2022-04-02, 18:48
Medlem
Det är icke-kriminella som får problem.

Vi verkar bara ha en enda idiot i tråden som på riktigt driver Stalins logik med att "den som inte döljer något bör supporta dessa övertramp". Då är det nog bäst att bara ignorera psykfallet och hoppas han inte skadar någon rent fysiskt.
Citera
2022-04-02, 19:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Du har fel men jag förstår vad du vill få fram.
Att man ska äga sina pengar och staten ska ge fan i om du får in 500k i månaden du inte kan förklara var dom kommer från.

Jag tycker att staten ska lögga sig pga det gör det svårare för kriminella att hålla på med pengar.

Utan penningtvättslagen hade vilken langare som helst kunnat komma in på banken med en hög sedlar och sätta in på kontot utan problem.

Och det är precis samma sak med btc. Dom vill veta var dom kommer från.
Kan du bevisa det så har du inga problem.
Kan du inte det så är det extremt misdtänksamt precis som att du vill sätta in 500k i kontanter.
Sen så kan vi börja med att kräva bank-id för att komma in på internet. För du har väl inget att dölja? Och varför inte införa vaccinpass för att komma in på Ica när vi ändå håller på?

Sådant här drabbar bara vanligt skötsamt folk. Glöm att man någonsin kommer komma åt pengatvätt eller svarta marknader. Det går inte hur mycket man än försöker. Dom som vill kommer alltid hitta sätt att komma runt regelverk, så är det bara. Så det är bara att glömma det. Lika tramsigt är det så kallade kriget mot droger. Folk vill knarka och kommer bli höga hur mycket man än försöker få bort det.

Försök förstå det absurda att du som vuxen individ ska logga alla dina transaktioner till pappa staten. Vad är staten egentligen? Ja den består av människor, som ofta är inkompetenta och lågintelligenta. Som bara söker makt. Dessa människor ska du alltså fråga om lov för att disponera dina tillgångar? Allt du gör ska in i systemet och dina varje steg ska loggas.

Snacka om förnedrande att bevisa sin oskuld för ett gäng byråkrater som fullständigt skiter i ditt välmående och bara vill begränsa ditt liv på alla sätt dom kan samtidigt som dom själva smörjer kråset.

Har jag 500BTC vill jag veta varför i helvete nån byråkratkärring ska veta det.

Det är för mig obegripligt att folk har denna destruktiva beroendeställning till staten. Är det Stockholmsyndromet som spökar? Det som är mitt är mitt och så länge jag inte har tillförskaffat mig tillgångar genom att skada någon annan eller stulit från någon annan så ska inte någon behöva veta varifrån dom kommer och varför. I synnerhet inte staten
Senast redigerad av DroidBishop 2022-04-02 kl. 19:39.
Citera
2022-04-02, 20:33
Medlem
Citat:
Och det är precis samma sak med btc. Dom vill veta var dom kommer från.
Kan du bevisa det så har du inga problem.
Du har fel. Även de allra laglydigaste medborgarna i Sverige får stora problem redan idag när de vill köpa och sälja kryptovalutor. Banken ifrågasätter kundens laglydighet och nöjer sig inte ens om de får alla dessa bevis du talar om. De som blir drabbade upplever behandlingen kränkande och det går nu upp ett ljus för många många svenska medborgare - "Jag trodde att det var MINA pengar på bankkontot. Det är orättvist att en icke demokratiskt vald tjänsteman på min bank felaktigt låser mina tillgångar och anklagar mig för att vara terrorist och penningtvättare."

Ju hårdare tag makthavarna i en nation tar över sin befolkning desto närmare upplopp, revolution och inbördeskrig kommer de.
Citera
2022-04-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Sen så kan vi börja med att kräva bank-id för att komma in på internet. För du har väl inget att dölja? Och varför inte införa vaccinpass för att komma in på Ica när vi ändå håller på?

Sådant här drabbar bara vanligt skötsamt folk. Glöm att man någonsin kommer komma åt pengatvätt eller svarta marknader. Det går inte hur mycket man än försöker. Dom som vill kommer alltid hitta sätt att komma runt regelverk, så är det bara. Så det är bara att glömma det. Lika tramsigt är det så kallade kriget mot droger. Folk vill knarka och kommer bli höga hur mycket man än försöker få bort det.

Försök förstå det absurda att du som vuxen individ ska logga alla dina transaktioner till pappa staten. Vad är staten egentligen? Ja den består av människor, som ofta är inkompetenta och lågintelligenta. Som bara söker makt. Dessa människor ska du alltså fråga om lov för att disponera dina tillgångar? Allt du gör ska in i systemet och dina varje steg ska loggas.

Snacka om förnedrande att bevisa sin oskuld för ett gäng byråkrater som fullständigt skiter i ditt välmående och bara vill begränsa ditt liv på alla sätt dom kan samtidigt som dom själva smörjer kråset.

Har jag 500BTC vill jag veta varför i helvete nån byråkratkärring ska veta det.

Det är för mig obegripligt att folk har denna destruktiva beroendeställning till staten. Är det Stockholmsyndromet som spökar? Det som är mitt är mitt och så länge jag inte har tillförskaffat mig tillgångar genom att skada någon annan eller stulit från någon annan så ska inte någon behöva veta varifrån dom kommer och varför. I synnerhet inte staten

Well,myndigheter kan redan se allt du gör idag på internet så bank id behövs inte.
Citera
2022-04-03, 11:14
Medlem
Citat:
Well,myndigheter kan redan se allt du gör idag på internet så bank id behövs inte.
Nej det kan dom inte om du använder VPN + Tor. De kan bara se inloggningar på konton som officiellt är kopplade till dig personligen.
Citera
2022-04-03, 15:12
Medlem
Vad innebär detta mer konkret om man t ex har en summa på electrum som man tänker hålla? Kan man bli utestängd helt och hållet från nätverket eller är det mer att det kommer bli svårare att växla till fiat?

Kommer man att kunna få ut krypto från Binance så länge till? Alltså, kommer de att stänga möjligheten till withdraw helt och hållet?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in