2022-03-28, 17:33
Medlem
Undrar som sagt om det är ok att hyra ut min lägenhet men också ta emot bostadstillägg för en stuga mina föräldrar äger? Antar jag måste hyra ut min lägenhet svart isåfall.
Senast redigerad av napster99 2022-03-28 kl. 17:37.
Citera
2022-03-28, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
Undrar som sagt om det är ok att hyra ut min lägenhet men också ta emot bostadstillägg för en stuga mina föräldrar äger? Antar jag måste hyra ut min lägenhet svart isåfall.

Jag tror det är oklokt att föra både försäkringskassan och fastighetsägarna bakom ljuset. Kan ju bli av med lägenheten och bli återbetalningsskyldig till Försäkringskassan. Kan ju även vara bidragsbrott och böter att betala om man försöker bluffa sig till pengar från det offentliga.
Citera
2022-03-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Jag tror det är oklokt att föra både försäkringskassan och fastighetsägarna bakom ljuset. Kan ju bli av med lägenheten och bli återbetalningsskyldig till Försäkringskassan. Kan ju även vara bidragsbrott och böter att betala om man försöker bluffa sig till pengar från det offentliga.

Frågan e om det är olagligt att göra det mot Försäkringskassan bara, hade tänkt hyra lägenheten till en kompis så jag kommer fortfarande ha anknytning till lägenheten typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in