• 2
  • 3
2025-08-05, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är snubben yngre så ska han klippa en bruden innan hon förstår att hon är snygg, typ när hon är i yngre tonåren.

Är det däremot en kvinna det gäller så är det makt och/eller pengar som som gäller om medelmåttan ska få komma till.

Det där fungerade kanske innan social media men idag vet nog de flesta snygga att de är snygga tidigt i livet.

Jag tror att chansen för TS att träffa en snygg tjej skulle öka om han behandlade dem likadant som de mindre attraktiva. Att göra en så stor grej av utseendet får förmodligen de flesta att bli lite avtända.

Själv har jag förlorat intresset för tjejer some uppenbart fokuserar på min längd eller intelligens (190cm+ 140+IQ). Det är inte så kul när folk fokuserar på ytliga faktorer som man fötts med. Mycket mer smickrande när någon uppskattar mer personliga karaktärsdrag.
Citera
2025-08-05, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Nu är jag 28 år och har gått runt och försökt få en snygg tjej sen jag var 17 år. Prövat tinder, krogen, och skolan på gymnasiet.
Kan någon hjälpa mig med tips på hur jag ska lyckas haffa en tjej i ett förhållande ?
Hon måste vara i snygghetskalan 7-10 poäng.
Själv är jag en solklar 5,5 eller 6 poängare.

Jobbar i ett yrke med en lön på 26 tusen
Bor själv i en lägenhet i en förort i stockholm.
Har vänner och en bra familjs bakom mig
Har inga tjejkompisar.

Är inte den som är pratkvarn men heller ingen blyg liten kille. Är en vanlig kille helt enkelt.

Hur gör man för att få en snygg tjej när man själv bara är en medelmåtta utseendemässigt?
Jag är inte tjock eller så. Är 187 cm lång.
Tycker inte det vore omöjligt eftersom man ser ofta andra killar som inte är snyggare än mig kunna bli tillsammans med snygga tjejer. Även killar som inte ens har jobb.

Nån som har tips på hur jag kan gå tillväga? har verkligen kört fast känns de som. Tinder ger mig bara halvtjocka tjejer, krogen samma eller smala medemåttiga tjejer.
In real life träffar jag sällan på snygga tjejer i jobbet eller i andra sammanhang.

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Försök hitta någon som är blind!
Citera
2025-08-05, 10:48
Medlem
Agerar lite "farbror" åt en del ungdomar mellan 15 och 19 år nu under sommaren, för att ge mina kompisar/deras föräldrar egentid. De har alla någon de är tillsammans med, som hakar på. Utseendet hos både tjejerna såväl som killarna varierar kraftigt.
Det som imponerar i gänget är förmågan att hjälpa till i köket, klara av att hantera diverse maskiner, ordning & reda, lugn & trygghet, skicklighet med fiskespöt, humor, uppmärksamhet mot partner & vänner mm.
Nu är dessa personer yngre än 28, men det ger mig lite hopp om att det finns en framtid där inte bara yta räknas.
Citera
2025-08-05, 11:09
Medlem
halaltarzans avatar

Men så där har väl bara en snubbe råd att resonera som verkligen har gott om attraktiva kärringar att välja på. Nej, för det flesta så är det nog skit samma vad bruden tänder på, är hon bara tillräckligt fin och vill åka med hem så kör man liksom på det.
Citera
2025-08-05, 13:10
Medlem
"Mate value discrepancy (MVD)" Du måste helt enkelt bli väldigt rik för att öka dina chanser, ett exempel på detta är Donald Trump, han kan välja och vraka bland skönheterna fastän han är oattraktiv och dum.
Citera
2025-08-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
Längd spelar väl förfan ingen roll, är själv 1.81 utan skor / 183 cm med skor och känner mig kort och har noja över det. Vet folk som är 1.70 och inte bryr sig ett skvatt om deras egen längd (åtminstone visar de aldrig det) och vet folk som är 1.90 som känner EXAKT likadant som jag, dvs dom tycker att dom är för korta.

Jag är 1.90 jämfört med en som är 1.70 - jag är 10 cm längre, och står jag jämte någon som är 1.90 känner jag mig kort som fan. Jag känner inte min egen längd, detsamma gäller dom som är 1.90, man reflekterar inte över det själv, man ser bara sig själv genom sina egna ögon = kritiska ögon hela tiden.

Så är det!

Haha, ”183 cm med skor”!? Haha, förstärker snarare ditt tillKORTakommande. Vem mäter längd med skor? Ja, Putin, Kim Jong-un och Cruise kanske. Alla övriga mäter endast utan skor. Annars är väl nästa steg att skaffa en mikrofonfrilla och hög hatt.
Citera
2025-08-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Men så där har väl bara en snubbe råd att resonera som verkligen har gott om attraktiva kärringar att välja på. Nej, för det flesta så är det nog skit samma vad bruden tänder på, är hon bara tillräckligt fin och vill åka med hem så kör man liksom på det.

Det är faktiskt inte alla som har som mål att ligga runt. Dessutom kan kvinnor som är längdfixerade bete sig väldigt avtändande. Var tex på en dejt där tjejen tog fram måttband.

Skulle inte påstå att jag haft massa attraktiva kvinnor att välja mellan, däremot har jag hål aldrig känt mig desperat.
Citera
2025-08-07, 09:42
Medlem
Roidberts avatar
Det lättaste är väl att sänka kraven eller leta utomlands. Känns överdrivet att tjejen ska behöva vara en sjua hursomhelst. Rent krasst är väl en sexa tillräckligt attraktiv för att knulla? Visst är attraktion viktig, men jag tar hellre en sexa med bra personlighet än en åtta med dålig personlighet.
Citera
2025-08-07, 09:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Nu är jag 28 år och har gått runt och försökt få en snygg tjej sen jag var 17 år.

Tjejer vill känna sig utvalda på riktigt. De vill inte ha en kille som betraktar dem som ett "kap" och en statussymbol.
Citera
2025-08-07, 10:36
Medlem
Längd spelar ingen roll, jag är 174, det handlar om karisma enbart. Tjejer (de vettiga) gillar killar som får dem att skratta och ha roligt. Edit: Hel och ren och allt det måste såklart uppfyllas.
Citera
2025-08-10, 15:51
Medlem
f30malmos avatar
Bli rolig.
Citera
2025-08-13, 10:45
Medlem
självsäkerhet och att vara rolig så lär det gå hem hos vissa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in