Citat:
Ursprungligen postat av
Sverigegrabben
https://www.youtube.com/watch?v=luPtVl8Turs
Markus Allard har blivit känd av många som en polemisk debattör, populär speciellt bland lite yngre män och det är förståeligt. Men nu tycker jag det verkar som Allard blivit väldigt instabil.. I en ny video så sitter han på ett Zoom-möte med kommunen och gapar om gräddtårtor som kommunen får på möten som tydligen är enormt stor grej.. Plus att han i samma veva går ut och anklagar alla som inte tillhör Örebropartiet för att vara korrupta. Det luktar rättshaverism lång väg.. Jag la denna i psykologi då detta inte egentligen är en politisk fråga utan mer en psykologisk sådan. Min fråga är alltså vad ni tycker om detta? Personligen tycker jag inte han beter sig riktigt klokt här och är väldigt svår att ta seriöst..

Jag stödjer varken honom eller den typen av politiker men i detta fall så har jag pratat med honom vid ett tillfälle där han inte hade politikerrollen. En riktigt trevlig kille.
Detta är vad jag tolkade ur det samtalet:
Dagens politiska klimat har spårat ur där populismen är den som hörs. Vi ser det dagligen av både SD och än värre KD då KD till och med Ebbaterar. Dvs, att hon slänger skit på andra trots att hennes egna parti har varit med och skapat problemen.
Men, ingen i Sverige i dag lyssnar på en lugn och sansad politiker med fakta när den måste debattera med en politiker som inte bara kan lova allting utan även lägger fokus på det väljarna förstår, dvs gräddtårtor för en hundring när debatten egentligen handlar om miljarder i en budget.
Kan du skrika om småsaker utåt så får du med dig väljarna in i den debatten väljarna aldrig ser.
Finns då ett stort problem och det kommer vi få när det blir gaphalsarnas tur att ta ansvar. Då är det de själva som ska förklara för väljarna varför det inte blev som väljarna trodde och värst av allt är att de inte ens fick en tårta för en hundring