2022-04-01, 17:36
Medlem
Jirens avatar
Gråsparvar trivs på min balkong och bajsar överallt. På golvet, utemöbler, balkongräcket och fönsterbrädet.

Finns det någon sorts fågelskrämma som gör att de inte landar hos mig? Har testat några olika saker man hänger upp, bl.a spiraler som reflekterar ljus, och ugglor med stora ögon.

Inget har fungerat hittills. Hjälp mig innan jag börjar avrätta de små kräken med luftgeväret? Tack.
Citera
2022-04-01, 17:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Här är en fågelskrämma med sensor i form av en kråka.

https://manilloshop.se/fugleskraemmer-med-sensor.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&Produ ctID=5809&gclid=CjwKCAjwxZqSBhAHEiwASr9n9AS3FPqG4W fXwvjS5rMjIKByIvUkV2oX_n96BF73YhL3u2pc4wqG-hoC1tUQAvD_BwE
Citera
2022-04-01, 17:44
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Gråsparvar trivs på min balkong och bajsar överallt. På golvet, utemöbler, balkongräcket och fönsterbrädet.

Finns det någon sorts fågelskrämma som gör att de inte landar hos mig? Har testat några olika saker man hänger upp, bl.a spiraler som reflekterar ljus, och ugglor med stora ögon.

Inget har fungerat hittills. Hjälp mig innan jag börjar avrätta de små kräken med luftgeväret? Tack.
Nät? Annars luftgevär.
Citera
2022-04-01, 17:48
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:

Lägg en plastorm på balkongräcket, där den syns väl, alternativt flera stycken.
Citera
2022-04-01, 17:50
Medlem
Bizmarcks avatar
Du skall ge fan i fåglarna!
De bodde där innan dig.
Citera
2022-04-01, 17:56
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyAsHell
Lägg en plastorm på balkongräcket, där den syns väl, alternativt flera stycken.
Det borde ju fungera. Ska testa.
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Du skall ge fan i fåglarna!
De bodde där innan dig.
Nej, jag bor i en nyproduktion. De flygande råttorna får snart betala sina toalettbesök med sina liv.
Citera
2022-04-01, 18:35
Medlem
Astralhopps avatar
Ljud skrämmer fåglar - grrrrr-ljud eller smällar kan du ha uppspelandes då och då. Finns säkert tekniska lösningar för detta. Många flygplatser i världen som har fågelproblem använder sig av ljud för att skrämma fåglar då dom har en tendens att flyga in i flygplansmotorer.
Citera
2022-04-01, 19:48
Medlem
kromosomxyzs avatar
En sån här skulle jag köpt för att testa.
https://www.swedol.se/fgelskrmma-guard-owl-uggla648165.html
En snikvariant är att hänga en rovfågels-silhuett (svart) i ett snöre. Billigare, bara att skriva ut på skrivare och limma fast på en well-pappbit med samma form.
Citera
2022-04-01, 20:06
Medlem
En katt på balkongen löser problemet.
Citera
2022-04-02, 04:28
Avslutad
Ugglor/Falk figurer, alla smådjur största fiende.

Bara ställa fram så är det fritt
Citera
2022-04-02, 16:18
Medlem
Nån granne som matar?
Citera
2022-04-02, 16:59
Medlem
Citat:

Fåglar är trevligt deras avföring är det inte, samma sak med katter så det är väl bara panga loss
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in