2024-04-23, 13:46
Medlem
Otto sen i matchen,men han har löst Palmemordet nu.
Han har helt rätt i att Christer Andersson var den som mördade Olof Palme.
Otto är dessutom ny medarbetare hos Palmemordspodden.
Pilen pekar upp för Otto Ekevi.
Citera
2024-06-10, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Nej, han har snöat in sig alldeles för mycket på Christer A. Tyvärr.

Han har blivit helt blind tyvärr. Har nyligen slutat följa honom pga det. Han kommer inte med något nytt, utan virrar bara omkring i obetydliga detaljer om CA hela tiden.

Det finns inget som binder CA till det här mordet. Ingen som har sett honom varken på Grand eller vid mordplatsen. Bilder på honom har figurerat offentligt i typ 10 år och inget av vittnena har reagerat.

Allt är förmodligen bara tillfälligheter. Av alla tiotusentals människor som bodde i närheten så finns det alltid någon. Motivet är helt orimligt och att han skulle skjutit mot Palme i bild på TV:n är uppdiktat.

Han var trött, otränad och hade dålig syn. Inte vältränad, kallblodig och spänstig som de flesta beskrev. En ensam enstöring som gärningsman känns också helt orimligt.

Men Otto är helt övertygad och är helt öppen med det. Han borde som journalist lite mer öppen och ödmjuk.

Det är lite synd för jag gillade Otto annars.
Senast redigerad av barfotalasse 2024-06-10 kl. 11:29.
Citera
2024-08-11, 23:29
Medlem
CA undanhöll ju det viktigaste som skulle kunna ha bundit honom till mordet. Du kan heller inte räkna med att vittnen ska minnas mördarens ansikte så långt efteråt. Att man ska minnas detaljer i ansiktsdrag hos en person man sett en kort stund flera decennier efteråt är inte troligt. Jag tycker precis tvärtom, att det är mycket som pekar på att det är CA som är mördaren. Bara att han bodde nära mordplatsen och ägde ett likadant vapen som mordvapnet måste ju vara ett mycket ovanligt sammanträffande. Att han sen vägrade lämna in vapnet för ballistisk test är ju mer än intressant... Sist men inte minst är han extremt lik den fantombild som Mårten Palmes beskrivning är underlag för och som togs fram bara några få dagar efter mordet. En extra intressant detalj är den markerade gropen över läppen på fantombilden och som stämmer precis med CA's utseende.
Han har också en personlighet som är vanlig för mördare, en osocial enstöring med några få intressen.
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej, han har snöat in sig alldeles för mycket på Christer A. Tyvärr.

Han har blivit helt blind tyvärr. Har nyligen slutat följa honom pga det. Han kommer inte med något nytt, utan virrar bara omkring i obetydliga detaljer om CA hela tiden.

Det finns inget som binder CA till det här mordet. Ingen som har sett honom varken på Grand eller vid mordplatsen. Bilder på honom har figurerat offentligt i typ 10 år och inget av vittnena har reagerat.

Allt är förmodligen bara tillfälligheter. Av alla tiotusentals människor som bodde i närheten så finns det alltid någon. Motivet är helt orimligt och att han skulle skjutit mot Palme i bild på TV:n är uppdiktat.

Han var trött, otränad och hade dålig syn. Inte vältränad, kallblodig och spänstig som de flesta beskrev. En ensam enstöring som gärningsman känns också helt orimligt.

Men Otto är helt övertygad och är helt öppen med det. Han borde som journalist lite mer öppen och ödmjuk.

Det är lite synd för jag gillade Otto annars.
Senast redigerad av noden 2024-08-11 kl. 23:31.
Citera
2024-08-21, 17:32
Medlem
Det är en marknadsföringsteknik i sociala medier, att visa lite kort vad som händer för att upprätthålla intresset för kanalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag följde hans kanal tills han gjorde ett avsnitt om hur han med posten mottagit en bok om Palmemordet, hur han tittade på omslaget, upprepade titeln ett par gånger och förkunnade att han hade för avsikt att läsa den. Där avföljde jag omedelbart.

Vuxna har inte tid med sådant.
Citera
2024-08-29, 01:29
Medlem
olasvenssons avatar
Otto är inne på Martin Stensö live och skriver "Herregud vilka konspirationsnötter" och "Och nej, jag är inte Wahlbecks "lillebror"" och "Konsprationsnötter!" och "Konspirationsnötter ni är farliga!".

Otto har tappat det fullständigt.

Sedan gråter Otto om att YouTube vägrar honom pengar. YouTube stryper nu Ottos möjlighet att tjäna pengar på sin kanal. YouTube gillar inte Otto 😂

Otto Ekevi borde döpa om sig till Otto Koskenkorva.
Citera
2024-08-29, 06:47
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Otto är en nolla. Otto påstår sig vara utbildad journalist. I så fall borde han veta att Kling & Klang redan har löst mordet på Palme. Det är fastställd att Stig Engström är Palmes mördare. Ändå håller Otto Koskenkorva på med sina konspirationsteorier. Otto verkar ha kört upp huvudet i sin egna anal.
Citera
2024-08-31, 20:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pink-Panter
Han är just nu skriven hemma hos Peter Wahlbeck. Mycket intressant. Hur har det kunnat bli så? Han har väl familj bosatt i Halmstad. Undrar hur mycket Wahlbeck försörjer honom, han kan ju knappast tjäna stora pengar på swish-tiggande och youtube. Otto har tidigare i livet varit mycket för att festa och stora summor har gått till droger och alkohol. Skulle inte förvåna mig om mycket av swish-pengarna gått eller går dit. Finns ju en anledning till att han haft det svårt med bostad.

Vad för droger?

Någon mer är skriven hos Wahlbeck nu
Citera
2024-09-01, 01:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Otto är en nolla. Otto påstår sig vara utbildad journalist. I så fall borde han veta att Kling & Klang redan har löst mordet på Palme. Det är fastställd att Stig Engström är Palmes mördare. Ändå håller Otto Koskenkorva på med sina konspirationsteorier. Otto verkar ha kört upp huvudet i sin egna anal.
Jag hoppas du skojar.. du borde läsa Gunnars Walls bok om anledningen till att Stig Engström pekades ut. Tiden rann ut och det blev enklast så juridiskt kan man väl sammanfatta om varför Engström utpekades
Citera
2024-09-01, 01:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu lägger Otto ut sitt kontoutdrag på Youtube. Nån hundring kvar på kontot- typ Swisha mig nu! Kan inte Wahlbeck hjälpa honom ekonomiskt?
Citera
2024-09-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

"Jag är en OBJEKTIV JOURNALIST och jag intervjuar respektabla människor hela tiden. Däremot dom här andra kanalerna, dom här foliehattskanalerna, dom har fortfarande reklam allihopa medan dom sprider konspirationsteorier och lögner och förtal av avlidna och levande så gör INTE jag det!"

https://www.youtube.com/watch?v=I1e10vLmQTs&t=96s

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag hoppas du skojar.. du borde läsa Gunnars Walls bok om anledningen till att Stig Engström pekades ut. Tiden rann ut och det blev enklast så juridiskt kan man väl sammanfatta om varför Engström utpekades

Han är ironisk fattar du väl.
Citera
2024-09-10, 05:24
Medlem
Denna Otto, har han aspergers? Gör konstant videos om detta Palmemord som är så sjukt sunkigt. Palmemordet var intressant på 80 och 90-talet, fick en renässans efter Dammegårds videos på Tuben följt av Hedbergs.

När jag såg på TV4s program om konspirationer stod Otto och en del andra framför biografen. Jag tänkte "herrejävlar vad tragiskt och sunkigt". Likadant den där träffen tidigare i år med Borgnäs, Wall, Otto och andra i vad jag tror var ABF-huset. Kan inte bli mer sunkigare än så.

---
Citera
2024-09-11, 19:55
Medlem
Det positiva med Otto är att han är djupt engagerad i vad han gör, har en stark drivkraft och lyfter fram intressant material. Det negativa är väl att han låst fast sig vid Christer Andersson som ensam gärningsman och utan vidare avfärdar alla så kallade "konspirationsteorier" med en PK-fnysning. Han tycks eftersträva etablissemangets bekräftelse och vill framstå som rumsren. En sådan inställning är problematisk om man vill närma sig sanningen.

Men det är ändå trevligt att sådana som han finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in