Citat:
Ursprungligen postat av
Elekensa
Först, någon som har en Audi A4 Avant (B8) 1.8TFSI 2008-2009 som har bra och dåliga saker att säga om den?
Nu när dieseln är så inåthelvetes dyr, både att tanka och skatten. Det lär aldrig bli billigare heller så det känns som att det är lika bra att sälja sin diesel nu innan värdet rasar totalt.
Tanken är att casha en bil och slippa lån, så budget är 60-70K där 70 verkligen är max. Har som sagt kollat på Audi då jag aldrig haft en sådan och är sugen på det. Den har okej bränsleförbrukning, sen går den att chiptrimma upp till 215hk och det är ju trevligt. Både att förbrukningen brukar gå ner lite + att skatten fortfarande baseras på 160hk.
Någon har något annat förslag? Jag vet att budgeten är rätt skral för önskemålen...som är:
Kombi, bensin, minst 160hk, automat (helst, men manual går) sen det vanliga bluetooth och sådant. Max 17-18k mil. Ingen VW, för det är vad vi ska byta ifrån och är skitnöjda med vår Passat, men vill prova något annat.
Jag har själv haft en Audi 1,8T -05:a tror jag det var. Hade den som förmånsbil.
Skön bil att köra men jag sitter inte bra i dem. Sätena passar inte min kropp och körställning helt enkelt.
Har åkt med i en nästan ny audi A4:a också och samma sak där, sätena är inte kompatibla med mig.
Körde drygt 10000 mil i bilen så den fick rulla de nästan två åren jag hade den.
Men annars är det en skön bil att köra och den ligger bra på vägen.
Det enda problemet jag hade med den var någon tändspole som strulade så bilen hackade och lät skit. Var något garantifel så Audi kom och hämta bilen och körde den till verkstad, dagen efter på eftermiddagen fick jag bilen tillbaka. Bra service då det inte kosta en krona. Bilen hade givetvis garanti då.