2022-05-18, 18:18
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nej, det var inte var jag syftade på.

Då fanns det ju ett syfte bakom det hela, har försökt hitta något men inte funnit något av värde att ta in. Allt man funnit har ju varit minst lika luddigt som Mitch svar ovan. "Passar till allt och varje individ kan själv njuta av det och vad det står för." Liksom, wtf.

Nåja, bra värvningar hittills i Bengtsson, Cooper, Kossila och Blichfeld(?). Sen kommer ni säkerligen fläska på med ytterligare något/några till tunga namn så lär väl bli att ni slåss vid direkta slutspelsplatserna i vanlig ordning.
Ska i alla fall bli intressant att se Jönsson med huvudansvaret och om han sätter sin prägel på Växjö framöver.

Oj vad du måste letat för att inte hitta det men nu fick du det serverat ändå
Senast redigerad av MitchRapp 2022-05-18 kl. 18:34.
Citera
2022-05-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Sa ju redan inför denna säsong som var med Luleå att han skulle komma tillbaka till Genève till denna säsong.
Men varför skrev han då på ett treårskontrakt om han redan visste innan första säsongen att han skulle tillbaka 🤔
Citera
2022-05-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Men varför skrev han då på ett treårskontrakt om han redan visste innan första säsongen att han skulle tillbaka 🤔
Har man väl provat att bo någon annanstans än Luleå då vill man inte tillbaka till mörkret, kylan o avstånden.

Kan man dessutom spela i en liga där det är bättre pröjs, färre nätter ifrån familjen osv så är det klart man gör det.
Citera
2022-05-18, 22:10
Medlem
Finns en närmare förklaring om Omark här:

https://www.aftonbladet.se/a/L5bkmR
Citera
2022-05-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Du tänkte alltså placera Växjö som tvåa. Vilka har värvat bäst enligt dig?

Timrå har värvat bra. HV har också var aktiva.
Växjö har:
Jönsson
Cooper
Bengtsson
Ågren
Kosilla
och förlängt med Martin Lundberg.

Tycker det är ganska stark silly men kanske inte de störta namnen men inte heller de minsta.

Nej, jag tänkte ju inte det.
Om jag ska va lite seriös så ser jag fem lag som bör va i topp, men som vanligt så ändras säkert kartan och något av lagen floppar?

Plats 1-5:
Skellefteå, Frölunda, Rögle, Färjestad och Luleå ser jag som starkast utifrån befintlig trupp, det är mycket starkt kvar i dessa.

Plats 6-9:
Nu börjar det bli riktigt svårt att förutse.
Med risk för att ta för mycket av avslutad säsong, placerar in HV71 här, sen så ser jag Leksand, Örebro och Växjö i mitten också.
Men något av lagen kan överraska (negativt?)

10-14:
Spännande, som vanligt får aldrig Oskarshamn något högt tips, men jag gör såhär;
10: Oskarshamn
11: Linköping
12: Timrå
13: Brynäs
14: Malmö

Det var mitt Kamikazetips.
Skäll på mig, ifrågasätt!
Men motivera vad du tycker är fel.
Citera
2022-05-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Om jag ska va lite seriös så ser jag fem lag som bör va i topp, men som vanligt så ändras säkert kartan och något av lagen floppar?

Plats 1-5:
Skellefteå, Frölunda, Rögle, Färjestad och Luleå ser jag som starkast utifrån befintlig trupp, det är mycket starkt kvar i dessa.

Plats 6-9:
Med risk för att ta för mycket av avslutad säsong, placerar in HV71 här, sen så ser jag Leksand, Örebro och Växjö i mitten också.

10-14:
Spännande, som vanligt får aldrig Oskarshamn något högt tips, men jag gör såhär;

Skulle nog byta plats med linköping och Leksand faktiskt. Tror inte att Hellkvist har kompetensen att få ihop alla stjärnor som finns i laget nu. Är nog ingen slump att Leksand har två dåliga slutspel bakom sig. Hellkvist är en typisk tränare för lag i kris inte att få ihop stjärnor i befintligt lag, hans sociala skicklighet, eller avsaknad av denna sätter käppar i hjulen
Citera
2022-05-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Skulle nog byta plats med linköping och Leksand faktiskt. Tror inte att Hellkvist har kompetensen att få ihop alla stjärnor som finns i laget nu. Är nog ingen slump att Leksand har två dåliga slutspel bakom sig. Hellkvist är en typisk tränare för lag i kris inte att få ihop stjärnor i befintligt lag, hans sociala skicklighet, eller avsaknad av denna sätter käppar i hjulen

Mycket mycket konstruktivt!
Leksand gjorde det ju sjukt bra iallafall i grundserien 20/21, men det var väl kanske lite nyhetens behag samt en Hrivik mfl i kanonform.
Citera
2022-05-19, 13:31
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Otto Leskinen klar för Frölunda.
Kan bli en rolig säsong.
Citera
2022-05-19, 13:41
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Otto Leskinen klar för Frölunda.
Kan bli en rolig säsong.

Är han rolig? Eller är han bra? utveckla gärna.
Citera
2022-05-19, 14:03
Medlem
erwynns avatar
Citat:

Plats 1-5:

Plats 6-9:

10-14:

Nja, just nu är Skellefteå (återigen) osäkra på topp fem. I fjol tippades vi väl iofs att göra en rekorddålig säsong (Måns Karlsson på Hockeysverige skrev väl om sämsta sen typ 2007) men det gick ju hyfsat i grundserien ändå. Men utifrån dagens trupp och osäkerheten med Pudas är det fortfarande många, tunga, pusselbitar kvar.
Citera
2022-05-19, 14:55
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Plats 1-5:

Plats 6-9:

10-14:

Om du listar färjestads backar nu. Tycker du då att det finns mycket bra? tycker de ser ganska tunna ut. På gränsen till att få ihop lag. Lite så som Växjö fick spela hela slutspelet och stora delar av serien. Där behövs starka kompletteringar.

Rögle behöver verkligen spänna musklerna om de ska lyckas komma 1-5. Tycker de ser riktigt dåliga ut just nu. Men många platser kvar att fylla.

Tycker mest det är Frölunda som har ett klart lag. Men tycker laget ser lite segt. Enda som gör att jag tror att frölunda har en chans nu är att de har en av seriens bästa målvakter. Det kan dem långt men förutom det känns laget ungefär samma förra året. Många gamla pjäser kvar.

6-9 är okej för Växjö i Maj. Skulle det vara April skulle det inte vara godkänt. Nykomlingarna ska hålla sig bakom Växjö. Viktigt.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-05-19 kl. 15:04.
Citera
2022-05-19, 15:30
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Är han rolig? Eller är han bra? utveckla gärna.
25 årig back.

Klubbar: PiPS, KalPa, IPK, Montréal Canadiens, Laval Rocket, Jokerit och Tappara.

Meriter: Finsk mästare med Tappara den gångna säsongen, samt ett silver från J18-VM 2015.

Inledde säsongen i KHL och Jokerit. Men när klubben drog sig ur ligan, till följd av invasionen av Ukraina, beslutade sig Leskinen att fortsätta sin säsong i Tappara. Väl där var han en nyckelspelare och under slutspelet, som mynnade ut i ett guld, stod han för tio poäng på 15 matcher.

Det blir nånting för Lakers att bita i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in