2022-04-28, 20:03
Medlem
welcometorealitys avatar
Brynäs har gjort klart med sitt första nyförvärv inför den kommande säsongen.

Finske OS-hjälten Hannes Björninen, 26, är klar för SHL-klubben.

”Det här känns som helt rätt steg för mig att ta för min utveckling som spelare, men också för min utveckling som person”, säger Hannes Björninen i ett pressmeddelande.

Källa GD/

Bättre källa

https://www.brynas.se/article/krl6al...nnes-bjorninen

Citat:
Nu ser jag fram emot nästa säsong och ska göra allt jag kan för att hjälpa laget vinna matcher.
Senast redigerad av welcometoreality 2022-04-28 kl. 20:43.
Citera
2022-04-28, 20:31
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Brynäs har gjort klart med sitt första nyförvärv inför den kommande säsongen.

Finske OS-hjälten Hannes Björninen, 26, är klar för SHL-klubben.

”Det här känns som helt rätt steg för mig att ta för min utveckling som spelare, men också för min utveckling som person”, säger Hannes Björninen i ett pressmeddelande.

Källa GD/

Passande namn. Han går väl i ide precis som Brynäs brukar göra?
Citera
2022-04-28, 20:35
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Passande namn. Han går väl i ide precis som Brynäs brukar göra?

Ja haha, märkligt namn, men han avgjode väl Guldet i OS om jag minns rätt? Björnson hade varit mer passande hehe..
Citera
2022-04-28, 20:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja haha, märkligt namn, men han avgjode väl Guldet i OS om jag minns rätt? Björnson hade varit mer passande hehe..

Väldigt finskt om inte annat. Garanterat en Mannervärvning till 100%. Manner pekar och Alcen som är grön på posten gör som han säger. Blir nog en okej spelare ändå. Avgjorde OS-finalen som du säger. Bra ålder. Rätt mycket 30+ bland Brynäs toppspelare i övrigt.

Tänker du på strongmanprofilen?
Citera
2022-04-28, 20:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Väldigt finskt om inte annat. Garanterat en Mannervärvning till 100%. Manner pekar och Alcen som är grön på posten gör som han säger. Blir nog en okej spelare ändå. Avgjorde OS-finalen som du säger. Bra ålder. Rätt mycket 30+ bland Brynäs toppspelare i övrigt.

Tänker du på strongmanprofilen?

Visst Manner ligger bakom detta, nu är han ute efter Saku Mäenalainen också, få se de är rykten också.

https://www.youtube.com/watch?v=gq-ABIRI5dg
Citera
2022-04-28, 21:39
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jönsson är Mr.Färjestad du får babbla på hur mycket du vill om "Plastsjö profil" men ingen i hela Sverige förutom Plastsjö som kommer att förknippa Jönsson med Plastsjö

Rödtotten är väl egentligen en Rögle-kille i grunden? Precis som Jonas Bergqvist..
Citera
2022-04-28, 21:53
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Rödtotten är väl egentligen en Rögle-kille i grunden? Precis som Jonas Bergqvist..

Alla vill claima Växjös nya tränare. Kanske låta Jörgen vara MrVäxjö tills han vill göra något annat. Växjö står över sådant och vill bara utveckla Jörgen och laget. Handlar om att vinna. Var han kommer ifrån kan småklubbarna Färjestad och Rögle göra upp om.
Citera
2022-04-29, 05:51
Medlem
RedXs avatar
Enligt en polare som är Ducks-fan kallas Jörgen Jönsson ”Mr Anaheim” i Ducks-kretsar.
Citera
2022-04-29, 08:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Enligt en polare som är Ducks-fan kallas Jörgen Jönsson ”Mr Anaheim” i Ducks-kretsar.
Jag trodde att det var Teemu Selänne, han är väl de bästa som de har haft.
Citera
2022-04-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Inte många som utvecklas i LIF...brukar vara ändstationen i elitkarriären.

Historiken talar emot ditt argument. Leksand har producerat många talanger, som även utvecklats. Rögle har en historik av att ha tagit över Leksandsspelare som dumpats av Leksand. Det är en av sakerna Abott har ändrat, så det är väl därför Rögle har börjat gå bättre.
Citera
2022-04-29, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Tycker att Leksands lagbygge känns märkligt, istället för att satsa på hemvändande spelare tar dom in en skock spelare med noll anknytning till bygden. Var väl precis detta som ledde till att dom ramlade ur till sist. Dom tycks ha hur mycket pengar som helst att lägga på spelare. Nu är dock Cederqvist antagligen relativt billig, men Leksand lär väl ha många spelare i top 20. Tycker även att värvningen av Mantas från djurgården är lite märklig. Leksand borde lagt mer pengar på en riktigt bra målvakt istället för en helt okej målvakt.

Detta håller jag med om. Mantas tycker jag var en bra värvning, men ser inte Kaskisuo som en förstemålvakt som vinner guld.
Citera
2022-04-29, 08:27
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Historiken talar emot ditt argument. Leksand har producerat många talanger, som även utvecklats. Rögle har en historik av att ha tagit över Leksandsspelare som dumpats av Leksand. Det är en av sakerna Abott har ändrat, så det är väl därför Rögle har börjat gå bättre.

Jag pratar om de sista 4-5 åren
Zacke, Kolan Ahnelöv Fransson Ritola etc Till höga Löner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in