Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Han försöker naturligtvis få det till att allt är fejkat. Då försöker de alltid att hitta saker som inte stämmer. Men i detta fallet är det inte så konstigt. Vissa kroppar har kanske hämtats för att någon har känt igen dem, eller så har man bara flyttat dem för att enklare kunna hämta upp med likbil eller för att de ligger i vägen. Man ser i alla fall en blodfläck under den försvunna mannen. Det har säkert regnat när detta gjordes eller strax efteråt, eftersom det är så pass lite blod.
Sedan kan man ju alltid vända på det. Varför skulle man flytta på en kropp om det var fejkat? Skulle jag ha fejkat bilder så skulle jag för det första hällt ut blod och för det andra skulle jag ha tagit bilderna snabbt. Sedan kunde "liken" gå hem.
Det här är inte så mycket att fundera på egentligen. Flera kroppar har påträffats utspritt i stan - dokumenterade/fotograferade i varierad omfattning och tidsstämpel.
Vissa flyttas av olika skäl tex som du anger, vissa ligger kvar.
Vissa är kanske konstaterat minerade, vissa kanske ligger i vägen för fordon och/eller ev räddningsinsatser.
Att granska bilder på det viset som görs är helt onödigt och snudd på vanskapt beteende.
Det finns egentligen bara en sak att ifrågasätta i detta, och det är att Ryssland går ut och dementerar detta folkmord helt utan belägg
Det blir snarast ett indikation på att militärledningen vet vad som ägt rum, kanske rent av orsakat per order lagd.