2022-03-29, 12:09
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashio
Jag pluggar strökurser men började jobba förra månaden och är lite osäker på vad jag ska svara. Vill bara inte få prick i registret.

Är inte intresserad av att höra att det var dumt, snålt etc. Tack för förståelse

Vad tycker ni?

Det fanns ingen frågeställning i mailet, så vad ska du svara på? Antingen startas en förundersökning om urkundsförfalskning, eller så gör det inte det. Det är ingenting som Mecenat styr över mer än huruvida de väljer att polisanmäla denna uppenbara urkundsförfalskning.
Citera
2022-03-30, 17:25
Medlem
JuniorDahlens avatar
Klart Mecenat skulle kunna anmäla dig. Till skillnad från en privatperson som kanske inte orkar ödsla energi på att anmäla är ju Mecenats handläggare redan på jobbet och kan nog mycket väl ta itu med det lite roligare jobbet att författa en polisanmälan istället för att behöva bemanna telefon och svara på frågor från folk som undrar över när de får sina kort.
Citera
2022-06-12, 16:28
Medlem
Vad blev påföljden till slut om jag får fråga? Blev det polisanmälning eller lät dom det bara gå?
Citera
2022-08-08, 19:33
Medlem
Citat:
Köpte studentbiljett då jag genuint trodde att jag faktiskt fortfarande var student. Dumt nog att jag inte kollade upp det innan när jag köpte. När jag och kontrollanten stod och kollade så visade det riktigt att jag läste otillräckligt många poäng för att vara berättigad till SL-rabatten men att jag erhöll SJ-rabatten. Kortfattat åkte jag på en kontrollavgift och med min envishet så photoshoppade jag studentkortet med SL loggan.

Nu fick jag ett mail från Mecenat med följande:
"Förfalskning Kort
Vi har fått en anmälan om urkundsförfalskning gällande Mecenatkort tillhörande dig.
Mecenat har undersökt anmälan och kan bekräfta att kortet är manipulerat och visar oriktiga uppgifter.
Då man bryter mot Mecenats allmänna villkor förverkas möjligheten att inneha Mecenatkortet med tillhörande tjänster nu och i framtiden."

Jag pluggar strökurser men började jobba förra månaden och är lite osäker på vad jag ska svara. Vill bara inte få prick i registret.

Är inte intresserad av att höra att det var dumt, snålt etc. Tack för förståelse

Vad tycker ni?

Vad blev påföljden?😅
Citera
2026-02-10, 16:22
Medlem
Citat:
Köpte studentbiljett då jag genuint trodde att jag faktiskt fortfarande var student. Dumt nog att jag inte kollade upp det innan när jag köpte. När jag och kontrollanten stod och kollade så visade det riktigt att jag läste otillräckligt många poäng för att vara berättigad till SL-rabatten men att jag erhöll SJ-rabatten. Kortfattat åkte jag på en kontrollavgift och med min envishet så photoshoppade jag studentkortet med SL loggan.

Nu fick jag ett mail från Mecenat med följande:
"Förfalskning Kort
Vi har fått en anmälan om urkundsförfalskning gällande Mecenatkort tillhörande dig.
Mecenat har undersökt anmälan och kan bekräfta att kortet är manipulerat och visar oriktiga uppgifter.
Då man bryter mot Mecenats allmänna villkor förverkas möjligheten att inneha Mecenatkortet med tillhörande tjänster nu och i framtiden."

Vad tycker ni?

Blev det någon påföljd?
Citera
2026-03-12, 06:10
Medlem
anarkaragnars avatar
Undrar också hur detta slutade, blev du åtalad för urkundsförfalskning?
Citera
2026-08-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar1257
Vad blev påföljden?😅

Citat:
Ursprungligen postat av anarkaragnar
Undrar också hur detta slutade, blev du åtalad för urkundsförfalskning?

Antar ni har fått liknande från Mecenat, hörde ni någonsin något mer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in