2022-03-31, 18:20
Medlem
"EU Parliament Passes Privacy-Busting Crypto Rules Despite Industry Criticism
Lawmakers are set to end even the smallest anonymous crypto transactions, and plan measures that could see unregulated exchanges cut off."

"...They also scrap the floor for crypto payments, so payers and recipients of even the smallest crypto transactions would need to be identified, including for transactions with unhosted or self-hosted wallets. Further measures under discussion could see unregulated crypto exchanges cut off from the conventional financial system."

https://www.coindesk.com/policy/2022/03/31/eu-parliament-votes-on-privacy-busting-crypto-rules-industry-rails-against-proposals/

https://www.euronews.com/next/2022/03/31/eu-lawmakers-target-crypto-transfers-in-battle-against-money-laundering

https://twitter.com/paddi_hansen/status/1509536318585454597

Nu ser man vilka som styr i EU.
Ett smakprov på vad som kanske kan komma senare?
Citera
2022-03-31, 18:23
Medlem
Det är ju inga problem för er som aldrig växlar till fiat. Kryptoentusiaster påstår ju att kryptovaluta är mycket bättre och det enda som behövs. Då så, gör aldrig någon transaktion från eller till fiat. Arbeta för krypto. Köp för krypto. Avslöja aldrig din plånbok.
Citera
2022-03-31, 18:39
Medlem
idjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Det är ju inga problem för er som aldrig växlar till fiat. Kryptoentusiaster påstår ju att kryptovaluta är mycket bättre och det enda som behövs. Då så, gör aldrig någon transaktion från eller till fiat. Arbeta för krypto. Köp för krypto. Avslöja aldrig din plånbok.
Det är en tidsfråga tills judarna som styr förbjuder användandet utav kryptovalutor, åtminstone de som inte är judestyrda.
Citera
2022-03-31, 21:08
Avslutad
What? Jag köper ofta krypt via olika banker. När jag sen överfdör så "skapar" jag en ny "recieve-crypto" via Electrum. ? Är det kopplat ?

Var inte talent med krypton att var decentraliserat?
Känns som det är dags för ett nytt protokoll.....
Citera
2022-03-31, 21:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
What? Jag köper ofta krypt via olika banker. När jag sen överfdör så "skapar" jag en ny "recieve-crypto" via Electrum. ? Är det kopplat ?

Varför skulle den inte vara decentraliserat?

Regleringen är väl rimlig? Svarta pengaflöden måste motarbetas om demokratier skall funka.
Citera
2022-03-31, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Regleringen är väl rimlig? Svarta pengaflöden måste motarbetas om demokratier skall funka.

Ok mr Avanza, har du inga argument?
Citera
2022-03-31, 21:31
Medlem
Citat:

Det är inget fel med protokollet. Det är lagarna som inte hunnit ikapp. Nu börjar de hinna ikapp.
Citera
2022-03-31, 21:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok mr Avanza, har du inga argument?
Argument emot att Bitcoin skulle vara centraliserat eller vad pratar du om?
Vet du vad decentraliserat betyder?
Citera
2022-03-31, 21:49
Avslutad
Citat:
Argument emot att Bitcoin skulle vara centraliserat eller vad pratar du om?
Vet du vad decentraliserat betyder?

Ja.
Citera
2022-03-31, 22:22
Medlem
"Decentralized finance" är uppfunnet och det går inte att stoppa nu.

Inflationen rusar och det tar inte lång tid innan Svensson börjar inse att besparingarna håller på att gå upp i rök. Lycka till att stoppa guldrushen mot krypto när FIAT kollapsar!

De kommande tio åren kommer att bli intressanta!

Citat:
I dagens samhälle så är svarta pengar demokrati.
Reglerade övervakade pengar är makt mot folket, diktatur.
Dansar du inte efter pipan så kan dom ta ifrån dig allt om du är en slav i deras system, säkra dina pengar i krypto innan dom stjäl allt.

Krypto är sista chansen för frihet och demokrati, ta den eller var en slav.
När du kontrollerar dina egna pengar så är allt som det ska vara, du är din egen herre.
Senast redigerad av KalleAnkaSmugglare 2022-03-31 kl. 22:47.
Citera
2022-03-31, 22:59
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:

Regleringen är inte rimlig alls och EU har alltid sugit "hästk*k" som dom säger i Nord-Norge. Fuck EU, Fuck Frankrike och Tyskland. Så jävligt glad att Norge inte är i skit-EU och hoppas dom aldrig joinar.

Norge borde starta ny union med Storbritannien och Island, men tyvärr är också våra politiker knäpphuvuden och tvingar oss mer och mer in mot EU-helvetet.
Citera
2022-04-01, 06:41
Medlem
Citat:
Du fattar inte. Detta är en dröm för kriminella, och det gör exakt 0 för att motarbeta något alls.

Jag har ingen aning om hur man ska folk att förstå dessa saker, och just det är väl problemet. Det spelar liksom ingen roll om det handlar om att EU är en korrupt aktör eller om det handlar om att det är idioter som inte fattar bättre bakom spakarna, oavsett så har de alltid en större reach än random folk som skriver saker på internet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in