• 1
  • 2
2022-03-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
du var mig en livrädd stackare.

Livrädd vet jag inte men rädd om livet absolut. Vore segt att mista sitt liv för en invandrare som blir inlåst 1-2 år sen ute på grund av dess rabatt kuponger han hade i bröstfickan han fick när han kom hit.
Sen värderar jag livet lite mer, du slösa så mycket tid i trafik och stopp och satans jävla byggarbeten över allt samt alla bilkrockar.
Juste du får ej ha något ifred heller! Fan min mc blev stulen mitt i centrum och dem vill gärna ha din ratt och lite små roliga saker du har i bilen för att kunna starta den också. Sen raket höga försäkringar!
2022-03-24, 01:03
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenrotmos
Livrädd vet jag inte men rädd om livet absolut. Vore segt att mista sitt liv för en invandrare som blir inlåst 1-2 år sen ute på grund av dess rabatt kuponger han hade i bröstfickan han fick när han kom hit.
Sen värderar jag livet lite mer, du slösa så mycket tid i trafik och stopp och satans jävla byggarbeten över allt samt alla bilkrockar.
Juste du får ej ha något ifred heller! Fan min mc blev stulen mitt i centrum och dem vill gärna ha din ratt och lite små roliga saker du har i bilen för att kunna starta den också. Sen raket höga försäkringar!

Inte säker på att dom problemen försvinner om man istället väljer London.
2022-03-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Inte säker på att dom problemen försvinner om man istället väljer London.

Givetvis inte, men hans fråga var vad Stockholm hade att erbjuda? O du börja dalta om Dubai och London, vilket var 2 exempel TS hellre skulle kunna tänka sig att flytta till istället för Stockholm samt att han var villig att betala ännu mer i det fallet dessutom. Men istället hoppar du på han genom att säga att han inte har de pengarna osv.. Vilket du inte ens kan veta egentligen, vilket jag antar att du bara antar att han inte kan. Tyckte bara det var konstigt.
Frågan han ställer är uppenbar och väldigt lätt att förstå samt svara på eller hur?

Givetvis hade Stockholm sina fördelar också, men om jag ska flytta någonstans värderar jag trygghet mycket högre en till exempel utelivet, jobbet, tid fram och tillbaka till jobbet är o diverse saker.
Finns jättebra utbildningar i Stockholm!
Har goda vänner i Stockholm fortfarande jag åker och hälsar på då och då.
2022-03-24, 04:10
Moderator
evilhoneys avatar
(FB) Bostadsorter och områden
Det finns massor av trådar om Stockholm, fortsätt i lämplig tråd där.
//mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in