Citat:
Ursprungligen postat av
Andnodden
Du har fel men jag förstår vad du vill få fram.
Att man ska äga sina pengar och staten ska ge fan i om du får in 500k i månaden du inte kan förklara var dom kommer från.
Jag tycker att staten ska lögga sig pga det gör det svårare för kriminella att hålla på med pengar.
Utan penningtvättslagen hade vilken langare som helst kunnat komma in på banken med en hög sedlar och sätta in på kontot utan problem.
Och det är precis samma sak med btc. Dom vill veta var dom kommer från.
Kan du bevisa det så har du inga problem.
Kan du inte det så är det extremt misdtänksamt precis som att du vill sätta in 500k i kontanter.
Sen så kan vi börja med att kräva bank-id för att komma in på internet. För du har väl inget att dölja? Och varför inte införa vaccinpass för att komma in på Ica när vi ändå håller på?
Sådant här drabbar bara vanligt skötsamt folk. Glöm att man någonsin kommer komma åt pengatvätt eller svarta marknader. Det går inte hur mycket man än försöker. Dom som vill kommer alltid hitta sätt att komma runt regelverk, så är det bara. Så det är bara att glömma det. Lika tramsigt är det så kallade kriget mot droger. Folk vill knarka och kommer bli höga hur mycket man än försöker få bort det.
Försök förstå det absurda att du som vuxen individ ska logga alla dina transaktioner till pappa staten. Vad är staten egentligen? Ja den består av människor, som ofta är inkompetenta och lågintelligenta. Som bara söker makt. Dessa människor ska du alltså fråga om lov för att disponera dina tillgångar? Allt du gör ska in i systemet och dina varje steg ska loggas.
Snacka om förnedrande att bevisa sin oskuld för ett gäng byråkrater som fullständigt skiter i ditt välmående och bara vill begränsa ditt liv på alla sätt dom kan samtidigt som dom själva smörjer kråset.
Har jag 500BTC vill jag veta varför i helvete nån byråkratkärring ska veta det.
Det är för mig obegripligt att folk har denna destruktiva beroendeställning till staten. Är det Stockholmsyndromet som spökar? Det som är mitt är mitt och så länge jag inte har tillförskaffat mig tillgångar genom att skada någon annan eller stulit från någon annan så ska inte någon behöva veta varifrån dom kommer och varför. I synnerhet inte staten