2022-04-05, 07:49
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
För att Svenskar är och förblir idioter.
Jo jag börjar fan undra om det är nåt fel i huvudet på dom eller inte.
Varje morgon när jag skall dricka mitt kaffe läser jag om, mord, skjutningar nu senast explosion i Hässleholm osv osv....
Citera
2022-04-05, 07:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Men äldre borde som i andra länder, älska sitt land och SD enligt mig själv då...Men ja du har nog rätt kan mycket väl vara som du säger.

Jo, kan man tycka.
Jag har ju inte gjort någon grundlig undersökning men lyssnat på min mamma som gnäller över låg pension och invandrare som utför brott men fortsätter likt förbannat att rösta på S.
Citera
Avslutad
Citat:
Jo jag börjar fan undra om det är nåt fel i huvudet på dom eller inte.
Varje morgon när jag skall dricka mitt kaffe läser jag om, mord, skjutningar nu senast explosion i Hässleholm osv osv....

Ja som min gamla mor säger, icke svenska då.
Snart får man bara se en riktig Svensk på Zoo
Citera
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Borgarna har styrt förut, blir alltid sämre för gemene man när de styr....

Hade SD och S kunnat samsat hade det varit ett bra allternativ

Röstade SD i förra valet, nu vetesjutton när de sitter i Moderaternas knä

S utan MP är nog att föredra men då nåste MP åka ut

MP har varit sänket i Sverige hela 2000 talet oavsett vem som haft makten.
Jag tänker att kriget som pågår i Ukraina just nu borde få alla partier att vakna och samarbeta, hur tror du M och S hade fungerat?
Tror du dom hade kunnat samarbeta och glömma det förflutna eller är det ren fantasi jag håller på med.
Kanske även SD inbakat som kan styra brottsligheten kanske. Nu enbart spekulerar jag och fantiserar.
Citera
2022-04-05, 07:52
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, kan man tycka.
Jag har ju inte gjort någon grundlig undersökning men lyssnat på min mamma som gnäller över låg pension och invandrare som utför brott men fortsätter likt förbannat att rösta på S.
Haha jo nu när du säger det har själv en mor som gnäller på utvecklingen men vid val så blir det S ändå .
Far min har slutat rösta han säger att det inte spelar någon roll vem man röstar på numera men även han är S trogen.
Citera
2022-04-05, 07:53
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Jadu, jag är främst orolig för alla våra barn som skall växa upp....Skrämmande framtid.
Citera
2022-04-05, 08:03
Medlem
Av samma anledning som de röstar på övriga riksdagspartier; propaganda.
En liten del sossarna röstar på dem för att de på riktigt tror att de står på arbetarens sida, vilket de aldrig gjort. Men den största delen av sossarnas valboskap röstar på dem för bidrag och möjligheten att slippa jobba.
Citera
2022-04-05, 08:05
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Du har ett bra liv men andra människor har det inte tyvärr.
Utlänningar. Dom får arbeta. Hahaha.
Köra taxi och städa och servera mig.
Dom jobbar. Jag sitter ner och äter.

Nä, nu kom bostadsbidraget.
Dags att gå och köpa trisslotter.
Av en utlänning. Hahaha
Citera
2022-04-05, 08:08
Medlem
Citat:
Socialdemokraternas största vallöfte var att Sverige 2020 ska ha EU:s lägsta arbetslöshet. Där har dom misslyckats, Särskilt utsatta grupper utgör nu 75 procent av arbetslösheten.

Den “feministiska utrikespolitiken” ledde till en diplomatisk kris med Saudiarabien, som slutade med att 57 stater fördömde utrikesminister Margot Wallström även där ett misslyckande.

Vårdköerna har i många fall och i motsats till S löften dubblerats sedan 2014. Andelen som väntat på operation i mer än tre månader har ökat!
Väntetiderna inom barn- och ungdomspsykiatrin är i vissa fall upp till två år
Regeringen har öst pengar över sjukvården, utan att en enda kö blivit kortare.

Utvecklingen i utsatta områden har förvärrats. Det dödliga våldet fortsätter att sköra offer, klanerna fortsätter att öka i antal, explosioner, mord, utpressningar mm, mm. Antalet poliser per invånare har även dom minskat. Migrationspolitiken enligt mig är en katastrof.
Antalet uppklarade brott är mycket lågt man kan nästan mörda vem man vill och komma undan.

Skolresultaten blir allt sämre och fler och fler lärare hotas på sina arbetsplatser samt lämnar sina jobb.

Skatterna har höjts med 60 miljarder, Bostadsbristen är värre än någonsin, studenter har inga bostäder att bo i.

På område efter område har man misslyckats men enligt Aftonbladet fortsätter S öka rekordartat.

Jag ställer mig frågan ljuger Aftonbladet eller är det enbart kriminella och klaner som röstar på S därför dom har stöd?

Jag förstår mig inte på människor, S är inte samma parti som dom en gång var, det känns idag som om dom enbart vill hålla sig kvar vid makten, hur det går för Sverige skiter man i man låtsas som att där inga problem finns.

Så hur kommer det sig att människor röstar på S?
Varför gör man det?

Man låter Magdalena styra S för att man vet att kvinnor ej röstar höger, ett smart och noggrant planerat val, men kommer det hjälpa S?

Kan inte dom låta ett annat parti ta över, vårt land går åt helvete snart.

Folk som är pantade kan göra vad som helst, men om vi säger att alla som röstar rött inte är det, så röstar de på sossarna för att de vill rösta mot SD.

Hela skiten vi sitter i nu och som förstört Sverige med araber är pga att hatet mot SD normaliserades.
Citera
2022-04-05, 08:14
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Mest svenskar som har tid att gå till Skansen.
Utlänningar får arbeta extra.
Hahaha.
Biosalongen är också bra om du vill se svenskar. Och på hotellen. Svenskar är där det är trevligt.
Utlänningar jobbar och servar oss.
Citera
2022-04-05, 08:20
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Utlänningar. Dom får arbeta. Hahaha.
Köra taxi och städa och servera mig.
Dom jobbar. Jag sitter ner och äter.

Nä, nu kom bostadsbidraget.
Dags att gå och köpa trisslotter.
Av en utlänning. Hahaha
Kom ditt bostadsbidrag idag?
Hmm ok..
Citera
2022-04-05, 08:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, kan man tycka.

Min mor i kanske samma generation låter likadant, förbannar sig över DN - men fortsätter lik förbannat. Politiskt intresserad hela sitt liv, uppvuxen i myllan så djup att det inte går att ta sig upp ur. Tänk om mormor och morfar kunde höra dig nu! - Tänk om de fått uppleva Socialdemokraterna nu! Jaja... det finns inget alternativ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in