2022-03-24, 14:59
Bannlyst
Hejsan!
Tänkte höra om någon har erfarenhet kring löpträning i boxningsskor? Ska mig på cardio och om det inte behövs köper jag gärna inte nya skor. Trivs så väldigt bra i mina skor... Vi pratar en halvmil par gånger i veckan.
Citera
2022-03-24, 15:38
Medlem
Porryhatters avatar
Fixa ett par andra skor att springa i.

Det lär slita mycket på boxningsskorna att springa i dessa. Och har du problem med knäna så get det väl heller inte så bra dämpning med sin tunna sula.
Om du menar löpträning utomhus så kanske det inte är så respektfullt att sen bära dessa inomhus i boxningslokalen.
Citera
2022-03-24, 15:42
Medlem
Jango-fetts avatar
Det är inget jag skulle rekomendera men det går ju självklart. Ska du använda dessa inne sen? Hur höga är de?
Citera
2022-03-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tioende
Hejsan!
Tänkte höra om någon har erfarenhet kring löpträning i boxningsskor? Ska mig på cardio och om det inte behövs köper jag gärna inte nya skor. Trivs så väldigt bra i mina skor... Vi pratar en halvmil par gånger i veckan.

Gå till en riktig löpbutik och ta med dina skor och försök välja utifrån dem som referens.
Glöm inte att de kommer utgå från sitt eget sortiment och inget annat så hittar du inget "riktigt bra" så leta hellre vidare till du hittar rätt.

Du kommer slita ut många boxningsskor och löpskor på några år.

Jag hade valt flera olika löpskor t.o.m, så du kan alternera mellan dem.
Citera
2022-03-24, 15:58
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Hejsan!

Jag brukar aldrig köpa skor second-hand men hittade ett par Asics som kändes och såg väldigt oanvända ut för 100 spänn. Var helt enkelt tvungen att köpa dem.
Citera
2022-03-24, 17:40
Bannlyst
Tack för svar!

Ja. Nej. Det blir ju helt klart att köpa par joggingskor. Det är mestadels terränglöpning jag kommer syssla med också så dessa är ju såklart väldigt olämpliga

Dessutom har jag dåliga knän vilket gör alternativet ännu mer självklart.

Tack för era reflektioner.
Citera
2022-03-24, 17:46
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Ja. Nej. Det blir ju helt klart att köpa par joggingskor. Det är mestadels terränglöpning jag kommer syssla med också så dessa är ju såklart väldigt olämpliga

Dessutom har jag dåliga knän vilket gör alternativet ännu mer självklart.

Tack för era reflektioner.

Haha det hade varit riktigt kul att möta dig i skogen runthalkandes i ett par boxningsdojjor

Om du har dåliga knän kan jag inte förklara med ord hur starkt jag rekommenderar "Knees over toe guy" på youtube
Citera
2022-03-27, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Haha det hade varit riktigt kul att möta dig i skogen runthalkandes i ett par boxningsdojjor

Om du har dåliga knän kan jag inte förklara med ord hur starkt jag rekommenderar "Knees over toe guy" på youtube

Haha

Ja men allright! Ska kolla in! Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in