2022-04-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Detta fick mig att le redan nu, tack.
Din lille korpral i rysk tappning är en loser och du begriper fortfarande ingenting.
Citera
2022-04-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Andra förorter till Kiev som ryssarna varit i, har det inte hänt liknande saker där?
Inte samma systematiska vedergällningsattacker men civila har dödats av ryssarna i hundratals. Det är liksom ingen moralisk skillnad om en pilot släpper en bomb över bostäder som de har gjort tidigare eller om en soldat som avrättar bakbunda som har visats sig nu.
Citera
2022-04-03, 20:49
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Kanske snart läge för en internationell fredsstyrka som kan beskydda civilbefolkningen i de ockuperade städerna? NATO har hittills lyst med sin frånvaro men det hindrar inte enskilda NATO-länder att agera.

Biden är för feg. USAs befolkning likaså antagligen. Dvs de kommer inte att rösta fram någon som riskerar direkt konflikt med världsmongot.
Citera
2022-04-03, 20:51
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Bucha är bara början. Irpin, Kherson, Hostomel, Mariumpol etc etc etc…När Ukraina återtar områden som varit ockuperade av Orksvinen kommer det är räknas in tiotusentals mördade och ännu fler utsatta för brutalt övergreppsvåld.

https://cornucopia.se/2022/04/uppdat...-lamnats-kvar/

Vi ser redan (dessa är alltså dokumenterade och bevisade bortom tvivel) hela skalan av ryssvinens brott mot mänskligheten:
Våldtäkter av flickebarn.
Tortyr, lemlästning och mord av pojkar.
Massvåldtäkter och våldtäkter till döds.
Tortyr, lemlästning, mord, massmord av civila.
Plundringar, härjningar och vandalism.
Mineringar av civila kroppar.
Uppsåtlig terrorbombning och beskjutning av bostadsområden, skolor, daghem, sjukhus, barnsjukhus, evakueringskonvojer i syfte att mörda så många civila som möjligt, i syfte att försvåra vård och hjälpinsatser, i syfte att förstöra civil infrastruktur på lång sikt.
Deportationer och summariska avrättningar och fängelsedomar.
Etnisk rensning.
Krigsförbrytelser.
Krigsbrott.
Brott mot mänskligheten.
Allt.
Precis allt ni kan tänka er har redan skett, sker och kommer att ske.

Ryssland ska ALDRIG förlåtas. Ryssarna har en kollektiv skuld och de ska aldrig slippa undan denna.
Det VIDRIGASTE folket i Europa har redan sluppit undan bestraffning för Andra världskrigets grova övergrepp, Sovjetunionens grova övergrepp, Tjetjenien, Georgien, Afghanistan etc.

Inga avtal ska gälla. Inga förhandlingar ska ske förutom krigskompensation och verkställande av straff för krigsförbrytelser. Ryssland ska utarmas. Ryssland ska bombas. Ryssland ska uppdelas. Ryssarna ska lida. De ska ges ett tusenårigt straff.
Atombomba det efterblivna helvetet sönder och samman.
Det finns ingen plats i världen för Ryssland.

Kan det här vara Kadyrovs Tjetjenska armé som ligger bakom? Muslimerna. De är ökända för att vara helt hänsynslösa och inhumana.

De skickade ju in en hel del tjetjener.

Att de ryska förvirrade soldaterna som knappt visste vad de gjorde i Ukraina skulle göra det här verkar lite ologiskt faktiskt.

Man ska aldrig säga aldrig såklart men att ryssarna skulle gå på civila ukrainare på det här sättet känns märkligt.
Citera
2022-04-03, 20:51
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Din lille korpral i rysk tappning är en loser och du begriper fortfarande ingenting.

Vad va? Du har förväxlat mig med någon. Jag hade genuin uppskattning för ditt inlägg. Ingenting man kan utsätta Putin för är nog för vad han gjort.
Citera
2022-04-03, 20:53
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Biden är för feg. USAs befolkning likaså antagligen. Dvs de kommer inte att rösta fram någon som riskerar direkt konflikt med världsmongot.

Det tror jag också. Däremot kan finnas andra NATO-länder som kan vara sugna på en insats. T ex Storbritannien, Frankrike, Polen, Rumänien.
Citera
2022-04-03, 20:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Handen som rör sig och liket som sätter sig upp går att debattera åt båda håll.

Det som slår mig är dock hur det nästan är en "för perfekt" scen där kropparna ser ut som att dom ligger utplacerade med samma lagom mellanrum längs gatan.

Njet. Min instinkt säger mig att det är något fake över detta.
Men det är väl bara en del av kriget. Propaganda från båda sidor.

Vi vet ju inte hur exakt det gått till där, men det är väl inte omöjligt att förställa sig att ryska trupper skingrat folk och tex ägnat sig åt förhör/utfrågningar med dessa distanser emellan?

Många offer ser ju ut att vara fångar, då dom är bakbundna.
"Avrättade" används också som beskrivning av läget.
Då får man nog närmast tänka sig att ryska soldater haft hela läget under sin kontroll, och att det är varför kropparna ligger utplacerade i en slags ordning.
Citera
2022-04-03, 20:58
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det tror jag också. Däremot kan finnas andra NATO-länder som kan vara sugna på en insats. T ex Storbritannien, Frankrike, Polen, Rumänien.

Ja tack och lov för Storbritannien. Dom har lett motståndet i omvärlden hela vägen. Minns hur Tyskland stod och tvekade de första dagarna. Men ingen kommer att gå in på marken. Flygunderstöd vore det bästa. Bomba skiten ur allt som är ryskt i hela Ukraina. Syna fanskapet.
Citera
2022-04-03, 20:58
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Kan det här vara Kadyrovs Tjetjenska armé som ligger bakom? Muslimerna. De är ökända för att vara helt hänsynslösa och inhumana.

De skickade ju in en hel del tjetjener.

Att de ryska förvirrade soldaterna som knappt visste vad de gjorde i Ukraina skulle göra det här verkar lite ologiskt faktiskt.

Man ska aldrig säga aldrig såklart men att ryssarna skulle gå på civila ukrainare på det här sättet känns märkligt.

TikTok krigarna håller till i sydöstra Ukraina. Attacken från Belarus kom från ryska styrkor som fick löften om att plundra fritt.
Citera
2022-04-03, 20:59
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Vem vet, kanske är hela kriget fake news, bara ett påhiåitt av den nazistiska regeringen i Ukraina.
USA lyckade ju få alla att tro att Hitler, WW2 och koncentrationsläger fanns på riktigt så varför skulle inte Volodymyr Zelenskyj kunna göra samma sak?

Tröttsamt med nyttiga idioter som dig som inte kan tänka själv utan som ständigt rapar ur er det media säger att ni ska rapa ur er.
Jag tycker att hela situationen på gatan ser staged ut. Denna samma gata som rapporteras i media om och om igen, där kroppar ligger till synes strategiskt utplacerade med tio meters mellanrum.
Jag tänker inte ens gå in på det eventuella scenariot som ska ha utspelat sig här för att åstadkomma detta. Det får du använda dina egna hjärnceller till om du har några.
Massgravar har det också pratats om. Jag såg en bild på en sko.
Jag är ingen profet och jag vet inte vilken roll detta spelar i det större spelet, men bara en första anblick på situationen får varningsklockorna att ringa ljudligt.
Det är bara skrämmande hur svagsinthet och brist på sunt förnuft råder bland pöbeln.
Citera
2022-04-03, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
TikTok krigarna håller till i sydöstra Ukraina. Attacken från Belarus kom från ryska styrkor som fick löften om att plundra fritt.

Attack från Vitryssland? Ryska styrkor? Löften att plundra fritt?

Lite otydligt inlägg. Menar du att det är ryska styrkor från Vitryssland som gjort detta? Med ett löfte? Från vem?
Citera
2022-04-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Riktigt vidrigt är det, förstår inte hur man kan bli upphetsad i annan situation än när din partner njuter och vill ha samlag och dylikt överhuvudtaget.

Så du menar att de inte är människor precis som du?
Om inte så vad är de då?

Citat:
Förmodligen är det inte orkestrerat men såsom jag förstått gör ukrainarna liknande saker på ryssarna. Det är inte så att dem gör dessa saker oprovocerat mot varandra utan det är en vidrig konflikt som man önskar upphörde ASAP.

VIlka ryska byar har ukrainarna varit i och skändet i veckan?, det betyder givetvis inte att de hade rätt som gjorde det, men det är naturligtvis enklare att förstå en soldat som mördar bakbundna civila och barn minuterna efter att han fått besked och ett antal vidriga bilder på sin fru och barn mördade.

Citat:
Förmodligen anser både ryssarna och ukrainarna (vanliga människor som inte deltagit i kriget och inte blivit utsatt av motparten på ett personligt vis) att dessa beteenden är vidriga, djuriska och inte ok på något sätt överhuvudtaget.

Duger självklart inte, inte heller är "vi hade ingen aning" en ursäkt längre....

Citat:
Rasisterna måste sluta göra detta till att hata ryssarna, dem flesta ryssar har inget med detta och göra och är förmodligen emot hela skiten och är lika shockerade som ni är angående dessa händelser.

Fel, det är vita män som behöver lösa det, precis som de befriade världen (nåja) från slaveri såväl som nazister.

Citat:
Detta med att Putin har stort stöd i Ryssland, kan ifrågasättas i dessa tider, och siffror kan fejkas. Och vissa av dessa som stödjer honom får förmodligen inte se vad som sker i denna konflikten, det får inte ens vi här då media är enormt partiska. Dessutom säger vissa här att man kan få fängelse om man går emot makthavare och sådant, även om detta är förmodligen BS då Ryssland inte är så extremt så är detta också en sådan grej som påverkar det hela tänker jag.

De har ett val, det har inte de mördade i bucha.

Citat:
Men det är vidrigt, krig och sådana här situationer tar fram de mest djuriska och vedervärdiga sidor en människa kan ha och detta gäller förmodligen både ukrainare och ryssar som deltar i krigen, även om makthavarna(mer Rysslands, men tänker att Ukrainas president kunde gjort detta bättre för att rädda liv) står för starten av kriget.

När det inte finns något ryssland, så finns där inte längre några ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in