2022-04-04, 09:18
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snack
Varför svarar du enbart de du vill i din egen diktaturtråd? Är du lågbegåvad? Varför följer tråden bara ditt trasiga narrativ?

Är det svårt för dig att erkänna att EU-länder och USA... är framstående i att utveckla grön tech och driva grön miljöpolicy? Är det svårt att förstå? Svårt att acceptera?

Är det svårt för dig att acceptera att, medan andra regioner håller på med greenwashing och sopar sina problem under mattan, så tar vi mer ärligt i frågorna här?

Det är ju samma "motargument" som kommer gång på gång. What about Kina, Indien, det finns inga klimatförändringar, invandring, what about istiden, Kina, invandring, förresten det finns inga klimatförändringar, repeat, repeat, repeat.

Det blir tröttsamt att bemöta samma infantila argument gång på gång. Om någon skulle framföra något som inte redan har sagts och motbevisats så skulle jag kunna svara på det.

Men än så länge kvarstår ju fakta: EU, USA och Ryssland är de överlägset största miljöbovarna (stor vit majoritet), trots marginellt ökande befolkning medan det kraftigt växande Afrika inte tillnärmelsevis ökar sina utsläpp i samma omfattning som befolkningen. Afrika kommer att kunna bli 10 gånger så stort innan deras utsläpp gör avtryck på den skala som vi har gjort i minst 50 år.
Citera
2022-04-05, 09:54
Medlem
HanMedPinnens avatar
Du argumenterar gång på gång som värsta NMR-aren och verkar inte fatta det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ja, på ett teoretiskt plan sitter ju inte konsumtionsbeteende i hudfärgen.
Men fakta i målet är att de vita världsdelarna är de största klimatbovarna. Det kan vi inte sticka under stol med. Svarta tycks de facto leva på ett mycket mer hållbart sätt.
Ja, på ett teoretiskt plan sitter ju inte kriminalitet i hudfärgen.
Men fakta i målet är att de bruna stadsdelarna är de största bovarna. Det kan vi inte sticka under stol med. Vita tycks de facto leva på ett mycket mer laglydigt sätt.

Man skulle alltså, med din egen logik, därmed komma till slutsatsen att vi inte bör släppa in fler bruna människor i Sverige, eller till och med att de bör steriliseras.

Notera: Jag tycker inte att hudfärgen ska avgöra vem vi borde sterilisera, eller vem som ska få bo var.

Jag börjar tro att du är ett högertroll vars enda agenda är att ge andra på din kant ammunition mot vänstern.
Citera
2022-04-05, 10:02
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Ja, på ett teoretiskt plan sitter ju inte kriminalitet i hudfärgen.
Men fakta i målet är att de bruna stadsdelarna är de största bovarna. Det kan vi inte sticka under stol med. Vita tycks de facto leva på ett mycket mer laglydigt sätt.

Man skulle alltså, med din egen logik, därmed komma till slutsatsen att vi inte bör släppa in fler bruna människor i Sverige, eller till och med att de bör steriliseras..

Kriminaliteten är alltid högst bland de socioekonomiskt svagaste grupperna. Det stämmer i alla samhällen i hela världen i alla tider. Lösningen har aldrig varit att döda eller sterilisera de grupperna. Lösningen har alltid varit att lyfta upp så många som möjligt ur fattigdom och utsatthet.

Vad avser utsläppen är det en helt annan femma. Det är de rikaste få procenten som släpper ut överlägset mest farliga avgaser som på sikt kan göra vår Planet obeboelig. 1 % av de rikaste står för 50 % av flygets utsläpp. Det är alltså en högst priviligerad handling att släppa ut växthusgaser.

Men du får gärna starta trådar om att sterilisera bruna personer. Det här är dock inte tråden för det.
Citera
2022-04-05, 10:03
Medlem
Ganonitos avatar
Vi vet att du hatar vita, men betänk faktumet att alla moderna uppfinningar är jorda av vita. Hur tror du planeten skulle se ut om det bara fanns negrer och sandnegrer? Då skulle vi vara tillbaka på stenåldern. Är du själv vit? Om ja, tänker du själv sterilisera dig?
Citera
2022-04-05, 10:05
Medlem
Smugumins avatar
Vi måste ju göra det jämställt isåfall och sterilisera alla vita kvinnor också, annars kommer det ju finnas kvar hemska vita gener i framtiden.
Citera
2022-04-05, 10:07
Medlem
Föreslår att OP flyttar till Afrika för att rädda miljön alternativt steriliserar sig själv omedelbart.
Citera
2022-04-05, 10:34
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vi vet att du hatar vita, men betänk faktumet att alla moderna uppfinningar är jorda av vita. Hur tror du planeten skulle se ut om det bara fanns negrer och sandnegrer? Då skulle vi vara tillbaka på stenåldern. Är du själv vit? Om ja, tänker du själv sterilisera dig?

Jag hatar absolut inte vita. Då skulle jag hata mina familjemedlemmar och mig själv. Däremot är jag faktastyrd, och fakta talar sitt tydliga språk. Vi vita utrotade ursprungsbefolkningar över hela världen, och nu håller vi på att utrota världen som sådan.

Jag går i tankar på att sterilisera mig själv eftersom jag redan har oönskade barn. Jag hoppas att fler gör likadant innan vi når ett stadie där man inte längre får välja.
Citera
2022-04-05, 10:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag hatar absolut inte vita. Då skulle jag hata mina familjemedlemmar och mig själv. Däremot är jag faktastyrd, och fakta talar sitt tydliga språk. Vi vita utrotade ursprungsbefolkningar över hela världen, och nu håller vi på att utrota världen som sådan.

Jag går i tankar på att sterilisera mig själv eftersom jag redan har oönskade barn. Jag hoppas att fler gör likadant innan vi når ett stadie där man inte längre får välja.

Det finns gott om vita som hatar sig själva. Du är tydligt en av dem. Ser inte ett enda inlägg från dig där du inte gnäller över hur onda och hemska alla vita är. Du kanske kan göra en omvänd MJ, operera dig svart.

Och lägg ner tramset om arvsynd. Dagens vita är inte ansvariga för vad deras förfäder gjorde för flera hundra år sedan. Vilken ursprungsbefolkning menar du skulle vara helt utrotad?
Citera
2022-04-05, 19:03
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Jag förordar därför sterilisering av vita män för att snabbt stoppa tillförseln av vita människor

Har du självinsikt nog att förstå varför andra människor ser på personer som dig som antivit?
Citera
2022-04-05, 19:14
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det finns gott om vita som hatar sig själva. Du är tydligt en av dem. Ser inte ett enda inlägg från dig där du inte gnäller över hur onda och hemska alla vita är. Du kanske kan göra en omvänd MJ, operera dig svart.

Och lägg ner tramset om arvsynd. Dagens vita är inte ansvariga för vad deras förfäder gjorde för flera hundra år sedan. Vilken ursprungsbefolkning menar du skulle vara helt utrotad?

Han är bara en hysterisk och fientlig antivit människa, och jag hoppas och uppmuntrar alla vita antivita steraliserar sig själva fort nu så att vi förhoppningsvis slipper se framtida generationer av denna cancer bland vår egen befolkning.
Citera
2022-04-05, 19:17
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Har du självinsikt nog att förstå varför andra människor ser på personer som dig som antivit?

Att vi har älgjakt för att hålla nere älgbeståndet för att inte rubba balansen i naturen och riskera trafikolyckor innebär inte att vi är "anti-älgar".
På samma sätt har vi fakta framför oss, klar som korvspad, att vita släpper ut överlägset mest klimatfarliga avgaser, och måste därför minska i antal.

När svarta står för 70 % av utsläppen kan vi ta diskussionen om sterilisering där också. Men de är inte ens uppe i 5 % än.
Citera
2022-04-05, 19:24
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Att vi har älgjakt för att hålla nere älgbeståndet för att inte rubba balansen i naturen och riskera trafikolyckor innebär inte att vi är "anti-älgar".
På samma sätt har vi fakta framför oss, klar som korvspad, att vita släpper ut överlägset mest klimatfarliga avgaser, och måste därför minska i antal.
Du rationaliserar din antivitism, varför inte bara vara ärlig med att du är antivit istället? Varför känner du ett sånt stort behov av att inte bara äga titeln?

Citat:
När svarta står för 70 % av utsläppen kan vi ta diskussionen om sterilisering där också. Men de är inte ens uppe i 5 % än.
Ett svagt försök att låta konsekvent.
Om du någonsin skulle börja förespråka steralisering för svarta människor (vilket du förövrigt aldrig skulle göra) så kommer folk i ditt egna led att stampa sönder ditt huvud och spotta på dig och det vet du. Släpp fasaden bara, folk ser igenom den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in