2022-11-06, 14:48
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vänstern slår tillbaka. Nu meddelar bl a Pfizer, General Motors och en rad andra storföretag att de kommer pausa annonsering på Twitter.

När jag tänker amerikansk vänster , så tänker jag Sanders, AOC och naturligtvis General Motors och Pfizer
Citera
2022-11-06, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
När jag tänker amerikansk vänster , så tänker jag Sanders, AOC och naturligtvis General Motors och Pfizer
Vänstern är bara nyttiga idioter åt techmiljardärer, oligarker & kosmopoliter.
Citera
2022-11-06, 15:41
Medlem
BrotherXIIs avatar
”Starting today, we're adding great new features to Twitter Blue and have more on the way soon.
Get Twitter Blue for $7.99/month if you sign up now
- Blue checkmark: Power to the people: Your account will get a blue checkmark, just like the celebrities, companies, and politicians you already follow.

Coming soon…
- Half the ads & much better ones: Since you're supporting Twitter in the battle against the bots, we're going to reward you with half the ads and make them twice as relevant.
- Post longer videos: You'll finally be able to post longer videos to Twitter.
- Priority ranking for quality content: Your content will get priority ranking in replies, mentions, and search. This helps lower the visibility of scams, spam, and bots.
Availability: Twitter Blue with verification is currently available on iOS in the US, Canada, Australia, New Zealand, and the UK.”

(Från den uppdaterade appen.)

https://twitter.com/esthercrawford/s...69361976741888
Citera
2022-11-06, 17:23
Medlem
stone_sleepers avatar
https://twitter.com/PoliticsVerse/st...623207317504#m
PoliticsVerse 🇺🇸
@PoliticsVerse
Nov 5
List of Companies who have suspended Twitter Ad’s:

General Mills
CVS
United Airlines
GM
Audi
Mazda
Porsche
Volkswagen
American Express
Coca-Cola
Johnson & Johnson
Levi Strauss
Spotify
Ford
Dyson
Forbes
DIRECTV
Nintendo
Unilever
PBS

Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC

Jag skrev "vänster" medvetet just för att folk ska reagera. Helt galet att kalla världens rikaste och mäktigaste företagen för vänster, eller hur? BlackRock, Alphabet, GM, Pfizer... Men ingen kan neka att de och vänstern står på samma sida i nästan alla frågor. Vad är det som händer då?
Senast redigerad av stone_sleeper 2022-11-06 kl. 17:28.
Citera
2022-11-06, 17:28
Medlem
Citat:
Vänstern slår tillbaka. Nu meddelar bl a Pfizer, General Motors och en rad andra storföretag att de kommer pausa annonsering på Twitter.

Så ”vänstern” består av miljardärer och storbolag ?
Citera
2022-11-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
4000 anställda har alltså fått sparken. En obegripligt stor summa människor. Vad jag inte riktigt förstår är vad dessa 4000 personer gjort på daglig basis när de gått till jobbet. Någon insatt i tech-världen som kan förklara(?) Har de jobbat flitigt 24/7 på jobbet, eller är det en massa såsande?

Det var dessa 4000 som hjälpte demokraternas valfusk 2020. Twitter var utan tvekan den största anledningen till att demokraterna vann valet.
Citera
2022-11-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Otroligt farligt för demokratin och för yttrandefriheten att en kapitalist kan få ha så mycket makt över våra offentliga rum. Nu får vi inte hoppas att fascister som Trump bjuds in i värmen åter, för då kan demokratin försvinna.

Twitter är väl ett privat företag? Eller är det ”offentligt rum” när det passar er ?

Håll käften. På riktigt.
Citera
2022-11-06, 17:36
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så ”vänstern” består av miljardärer och storbolag ?

Egentligen finns det ingen vänster längre. Det finns människor som tror de är "vänster" (de gillar estetiken och den romantiserade bilden av vänstern) men i grunden är de woke liberaler som hatar arbetarklassen och springer miljardärernas och storbolagens ärenden.
Citera
2022-11-07, 01:38
Medlem
wwrs avatar
Twitter kommer att satsa på att ta över kända YouTubers som kan ladda upp längre videos och tjäna pengar på det. Vem kommer att betala för det? - Fast det fungerar ju på YouTube.

https://www.theguardian.com/technolo...-on-to-twitter
Citera
2022-11-07, 01:53
Medlem
Citat:
https://twitter.com/PoliticsVerse/st...623207317504#m
PoliticsVerse 🇺🇸
@PoliticsVerse
Nov 5
List of Companies who have suspended Twitter Ad’s:

General Mills
CVS
United Airlines
GM
Audi
Mazda
Porsche
Volkswagen
American Express
Coca-Cola
Johnson & Johnson
Levi Strauss
Spotify
Ford
Dyson
Forbes
DIRECTV
Nintendo
Unilever
PBS

Jag skrev "vänster" medvetet just för att folk ska reagera. Helt galet att kalla världens rikaste och mäktigaste företagen för vänster, eller hur? BlackRock, Alphabet, GM, Pfizer... Men ingen kan neka att de och vänstern står på samma sida i nästan alla frågor. Vad är det som händer då?

Då vet vi vilka som är emot yttrandefrihet och demokrati och vilka som bör bojkottas.
Citera
2022-11-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Twitter kommer att satsa på att ta över kända YouTubers som kan ladda upp längre videos och tjäna pengar på det. Vem kommer att betala för det? - Fast det fungerar ju på YouTube.

https://www.theguardian.com/technolo...-on-to-twitter

Intressant, jag förutspådde tidigare att planerna kunde bli att konkurrera med youtube men räknade inte med att det skulle ske så snabbt. Utmärkt om deras monopol kan brytas av Musk som är för yttrandefrihet.
Citera
2022-11-07, 06:01
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

Det gäller dock enbart sociala frågor som minoritetsrepresentation, antirasism, transrättigheter osv. Och det råkar vara så att vänstern och storföretagen står på samma sida eftersom majoriteten av västerländska befolkningar tycker som vänstern. Företagen förstår så klart att det är där pengarna tjänas och följer strömmen. Det är även mycket enkla frågor för storföretagen och vänstern att samsas om. Kollar man däremot på de lite jobbigare frågorna som berör skatt och arbets- och arbetsmiljörätt så har de inte mycket gemensamt. Amazon målar gladeligen sin logga i regnbågens färger så fort det är Pridemånad men de behandlar fortfarande sina anställda som skit och Bezos förmögenhet växer. Och det är så djupt befäst i amerikansk politik att vänstern troligen aldrig kommer vinna ett val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in