2006-06-21, 17:47
Medlem
PrettySneakys avatar
Hoppas detta meddelande hamnar på lämplig forumdel.

Har kört genom götatunneln ett par gånger nu och insåg idag att jag burnade på lite väl mycket. Finns ju två filer för sjutton så 90 känns ju nästan som att man står still. Insåg dock idag att det kanske finns fartkameror i den förbannade tunneln. Någon som vet om det finns och om jag isf kommer att få en drös med böteravier på posten?
Citera
2006-06-21, 19:12
Medlem
Stockos avatar
Funderade också på det. Det sitter ju skyltar om fartkameror (den nya typen av fartkamera-skylt) men jag har inte sett någon kamera. Enligt vägverkets hemsida så sitter fartkameror, eller säkerhetskameror som vv kallar dom, alltid väl synligt.
Dessutom är det ju 50 i tunneln nu vilket känns helt absurt när det är jättebred 2-3-filig väg. Förmodar att dom ska höja till 70 när vi stackars göteborgare har vant oss vid tunneln. Kanske kommer upp kameror tills omläggningen till 70.
Citera
2006-06-22, 15:44
Medlem
Vardons avatar
Det sitter mycket kameror i tunneln, åkte där idag för att just studera fenomenent. De är dock riktade för att filma bilar bakifrån så jag misstänker det är trafikövervakningskamror om kölaget, gångtrafikanter och annat.

Däremot vid utfarterna, i norrgående tunnel typ nr 14 och i södergående vid nr 3 sitter det ovanför nödutgångarna nån slags skum annordning, som jag inte blev klok på vad det är , nån som vet?
Citera
2006-06-22, 16:31
Medlem
SebbeBoys avatar
de ända kameror jag sett är de i taket som filmar flödet utav bilar osv.. som man kan se sitta på broar osv... men någon låda till fartkamera har jag aldrig märkt men men det återstår å se det verkar vara en shcyst tunnel å köra streetrace i på natten
Citera
2025-01-17, 20:31
Medlem
Sitter flera.. torskat där.
Citera
2025-01-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Nix. Varför sprida felaktig information?
Citera
2025-01-19, 10:44
Medlem
Gromyko-666s avatar
Kameror har satts upp denna veckan, troligen i fredags eller lördag.
Citera
2025-02-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Har kamerorna blixt?
Citera
2025-03-03, 13:59
Medlem
märkte kamerorna och skyltarna först förra veckan....har kört för fort åt båda hållen, morgon och eftermiddag, hela januari och februari... inte sett blixtar, inte har inte fått något hem ännu. någon som faktiskt blivit bötfälld där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in