Citat:
Ursprungligen postat av
RFVN1531
Benen värker på framsida lår dagligen.
Värken sitter i både benen, men just nu värker det ena benet mer än det andra.
Är detta typiskt för rygg-åkommor?
Vet inte hur jag ska beskriva mer, ställ frågor om jag missat någon information.
Jag fick en fruktansvärd smärta på framsida högra lår, läkaren trodde först att det var från mitt diskbrock/sneda rygg. (Ej skolios!)
När jag en dag kom till HC och så: Jag har fött 4 barn och jag föder hellre 4 till än har denna vidriga smärta, det känns som att "nått" håller på att försöka ta sig UT ur mitt framsida lår!!
Har du ont i höften blev frågan!? Svar Nej!
Men jag tror ändå att det är din höft som sagt upp sig så jag skickar dig på röntgen säger läkaren!
Var på röntgen och där blev svaret illa angripet av artros så ett byte rekommenderades!
Sagt och gjort,jag blev uppsatt på operations lista men det blev tyvärr uppskjutet pga lite annat strul så när jag väl låg på operationsbordet så var jag långt mer illa däran men fick känna redan när de väckte mig efter operationen att här har hänt grejer!
Så sen min höft blev utbytt har jag inte längre ont i framsida lår!
Kanske det inte är en dålig höft/höfter när det gäller dig men det är en förklaring som visade sig stämma för min del!
Jag hoppas att du snart får hjälp, det är ett gissel att dras konstant med smärta på hög nivå!