2022-04-02, 10:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja men Feministerna har ju brytit ner alla pojkar i årtionden nu. Allt för att förslava dem och skapa en Matriarkal Diktatur.

Kommer Ryssen och miloförråden öppnas i Sverige är det många som kommer börja skjuta av Vänsterextrema först i landet.

Först då kan vi återgå till sunt förnuft och Demokrati.

Nja.
Du menar kanske MOB-förråd som vi inte längre har?

Våra Milos avvecklades väl kring år 1999?
Citera
2022-04-02, 10:45
Medlem
Durgas avatar
Värdegrunden den heliga värdegrunden.

I Sverige åker genuspedagoger runt på olika dagis och håller enskilda samtal
med små barn !!
Vad tror ni att barnen då får sig till livs, hade jag barn på dagis skulle jag definitivt
vända mej mot denna hjärntvätt.
Vet föräldrarna ens om att det pågår ?
Citera
2022-04-16, 12:34
Medlem
Jag har aldrig tyckt värst mycket om att leka med vapen, men har trots det inga problem med att särskilja de exempel du gav.

Tycker det är märkligt att du anser att en leksakspistol ger vapenvana, men men. Kan såklart vara givande att ha övat med en leksakspilbåge ifall du får för dig att skjuta pil på ryssen.

Det enda relevanta är väl att du kan hantera det vapen du tänkt använda, och möjligtvis har någon uppfattning om vad motståndarens vapen är kapabla till.
Citera
2022-04-16, 12:49
Medlem
Hur skulle du agera om flickan vill vara med och leka krig med pojken? Förbjuda det likt en muslimsk far eller låta henne vara med?

Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Jag har en pojke på 9 år som älskar sina plastsoldater och leka krig. Har även en flicka som är väldigt ”tjejig” i sitt sätt. Hon avskyr soldater och retar sig på när brorsan springer runt och skriker ”pang” och ”kaboom”. Självklart låter jag dem hållas.

De här larvet som man skådar överallt där en gallskrikande klick försöker sätta på pojkar klänning och tokhyllar när en del indoktrineras att operera bort kuken är horribelt.

Det som har skett på ett djupare plan är att många har blivit identitetslösa och famlar i blindo för att hitta en inre trygghet och harmoni.

Nu ger man inte längre barn och ungdomar redskap för att hitta sin roll identitet för vuxenlivet. Här skjuter man dem istället i sank för nån jävla agenda som ska söndra och slå in kilar mellan folk. Men det är väl det globalisterna är ute efter!
Citera
2022-04-17, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Hur skulle du agera om flickan vill vara med och leka krig med pojken? Förbjuda det likt en muslimsk far eller låta henne vara med?

Självklart får hon vara med och leka krig. Vill hon börja på boxning eller byta oljetråg får hon göra det också, men det betvivlar jag starkt…haha.
Citera
2022-04-18, 11:28
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vid en krigssituation är det inte höga smällar som är det största problemet utan det faktum att du ska ha ihjäl andra människor. Detta kan du inte förberedda dig på att leka krig oavsett om du gör det som barn eller som ungdom i lumpen.
Citera
2022-09-01, 20:14
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vid en krigssituation är det inte höga smällar som är det största problemet utan det faktum att du ska ha ihjäl andra människor. Detta kan du inte förberedda dig på att leka krig oavsett om du gör det som barn eller som ungdom i lumpen.

Absolut, men om du lär dig hantera smällar från vapen i ung ålder så kan detta också leda till val i livet.

Som för mig, värnplikt var inget jag fasade för, tvärtom såg jag fram emot det och sökte jägartjänst. Efter det så skaffade jag jägarexamen och har fällt ett antal stora älgar. Jag kan lova dig att pulsen går upp rejält när du lägger en stor tjur i korset. Att välja att trycka av i det läget mot ett sådant stort djur är något man funderar på i stunden.

Att ha ihjäl fienden i krig lägger på ytterligare en faktor men tar även bort storheten i det som med en älg. Andra faktorer spelar naturligtvis in men medvetenheten om att döda eller dödas är avgörande. Men om du i det läget är rädd för smällen och till och med blundar när du trycker av så kan du stå inför ett misslyckande.
Citera
2022-09-02, 12:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag är snart femtio år, och växte upp med en sorts kognitiv dissonans kring det här med vapen och våld. Lagidrott och friluftsliv uppmuntrades ju, men man pratade inte varför det var så bra egentligen, dvs att det var kunskaper vi skulle kunna behöva om vi blir angripna utifrån. Utan det sammanhanget så föreföll mycket av dessa aktiviteter som löjliga och korkade, vilka många av oss faktiskt tyckte.

Det är ju kunskaper och färdigheter som är i princip nödvändiga för ett samhälles överlevnad, och ändå presenterades de som individuella projekt och fritidsintressen som man kunde ägna sig åt om man var lagd åt det hållet.

Individualiseringen av samhället har gått otroligt fort. Om vi såg en pojke med leksaksbössa för sjuttio år sedan, så associerade vi det till någon som vill bli soldat och försvara landet. Femton år senare såg vi samma sak och oroades för pojken, för vi litade inte längre på soldater. Om vi ser samma sak idag så tror vi att pojken ska bli kriminell.

Om vi ska få ett försvar värt namnet, så måste vi nog återintroducera konceptet "försvar", vilket har varit en utmaning i en värld utan synbara yttre hot. Det kanske blir lättare framöver.
Citera
2022-09-03, 12:21
Medlem
papercut-ninjas avatar
Lek med låtsasvapen och actionfigurer tror jag har mycket liten tillämplighet i modern krigföring.

Att hantera modern strid handlar mer om tekniska färdigheter och logistik. Den fysiska uthålligheten är inte helt obetydande, men då är det snarare faktisk idrottsutövning som ger bättre förutsättningar än lekar. En person som tränat konståkning är nog mer lämplig ur fysiskt hänseende än någon som lekt tjuv och polis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in