2022-03-27, 14:32
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Men nu verkar dom ha tagit ett ömsesidigt beslut om att bo i hennes, och han står redan för en lägenhet

Ja det spelar ingen roll om han så betalar för 10 lägenheter. Om han bor i en lägenhet ska han betala hälften.

Att besluter var ömsesidigt har inget med något att göra.
Citera
2022-03-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanisten.anna
Tack och lov att man inte har det här problemet eller problem i liknande kategorier. Vissa bjuder varandra på resor och allt möjligt medans andra bråkar om att man ska betala 37 kronor mer för det ena eller andra skit.

Jag önskar att jag inte hade det problemet. Jag har faktiskt bjudit henne på resor och jag brukar ofta betalar för saker och oftast får jag höra gnäll om att jag ska swisha henne när jag tar något som tillhör henne. Vilket jag själv inte ber henne om när hon tar saker från mig. Och på allt detta så får man höra att man är snåljåp titt som tätt.... Det är som att jag är någon spegel.
Citera
2022-03-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ja det spelar ingen roll om han så betalar för 10 lägenheter. Om han bor i en lägenhet ska han betala hälften.

Att besluter var ömsesidigt har inget med något att göra.

Men är det en börda att ha sin flickvän/pojkvän bo hos en att man är tvungen att ta betalt för att ihärda det. Eller vad är dey frågan om. Hyran är exakt densamma utan eller med någon. Jag tror jag flyttar tillbaka till min gamla lägenhet så slipper jag detta.
Citera
2022-03-27, 14:50
Medlem
PerniWhas avatar
På sätt och vis betalar ni ju halva hyran var fast för varsinna lägenheter. När du blivit av med din lägenhet får du in halva hyran i hennes.
Citera
2022-03-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcracky1111
Jag önskar att jag inte hade det problemet. Jag har faktiskt bjudit henne på resor och jag brukar ofta betalar för saker och oftast får jag höra gnäll om att jag ska swisha henne när jag tar något som tillhör henne. Vilket jag själv inte ber henne om när hon tar saker från mig. Och på allt detta så får man höra att man är snåljåp titt som tätt.... Det är som att jag är någon spegel.

Men herregud, gör slut och gå vidare. Det är absolut ingen idé att vara tillsammans med en sån person. Slösa inte bort din tid och energi på henne. Det är bättre för sig att vara singel än att vara ihop någon som sitter och räknar på vem som drack lite mer kaffe eller hur många gånger har riskorn fler du ätit än henne.
Citera
2022-03-27, 14:59
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
har du pratat om det här med henne? vad har ni för förväntningar? Eller ska det gå 3 månader till och du startar en ny flashbacktråd om det "är rimligt?"

Allt är rimligt eller orimligt, men det som räknas är vad ni två är överens om.
Citera
2022-03-27, 15:02
Medlem
Jag skulle fört över diskussionen och erbjudit mig betala mer för maten eller något annat, exempelvis bensin om ni delar bil eller liknande.

Vad jag läst har du inte nämnt era respektive inkomster och utgifter. Hyran kan väl vara allt från 3tkr till 15 tkr.
Citera
2022-03-27, 15:04
Medlem
Citat:
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?

Dumpa henne !
Citera
2022-03-27, 15:12
Citat:
Men är det en börda att ha sin flickvän/pojkvän bo hos en att man är tvungen att ta betalt för att ihärda det. Eller vad är dey frågan om. Hyran är exakt densamma utan eller med någon. Jag tror jag flyttar tillbaka till min gamla lägenhet så slipper jag detta.

Det handlar om rättvisa och är 100% normalt i hela världen. Jag tycker definitivt att du ska flytta tillbaka till din lägenhet då du verkar vilja bo gratis.
Citera
2022-03-27, 15:15
Medlem
Citat:
Hej! Det är nämligen så här att jag bor hos min flickvän samtidigt som jag hyr en egen lägenhet. Flickvännen vill att jag ska betala hyra hos henne bara för jag bor hos henne. Jag menar på att jag inte tänker betala i och med att jag redan betalar för min egna lägenhet.

Vad är er åsikter om detta? Vem tycker ni har rätt respektive fel? Tycker ni det är.rätt att jag ska behöva betala 3/4 och hon 1/4 om jag skulle betala halva hennes hyra samtidigt som hela min egna.
Jag menar, jag kan väl bara flytta ut till min egna lägenhet om jag ska behöva betala till henne. Vad tycker ni?
Eftersom du har din egen hyra att betala, ska du inte behöva betala hos henne. Det vore skillnad om du inte hade en egen lägenhet eller om du hyrde ut den.
Citera
2022-03-27, 15:20
Medlem
Citat:

Såklart ska du betala halva hyran om du bor där. Att du har annan lägenhet vid sidan av är helt irrelevant. Hade min kille vägrat betala sin del hade han såklart åkt ut.
Citera
2022-03-27, 15:27
Medlem
Ska kontraktet hos hennes värd ändras så ni bägge står på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in