2022-03-26, 19:22
Medlem
skadad87s avatar
Tjena,

Blir nog att studera på högskolan i dalarna då betygen inte räcker till för något mer. Kommer från ett fint område i stockholm och undrar över hur skitig denna högskola är. Skiter fullständigt i gemenskap, behöver bara ett tryggt område och en trygg högskola.

Berätta gärna om era erfarenheter, finns det svenskar eller är det dominerat av andra otäcka typer? Isåfall blir det givetvis ett NEJ och får skippa det. Tänker att jag ska fixa en lägenhet i falun och studerar på campus borlänge. Vet att borlänge är en skithåla men det är där linjen jag är intresserad av finns. Verkar vara en 20 minuters tur fram och tillbaka. Tjärna ängar är bagdad har jag hört, så förvänta er inte att jag snurrar förbi där utan något i självförsvar.

Anyway, on topic: Falun, vilket område bor man i? Vad är era erfarenheter av högskolan i dalarna, campus borlänge? Hur farligt är det?
Citera
2022-03-26, 19:42
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad87
Tjena,

Blir nog att studera på högskolan i dalarna då betygen inte räcker till för något mer. Kommer från ett fint område i stockholm och undrar över hur skitig denna högskola är.

Anyway, on topic: Falun, vilket område bor man i? Vad är era erfarenheter av högskolan i dalarna, campus borlänge? Hur farligt är det?
Bosätt dig i Falun och undvik Borlänge eftersom det är packat med vidriga negrer och stan i allmänhet är riktigt jävla tråkig.
Citera
2022-03-26, 19:44
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Bosätt dig i Falun och undvik Borlänge eftersom det är packat med vidriga negrer och stan i allmänhet är riktigt jävla tråkig.

Falun kommer jag att bo i, ja. Men går icke att undvika borlänge då skolan ligger där, däremot så kommer jag inte att ”hänga där” direkt.

Har du erfarenhet av skolan?
Citera
2022-03-26, 19:47
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Falun kommer jag att bo i, ja. Men går icke att undvika borlänge då skolan ligger där, däremot så kommer jag inte att ”hänga där” direkt.

Har du erfarenhet av skolan?
Jaha var det så det var. Jag bodde i Borlänge 2018, arbetade med järnvägen. Lördag och söndag gick jag ut bland stadens undermåliga krogar. Bland det bedrövligaste jag varit med om, jag flyttar runt mycket med jobbet till olika städer. Skolan vet jag inte ett smack om tyvärr.
Citera
2022-03-26, 22:21
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Tjena,

Blir nog att studera på högskolan i dalarna då betygen inte räcker till för något mer. Kommer från ett fint område i stockholm och undrar över hur skitig denna högskola är. Skiter fullständigt i gemenskap, behöver bara ett tryggt område och en trygg högskola.

Berätta gärna om era erfarenheter, finns det svenskar eller är det dominerat av andra otäcka typer? Isåfall blir det givetvis ett NEJ och får skippa det. Tänker att jag ska fixa en lägenhet i falun och studerar på campus borlänge. Vet att borlänge är en skithåla men det är där linjen jag är intresserad av finns. Verkar vara en 20 minuters tur fram och tillbaka. Tjärna ängar är bagdad har jag hört, så förvänta er inte att jag snurrar förbi där utan något i självförsvar.

Förut så fanns det massor av kurser på UU med platsgaranti. Har du verkligen kollat??
Citera
2022-03-27, 10:39
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Vad ska du plugga?
Citera
2022-03-27, 13:38
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Förut så fanns det massor av kurser på UU med platsgaranti. Har du verkligen kollat??

UU är galet högt?? När det gäller intagning då?
Citera
2022-03-27, 13:40
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Vad ska du plugga?

Systemvetenskap
Citera
2022-03-27, 13:58
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
UU är galet högt?? När det gäller intagning då?

Kurser med platsgaranti kräver bara slutfört godkänt gymnasiebetyg.
Du får spendera timmar på att leta på dem.

Sedan så är frågan. Vilka ämnen kan du tänka dig?
Citera
2022-03-27, 19:30
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Systemvetenskap

För den typen av studier är det rätt väsentligt att komma in på arbetsmarknaden redan under studietiden, och då kan det underlätta att plugga på en större ort.
Citera
2022-03-30, 18:12
Medlem
Citat:
Systemvetenskap

Kolla väldigt noga vad det faktiskt ges för kurser och om det är en inriktning du vill läsa.
Olika högskolor har väldigt väldigt olika tolkningar av vad systemvetenskap är för något.
Citera
2022-03-31, 22:50
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Kolla väldigt noga vad det faktiskt ges för kurser och om det är en inriktning du vill läsa.
Olika högskolor har väldigt väldigt olika tolkningar av vad systemvetenskap är för något.

Den verkar vara programmerings inriktad vilket jag är intresserad av. men tack för tips
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in