2022-03-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
Förväntningen är väl att Putin snart kommer att förklara den Ukrainska regeringen som en terror organisation och börja likvidera ledarskapet en efter en

Har inte ryssarna försökt och misslyckats med det en dryg månad redan hur ska de lyckas med sina mordplaner tror du?
Citera
2022-03-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Om inte om fanns... Ryssarna ljuger om allt och alla så deras påståenden är ej trovärdiga. Peter och vargen du vet...

Ukraina försvarar sitt land. Är du en sillmjölke som skulle insistera på värdegrund om ryssen anföll oss också?
Jag vet inte riktigt vad du försöker ge uttryck för. Det var ju inte jag som hittade på att ukrainare hade skjutit ryska krigsfångar i benen. Dessutom var det en video som har spridits och som skulle granskas för att kartlägga trovärdigheten.
Du får väl vända dig till SVT om du har klagomål på den nyhet Aktuellt levererade.
Citera
2022-03-29, 22:33
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag vet inte riktigt vad du försöker ge uttryck för. Det var ju inte jag som hittade på att ukrainare hade skjutit ryska krigsfångar i benen. Dessutom var det en video som har spridits och som skulle granskas för att kartlägga trovärdigheten.
Du får väl vända dig till SVT om du har klagomål på den nyhet Aktuellt levererade.

Nej, det var inte du utan ryssarna som hittade på det. Fokusera på sånt du så fokuserar jag på sånt som är viktigt.
Citera
2022-03-29, 22:34
Medlem
Antivaxxers avatar
Det är ryssarna som begått detta bestialiska dåd för att på något sjukt, vrickat, perverst ryskt sätt rättfärdiga sina egna avskyvärda handlingar.
Citera
2022-03-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Du vet att Azov till övervägande del består av ryskspråkiga va? Precis som resten av Ukrainarna som förvarar Mariupol.

Tycker du med det i åtanke att det verkar rimligt att de skulle tortera och mörda en kvinna för att hon är rysktalande?

"Du vet att Azov till övervägande del består av ryskspråkiga va?"

Varifrån drar du den slutsatsen? De består utav massvis av olika nationaliteter, men i grunden är det en ukrainsk gruppering. Likaså "Right sector" och "C14". Det var dessa som skapade kaoset vid protesterna i maidan 2013/2014.
Citera
2022-03-29, 23:02
Medlem
Gusselbys avatar
Vad är den där Patrick Lancaster för en?
Citera
2022-03-29, 23:02
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
"Du vet att Azov till övervägande del består av ryskspråkiga va?"

Varifrån drar du den slutsatsen? De består utav massvis av olika nationaliteter, men i grunden är det en ukrainsk gruppering. Likaså "Right sector" och "C14". Det var dessa som skapade kaoset vid protesterna i maidan 2013/2014.

Jag vet bakgrunden till azovs bildande, jag vet också att de har frivilliga från en mängd olika länder. Det motsäger dock inte att majoriteten ändå har ryska som förstaspråk. Här har du ett reportage där det nämns:
Citat:
The Azov battalion – mainly drawn from local Russian speakers – threw itself into the fighting with separatists, helping to wrest back the eastern port of Mariupol. Its success endeared it to a new Ukrainian government desperate to not lose more territory.

Politicians ignored or played down Azov's Neo-Nazi ideology and symbols, like the Sonnenrad (sun wheel) displayed on its insignia. Some far-right figures were given senior positions in the civil administration.

In November 2014, Azov was expanded from a battalion into a regiment and absorbed into the Ukrainian National Guard.
https://amp.abc.net.au/article/100871262

Sedan har du ledarskiktets egna ord som jag länkade tidigare:

Citat:
Odnorozhenko said about Russian President Vladimir Putin’s claims that the groups are elements of an anti-Russian fascism determined to eradicate ethnic Russians from Ukraine. “We aren’t anti-Russian here. Two-thirds of the guys speak Russian. But we are anti-Putin.”
http://america.aljazeera.com/article...battalion.html

Med reservation då för att det antagligen är ganska stor rotation på medlemmarna i ett sådant här gäng och sammansättningen kan ha ändrats på senare tid. Men det tror jag inte.

Ändrar heller inget i sak, det jag skrev handlade om huruvida den här kvinnan mördats och torterats för att hon var ryss/ryskspråkig och det hoppas jag vi kan vara överens om vore orimligt.
Citera
2022-03-29, 23:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Whataboutism kommer du inte långt med.

Jag bara undrar vad du har för referenspunkter när det kommer till trovärdighet.
Men jag utgår då från att du fortfarande tror att Saddam gömde kemlab i sanden.
Citera
2022-03-29, 23:26
Medlem
trngws avatar
De avskyvärda ryssarna fortsätter med sitt torterande och mördande och sin falska propaganda, ser jag.
Ryssarna ljuger om allt, detta också, tveklöst.
Citera
2022-03-29, 23:29
Medlem
Citat:
Jag vet bakgrunden till azovs bildande, jag vet också att de har frivilliga från en mängd olika länder. Det motsäger dock inte att majoriteten ändå har ryska som förstaspråk. Här har du ett reportage där det nämns:

https://amp.abc.net.au/article/100871262

Sedan har du ledarskiktets egna ord som jag länkade tidigare:

http://america.aljazeera.com/article...battalion.html

Med reservation då för att det antagligen är ganska stor rotation på medlemmarna i ett sådant här gäng och sammansättningen kan ha ändrats på senare tid. Men det tror jag inte.

Ändrar heller inget i sak, det jag skrev handlade om huruvida den här kvinnan mördats och torterats för att hon var ryss/ryskspråkig och det hoppas jag vi kan vara överens om vore orimligt.

Ska kolla länkarna du skickade, uppskattas! Tack
Citera
2022-03-29, 23:31
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Du vet att Azov till övervägande del består av ryskspråkiga va? Precis som resten av Ukrainarna som förvarar Mariupol.

Tycker du med det i åtanke att det verkar rimligt att de skulle tortera och mörda en kvinna för att hon är rysktalande?

Källor på att dem är ryskspråkiga tack.
Citera
2022-03-29, 23:35
Medlem
Sesuss avatar
Skrämsel propaganda.
Azov Nazister vill skrämma Ryssar att hålla sig borta.
Alla som tror Ukrainare är gullungar är naiva Svennar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in