2022-03-27, 12:47
Medlem
Hej,

Har gjort en vinst på krypto som jag tänkte ta ut för att använda som kontantinsats till ett köp.
Dock är min nuvarande bank Länsförsäkringar. Dom tillåter inga insättningar till kryptorelaterade exchanges osv. Just nu använder jag mig av Revolut som mellanhand när jag ska köpa mer krypto.

Har någon erfarenhet av att sälja av krypto och ta hem vinsten från godtycklig exhcange till ett LF konto? Har det gått bra eller blånekar dom som i fallet vid köp av krypto?
Citera
2022-03-27, 13:35
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstapel3
Hej,

Har gjort en vinst på krypto som jag tänkte ta ut för att använda som kontantinsats till ett köp.
Dock är min nuvarande bank Länsförsäkringar. Dom tillåter inga insättningar till kryptorelaterade exchanges osv. Just nu använder jag mig av Revolut som mellanhand när jag ska köpa mer krypto.

Har någon erfarenhet av att sälja av krypto och ta hem vinsten från godtycklig exhcange till ett LF konto? Har det gått bra eller blånekar dom som i fallet vid köp av krypto?

Tror mycket handlar om fall till fall. Hur pålitlig som kund dom anser att du är.

Det är bara ringa och fråga, frysa och fråga kommer dom annars att göra automatiskt efter att du för över beloppet.
Citera
2022-03-27, 14:37
Medlem
När jag pratade med min bankman på LF och genomförde deras KYC frågade de om eventuella överföringar till/från utlandet och svarade att jag nån gång i framtiden kanske ville göra det för handel med krypto så sa han att det nog var lämpligast att utelämna det.

Min bild av LF är att de är så krypto-ovänliga som en bank kan bli
Det är bara att rätta sig i ledet om man vill vara fortsatt kund, gillar banken som sådan.
Citera
2022-03-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstapel3
Hej,

Skulle nog undvika det. LF har på något sätt blivit bland de mest hatiska mot krypto bland alla banker.
Kommer säkert få hotbrev hem om du försöker.
Citera
2022-04-01, 10:24
Medlem
mnmexplorerers avatar
Detta fungerar!
Exhcange till revolut till LF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem