2022-04-09, 10:22
Medlem
Jag gillar att vara i USA och ker dit ett par gnger om ret privat eller p jobb. Har ocks aktier i Apple, Alpabet och Microsoft.

Fr att slippa vxla fram och tillbaka nr jag handlar aktier och nr jag har utgifter i dollar skulle jag vilja ha ett bankkonto i dollar. Med detta konto ska jag kunna handla aktier samt kunna ha ett kredit eller betalkort med dollar som basvaluta kopplat.

Gr detta att f till? Kan jag bli kund i en amerikansk bank som svensk medborgare, eller har svenska banker den hr typen av tjnst?
Citera
2022-04-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Jag gillar att vara i USA och ker dit ett par gnger om ret privat eller p jobb. Har ocks aktier i Apple, Alpabet och Microsoft.

Fr att slippa vxla fram och tillbaka nr jag handlar aktier och nr jag har utgifter i dollar skulle jag vilja ha ett bankkonto i dollar. Med detta konto ska jag kunna handla aktier samt kunna ha ett kredit eller betalkort med dollar som basvaluta kopplat.

Gr detta att f till? Kan jag bli kund i en amerikansk bank som svensk medborgare, eller har svenska banker den hr typen av tjnst?

Beroende p vilka valrer du pratar om - kolla in revolut. Bank som tillter dig att vxla x kronor/mn avgiftsfritt ( beroende p vilket "paket" du kper) - du kan ocks kpa aktier direkt genom appen.
Och ett kort sklart.

Tnker du strre s har jag dessvrre inte mycket till ider.
Citera
2022-04-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Beroende p vilka valrer du pratar om - kolla in revolut. Bank som tillter dig att vxla x kronor/mn avgiftsfritt ( beroende p vilket "paket" du kper) - du kan ocks kpa aktier direkt genom appen.
Och ett kort sklart.

Tnker du strre s har jag dessvrre inte mycket till ider.

Handlar vl om en halv mille ca.
Citera
2022-04-09, 18:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Det r ju typ 5 miljoner kronor!
Citera
2022-04-10, 11:01
Medlem
Citat:

Kolla iaf upp det , https://www.revolut.com/sv-SE
Vill minnas att dem idag har svensk banklicens(?) och garanti p 250.000(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in