Citat:
Ursprungligen postat av
SexReality
Denna hårddisk fungerar som extern. Borde inte alla filer gå att återfinna när Chkdsk tappade bort dem när indexet återbyggdes? Har inte skrivit över filer. De saknas ca 10k mp3s.
Först och främst, det räcker inte enbart att ha disken man vill rädda sker ifrån ansluten till en dator utan man behöver ytterligare en hårddisk som man kan kopiera över filerna som hittas på den "trasiga" disken.
Problemet du har beror inte på att det saknas program på marknaden som fixar tillbaka dina saknade filer utan det är nog hur mycket pengar du tycker det är värt att lägga på ett recovery-program?
Det finns ett helt gratis program som löser ditt problem, Testdisk, kruxet är dock att man får arbeta i "terminal" dvs enbart med hjälp av tangentbord och inget klickande med mus.
Testdisk är helt säkert att använda och kan i princip inte ställa till med värre skada än vad som redan råder. Har du tur så kan Testdisk återställa partitionstabellen och då kommer din "trasiga" disk få allt återskapat inom några minuter.
Jag kan lista upp säkert 10 olika program till Windows jag har använt med framgång men dom är p1ratade vilket är ett helt annat sidospår som vi inte ska diskutera här. Vad dessa program kostar orkar jag inte ens kolla men här kommer namnet på ett axplock:
Wondershare Recoverit
Active@ UNDELETE
Auslogics File Recovery
EaseUS file recovery
iCare Recovery
iLike External Hard Drive Data Recovery
M3 Data Recovery
R-studio
Raise Data Recovery
Stellar data recovery
Zero Assumption Recovery
Mina två favoriter på listan här ovan är R-studio och Zero Assumption Recovery.