tex det ryska narrativet om Ukrainska nazister, som hon gärna tar upp.

Mattias Göransson gjorde väl mer eller mindre avbön i Filter-podden veckan efter invationen.

Ulf Bjereld tycker jag mer är en follower som alltid tycker det som den samlade vänstern tycker.

Svenska Freds försvarar Ryssland indirekt genom sin syn att västvärlden ska avväpnas.

Håller inte med om Chang Frick och Jimmie Åkesson, de är båda glasklart på Ukrainas sida.

Chang Frick och Åkesson var ju så där lite ryssbeundrande innan, men har bytt fot sedan dess, det ska ges dem. Möjligen har Göransson gjort detsamma, men det jag hörde av honom var väl mer "under bilan" av rädsla för att bli cancellad. Han slogs ju för Ryssland överallt, i allt ifrån böcker till artiklar i mer än ett decennium. Det är väl inget litet felsteg, det är ju på Åsa Lindeberg-nivå. Han blev ju prisad för sin bok om Ryssland av officiella Ryssland. Så han bör verkligen inte få frikort.

Rent allmänt kan man väl lite slött säga "hela Aftonbladet Kultur" men Åsa Lindeborg har stått ut verkligen som exceptionellt osmaklig.

Andra är väl Johan Croneman på DN.

Var det inte en hel del från AfS som hyllade Putin väldigt länge?

Från vänstern samarbetade bland annat ABF med massa ryska förbund tills det skrevs om det i DN eller något. Då sade de upp samarbetet, men det höll på i minst ett år efter invasionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in