2022-03-29, 22:36
Medlem
Pixelmans avatar
Du misstänker? Jag har fakta.
Du kände honom antar jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Lisa787
Jag misstänker att det är bara spekulationer, däremot är det högst troligt att han begick självmord eller drabbades av hjärtinfarkt.

Hade han häktats för våldtäkt hade media noterat det och skrivit "en känd krogprofil sitter misstänkt häktad för våldtäkt etc ". Eller att en man på 50 års åldern jagade någon med yxa. Det finns stort medial intresse. Nu står det inget om det och allt är bara spekulationer.
Citera
2022-03-29, 22:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
Hej, bekräftat till hundra procent att det är ägaren till Istället. Satt häktad efter att ha jagat sin blodige flickvän med en yxa utanför resturangen. Tror det var mellan tor - fre, inte fre - lör. Skulle tro att han avslutat sitt liv själv med tanke på att det gjordes en husrannsakan hemma honom. Fanns nog en hel del där som kanske inte var så smickrande.

/pixelman

Citat:
Han satt häktad för våldtäkt med mera.

Ingen trevlig gubbe detta.

Om artiklarna ovan stämmer och handlar om detta verkar händelserna ägt rum på onsdagsförmiddagen. Våld inom relationen uppenbart men något sexuellt våld nämns ju inte även om det förstås kan ha funnits sådana anklagelser i bakgrunden. Har du något konkret på detta, eller handlar det om att du tydligen inte gillade honom och därför tror det fanns med i bilden?
Citera
2022-03-29, 22:41
Medlem
Citat:
Du misstänker? Jag har fakta.
Du kände honom antar jag?

Ok. Ingen aning vem människan är. Men då vet du vad som inträffat. Trycker bara det tyder på självmord eller sjukdom. Kan inte uttala mig om varför han satt häktad. Anledningen till att jag skrev spekulationer vart för jag såg inget om det på nyheterna (våldtäkt &en som jagar med yxa ) men såg nyss en länk om det.
Citera
2022-03-29, 22:46
Medlem
Pixelmans avatar
https://anonfiles.com/Fdh4SfR8x8/G_t...2022-03-29_pdf

Varsågod!

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om artiklarna ovan stämmer och handlar om detta verkar händelserna ägt rum på onsdagsförmiddagen. Våld inom relationen uppenbart men något sexuellt våld nämns ju inte även om det förstås kan ha funnits sådana anklagelser i bakgrunden. Har du något konkret på detta, eller handlar det om att du tydligen inte gillade honom och därför tror det fanns med i bilden?
Citera
2022-03-29, 22:53
Medlem
Citat:

Varsågod!

Fantastiskt!
Har du häktningsframkallan eller va de står? Eller så man ser va de handlar om eller något jag missat i de du skicka?
Grymt!!

Tänkt på senare... han är ju död så kanske inte blev någon? Inte riktig koll på detta.
Senast redigerad av Nachotallrik 2022-03-29 kl. 22:54. Anledning: Mer info
Citera
2022-03-29, 22:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Varsågod!

Tack så mycket. Men häktningsskälen framgår väl inte av dagboksbladet, någon häktningsframställan är inte med?
Citera
2022-03-29, 23:02
Medlem
Pixelmans avatar
Tror det blir nerlagt nu när han är borta. Men tro mig, han hade mkt på sitt samvete. Kanske därför han mådde så dåligt? Och återigen, tror hans lägenhet är/var en guldgruva för polisen. Givetvis insåg han det och valde att begå hara kiri. Det sista är spekulationer från min sida såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Nachotallrik
Fantastiskt!
Har du häktningsframkallan eller va de står? Eller så man ser va de handlar om eller något jag missat i de du skicka?
Grymt!!

Tänkt på senare... han är ju död så kanske inte blev någon? Inte riktig koll på detta.
Citera
2022-03-29, 23:04
Medlem
Pixelmans avatar
Det står våldtäkt med mera om du läser ordentligt under ”saken”.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tack så mycket. Men häktningsskälen framgår väl inte av dagboksbladet, någon häktningsframställan är inte med?
Citera
2022-03-29, 23:05
Medlem
Citat:

Tack!
Får skylla på att jag är nyopererad och hög som ett hus 🤣
Citera
2022-03-29, 23:10
Medlem
Citat:
Tror det blir nerlagt nu när han är borta. Men tro mig, han hade mkt på sitt samvete. Kanske därför han mådde så dåligt? Och återigen, tror hans lägenhet är/var en guldgruva för polisen. Givetvis insåg han det och valde att begå hara kiri. Det sista är spekulationer från min sida såklart.

Vad händer med offret?. Det stod tidigare att han sitter själv i hovrätten. Stämmer det?

Oerhört tragiskt för alla berörda.
Citera
2022-03-29, 23:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Tack, fattar inte att jag kunde missa det.
Citera
2022-03-29, 23:22
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Han satt häktad för våldtäkt med mera.

Ingen trevlig gubbe detta.

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Knarkare? Inte omöjligt. I begränsad utsträckning i så fall.
Göteborgare får man väl säga.
Brottsregistret var nog tomt. Möjligen med undantag för ordningsböter.
Men viktigare: Han var bla nämndeman i hovrätten!
Att då hamna på häktet själv. Och i förlängningen i tingsrätten och kanske i fängelse!
Det raset är värsta mardrömmen…
Drack han dagligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in