2022-06-09, 18:44
Medlem
Va tror ni kmr de komma bud?
Citera
2022-06-09, 20:56
Medlem
Slde mitt innehav i denna s sent som idag. Gruvsekktorn here i come.🏌️🤺
Citera
2022-07-11, 15:12
Medlem
-23 % idag (just nu) p blankarrapport frn Ningi Research:
https://ningiresearch.com/2022/07/11...-ab-sfb-sinch/
https://mobile.twitter.com/NingiRese...58612717043713
We are short $Sinch, a swedish telecommunications company. In our opinion, the company misstated its financial statements by billions
Citera
2022-07-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
-23 % idag (just nu) p blankarrapport frn Ningi Research:
https://ningiresearch.com/2022/07/11...-ab-sfb-sinch/
https://mobile.twitter.com/NingiRese...58612717043713
We are short $Sinch, a swedish telecommunications company. In our opinion, the company misstated its financial statements by billions
vervrderat redan innan fiffel, r dr dessutom fiffel s r det -extremt- vervrderat..
Citera
2022-07-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Jag r dock helt sker att den kommer n 55-60 kr inom ngon mnad.

lol (frn 28:e April)
Citera
2022-07-11, 21:25
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
lol (frn 28:e April)

Lugn, lugn.
Citera
2022-07-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
vervrderat redan innan fiffel, r dr dessutom fiffel s r det -extremt- vervrderat..
Om inte medvetet fiffel s har de tminstone sjabblat i redovisningen. Pressmeddelande frn Sinch ikvll:

Citat:
Sinch AB (publ), en ledande global leverantr av molnbaserade kommunikationstjnster och digital kundinteraktion, tillknnager idag att en omvrdering av kostnad fr slda varor fr historiska perioder, som har genomfrts under andra kvartalet, kommer att ha en 162 miljoner kronor negativ pverkan p bruttoresultatet, EBITDA och justerad EBITDA fr andra kvartalet 2022.

...

Omvrderingen av historiska COGS avser 2021 rs kostnader fr skickade SMS-meddelanden. En detaljerad granskning av leverantrsfakturor har visat att vrdet av de sammanlagda mottagna fakturorna verstiger de sammanlagda upplupna kostnaderna fr denna period med 162 miljoner SEK. Denna avvikelse motsvarar cirka 1,3 procent av COGS fr helret 2021.

Den strsta delen av det ovan nmnda beloppet avser fakturor frn 6 specifika operatrer. Processen fr periodisering av dessa kostnader pverkades under 2021 av en komplex teknisk infrastruktur efter flera strre frvrv, beroenden mellan flera legala enheter samt otillrckliga stdsystem och arbetsprocesser. Flera processfrbttringar har implementerats och resurser har tillfrts fr att minimera risken fr framtida avvikelser i denna storleksordning.
https://investors.sinch.com/sv/news-...er-att-paverka
Citera
2022-07-12, 00:38
Medlem
Herregud, tror jag gick in p ATH och fortfarande kvar 😂

Tur man gick in med vldigt lite.
Citera
2022-07-12, 02:15
Medlem
TheGoldBugs avatar
Hmm... Sinch brukade vl vara strsta innehav i bde Robur Ny Teknik & TIN? Ligger kvar p 2%-isch i Robur men TIN Ny Teknik ser jag den inte alls i 10-topp. Nr dumpade de sina innehav? Har det anats ugglor i mossen tidigare som det inte pratats om? Eric Sprinchhorn brukar ju snacka om att investera i "kompetent ledning" osv.

I det hr fallet verkar det ju vara ett bra exempel p nr blankare gr nytta. Aldrig fattat grejen med Sinch, trkigt att skiten drar ned hela OMX.
Citera
2022-07-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoldBug
I det hr fallet verkar det ju vara ett bra exempel p nr blankare gr nytta. Aldrig fattat grejen med Sinch, trkigt att skiten drar ned hela OMX.
+1

Hur ett bolag som skickar ut sms via en annan part (operatrerna) kan f en s sjuk multipel har fr mig varit ofrstbart i 2 r.

Att kvalitetsbolag som Skanska trycks ut ur OMX30 nr sna r hypeaktier ens fr vara med att leka i ngot annat n first nordic r skmskudde.
Citera
2022-07-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Ser du in i framtiden allts? Du kan fortstta dagdrmma! Ni 20 riga nybrjartraders tror ni vet allt. Tnker inte skriva ngot mer om EVO d denna trd handlar om Sinch s lgg ingen energi att svara mig.
I det hr fallet s tycker jag snarare att du agerar som en nybrjarhandlare.
Sjlvfallet kommer inte raset innan det r fr sent. Du sg i Sinch nu, dom som ville slja p 30 lr f sitta kvar ett tag nu.
Citera
2022-07-12, 12:09
De fljer samma mnster sna hr fd raketer - de tippar ver! och gr i mnga fall tillbaka nda till brjan. Inga aktier mr bra av att sticka som SINCH gjort....eller EVO...eller SF....osv osv...Det r ju kul att ka med p tget, men sljer man inte samtidigt under uppgngen och blir fr girig s blir det trkigt i slutndan. Nybrjarna sitter kvar, medan proffsen tar hem vinst under uppgngen, men talar inte om det fr fljarskaran/nybrjarna/kidsen som gtt p myten om "Diamond hands"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in