Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Nu fresprkar du dock nstan samma bekvmlighet som du nyss talade illa om. Man r inte driven fr det ger ett bttre och tryggare liv. Man gillar helt enkelt att utmana sig sjlv och vill testa grnser.
Det hller jag inte med om. Det kan vara bda delarna. Mlen fr en driven person kan se olika ut. Skillnaden r att en driven person agerar och spenderar sin tid i enlighet med att n sina ml. En odriven person lever men utan koppling till ml. Och om han har ml s gr han inget eller lite fr att n sina ml.
Hur som helst r jag bara en delvis driven person s mitt leverne r inget facit. Jag minns dock hur jag var nr jag var nr jag var 18. Jag ville bli rik och vltrnad men levde som att mlet var att bli fattig och otrnad. Jag blev inte heller det jag ville bli, utan dit mitt leverne frde mig.
S ndrade jag mitt liv. Satte upp ml som jag brjade leva i enlighet med. Jag ville bli framgngsrik, ekonomiskt oberoende, vltrnad, hlsosam och skapa ett bra liv fr mig sjlv och min familj. S jag brjade leva mitt liv i enlighet med det och ver mnga rs sikt, som en konsekvens av mycket hrt arbete, s brjade jag successivt uppn mlen jag satt upp. En viktig del r att ha delml och att skapa nya ml efter hand.
Finns mnga mnniskor som varit drivna men helt stagnerar nr de vl uppnr sina ml.