2022-04-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hammaren ser inte direkt blodig ut så det måste ha varit kniven som gjorde det stora jobbet. Den är inte nyköpt utan något som är plockat ut den ärvda verktygslådan som står hemma i garderoben eller något sånt.
Gucci glasögon får inte mig att tänka på invandrare men behöver inte heller vara äkta. Här kan det vara vad som helst som har fått det att slinta för kvinnan med otrohet är ingen omöjlighet.

Mm, tycker mig se lite blod på kanten, även på glasögonen (glaset).
Citera
2022-04-07, 11:19
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Kan det ha varit två hemtjänstpersonal som rök ihop? Det är ju knappast första gången det händer...
Det kan mycket väl vara så att hemtjänsten är i full gång vid den tiden. Ibland använder de väl också sig av sina egna bilar? I bilen kan både kniv och hammare finnas.
Citera
2022-04-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det kan mycket väl vara så att hemtjänsten är i full gång vid den tiden. Ibland använder de väl också sig av sina egna bilar? I bilen kan både kniv och hammare finnas.

Kan mycket väl vara så.

Känns ju som den mest rimliga spekulationen gällande arbete just nu iallafall.
Aftonh*ran har bekräftat att dom är kollegor.
Citera
2022-04-07, 11:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoZonezigzag
Mm, tycker mig se lite blod på kanten, även på glasögonen (glaset).

Jo, det ser jag också men för att döda en människa så borde det finnas mer blod på vapnet. Använder man den spetsiga delen av hammaren så borde den gå igenom huden och ge mera blod tycker jag. Känns som det är för lite men jag är ingen mördare så vet inte exakt hur mycket man blöder av att bli slagen med en hammare.

Jag gissar att kniven användes till att mörda och då hammaren ser ut att komma från en verktygslåda så gissar jag på att kniven är en vanlig morakniv.
Citera
2022-04-07, 11:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Kan det ha varit två hemtjänstpersonal som rök ihop? Det är ju knappast första gången det händer...
Tiden, runt 07, känns något sen för det, men kanske börjar en del klockan 08 (eller så ligger lokalerna man utgår ifrån precis runt knuten)...?

Edit: "larmet inkom 7.15", men bråket kan ju har börjat en stund tidigare.
Citera
2022-04-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, det ser jag också men för att döda en människa så borde det finnas mer blod på vapnet. Använder man den spetsiga delen av hammaren så borde den gå igenom huden och ge mera blod tycker jag. Känns som det är för lite men jag är ingen mördare så vet inte exakt hur mycket man blöder av att bli slagen med en hammare.

Jag gissar att kniven användes till att mörda och då hammaren ser ut att komma från en verktygslåda så gissar jag på att kniven är en vanlig morakniv.

Håller nog med dig där, men antar att kniven gjorde det "dödande" jobbet eller hur man nu ska uttrycka det.
Men jag har inte en aning huruvida blodet kvarstannar på hammarens metall eller liknande.

Tragiskt hur som.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoZonezigzag
Kan mycket väl vara så.

Känns ju som den mest rimliga spekulationen gällande arbete just nu iallafall.
Aftonh*ran har bekräftat att dom är kollegor.

Nja, att Aftonbladet bekräftat det tycker jag inte riktigt man kan säga. Men ”enligt uppgift” ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja, att Aftonbladet bekräftat det tycker jag inte riktigt man kan säga. Men ”enligt uppgift” ja.

Fel av mig, uttryckte mig klantigt.
Citera
2022-04-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun
Hammare och kniv? Tänker på Jonna (hästtjejen) som gjorde sig av med sig kvinnliga rival på samma sätt.
Jepp. Det luktar triangeldrama här.
Citera
2022-04-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tiden, runt 07, känns något sen för det, men kanske börjar en del klockan 08 (eller så ligger lokalerna man utgår ifrån precis runt knuten)...?

Edit: "larmet inkom 7.15", men bråket kan ju har börjat en stund tidigare.

Kan ha vart deras första brukare som skall besökas?
Finns en hel del brukare i Minsta/Fjäril, pensionärer som bott där hela sitt liv.

Vi spekulerar bara...

Hoppas på att det inkommer mer info inom kort.
Citera
2022-04-07, 11:28
Medlem
Troians avatar
Alltså. Jag tror knappast att det är två personer som är ute på jobb som av en slump stött på varandra, varpå den ena tagit fram sin hammare och kniv, och haft ihjäl sin kollega.
Citera
2022-04-07, 11:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Alltså. Jag tror knappast att det är två personer som är ute på jobb som av en slump stött på varandra, varpå den ena tagit fram sin hammare och kniv, och haft ihjäl sin kollega.
Nä, något har dom ju ihop, kanske fd. partners inom hemtjänst/assistans där den ana sparkats/fråntagits delägarskap eller liknande, vi får se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in