2022-03-23, 15:54
Medlem
Silvrets avatar
Han har hängt upp sig på gräddtårta. Här ett klipp från 2019 och redan då tjatade han om gräddtårtor:

https://youtu.be/2-JeO-FXQus
Citera
2022-03-23, 16:31
Medlem
Har sett flera av Markus framträdanden i KF. Gillar hans stil när han sätter batikkärringarna på plats med sin raktfram retorik. Precis så populism skall vara. Allting behövs inte dras i långbänk. Inget jävla fram och tillbaka. Kanske. Vi får se. Osv..
Dessa (i många fall puckade) karriärpolitikerna vill bara sko sig själva och säkert hälften av dem har aldrig lagt örat mot rälsen och hört vad en vanlig Svensson vill utan det är bara ryggdunkningar och lobbyister som styr agendan.
Löner 70000/mån är fan bedrövligt till dessa nollor. Sen kan dom fan stå för sin egen fika. Dra det på lönen vetja.
Citera
2022-03-23, 16:48
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Klart att det är en politisk fråga.

Skattepengar slösas på t.ex fika. Fika som egentligen dessa kan stå för själv med sina egna pengar om dom nu är så fika sugen.

I min kommun sparas det in på områden så som skola, vård å äldreomsorgen.

Hur kan du få detta till rättshaverist undrar jag 😳

Att rikta anklagelser om att alla utom ens eget parti i en beslutande församling är korrupta? Vad är annars då i din mening exempel på rättshaverism?
Citera
2022-03-23, 16:49
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Han har hängt upp sig på gräddtårta. Här ett klipp från 2019 och redan då tjatade han om gräddtårtor:

https://youtu.be/2-JeO-FXQus

Ja jag har hört om det där förut också, han har en tendens att älta samma saker om och om igen.
Citera
2022-03-23, 17:43
Medlem
Orkar inte lyssna på politisk idioti, men klarade 10 minuter i alla fall och det va väl bara Allard och de andra som yrkade på bifall som hade ett psykiskt friskt beteende.
Citera
2022-03-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
https://www.youtube.com/watch?v=luPtVl8Turs

Markus Allard har blivit känd av många som en polemisk debattör, populär speciellt bland lite yngre män och det är förståeligt. Men nu tycker jag det verkar som Allard blivit väldigt instabil.. I en ny video så sitter han på ett Zoom-möte med kommunen och gapar om gräddtårtor som kommunen får på möten som tydligen är enormt stor grej.. Plus att han i samma veva går ut och anklagar alla som inte tillhör Örebropartiet för att vara korrupta. Det luktar rättshaverism lång väg.. Jag la denna i psykologi då detta inte egentligen är en politisk fråga utan mer en psykologisk sådan. Min fråga är alltså vad ni tycker om detta? Personligen tycker jag inte han beter sig riktigt klokt här och är väldigt svår att ta seriöst..
Jag stödjer varken honom eller den typen av politiker men i detta fall så har jag pratat med honom vid ett tillfälle där han inte hade politikerrollen. En riktigt trevlig kille.
Detta är vad jag tolkade ur det samtalet:
Dagens politiska klimat har spårat ur där populismen är den som hörs. Vi ser det dagligen av både SD och än värre KD då KD till och med Ebbaterar. Dvs, att hon slänger skit på andra trots att hennes egna parti har varit med och skapat problemen.
Men, ingen i Sverige i dag lyssnar på en lugn och sansad politiker med fakta när den måste debattera med en politiker som inte bara kan lova allting utan även lägger fokus på det väljarna förstår, dvs gräddtårtor för en hundring när debatten egentligen handlar om miljarder i en budget.
Kan du skrika om småsaker utåt så får du med dig väljarna in i den debatten väljarna aldrig ser.

Finns då ett stort problem och det kommer vi få när det blir gaphalsarnas tur att ta ansvar. Då är det de själva som ska förklara för väljarna varför det inte blev som väljarna trodde och värst av allt är att de inte ens fick en tårta för en hundring
Citera
2022-03-23, 18:22
Medlem
Grodfrityrs avatar
Så här skriver Allard:

16 Feb
Citat:
Idag avhandlades alltså igen det faktum att kommunen fuskat bort folkomröstningen och att merparten av partierna i KF var nöjda med det. Sen ÖP-motionen om att politiker ska betala för sitt fika själva. Endast ÖP och SD röstade för. 600 000 i årlig gräddetårtekostnad fortsätter.

Feb 19
Citat:
Så lät det när jag föreslog att vi politiker skulle betala för vårt fika själva. 600000 kr per år på gräddtårta till politiker. Samma kommun som slaktar högkostnadsskydd inom färdtjänsten motsvarande 2-3 års skattefinansierat politikerfika. Prioriteringar

Feb 19
Citat:
Nej. Jag är emot att skattebetalarna ska stå för det. Och vad får du 25 kr ifrån? 600 000 är det som politikerna fikar upp per år. Samtidigt som man tar bort högkostnadsskydd inom färdtjänsten vars kostnad motsvarar typ 2-3 års politikerfika. Då prioriterar jag hellre färdtjänst.

https://twitter.com/Markus_Allard
Senast redigerad av Grodfrityr 2022-03-23 kl. 18:25.
Citera
2022-03-23, 19:30
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Att rikta anklagelser om att alla utom ens eget parti i en beslutande församling är korrupta? Vad är annars då i din mening exempel på rättshaverism?

att vara rättshaverist mot korrupta politiker är en dygd
Citera
2022-03-23, 19:46
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Gräddtårta på möten är det inget att säga om. Kostnaden är försumbar.
Nej. Allt som finansieras via skattemedel ska ha ett vettigt syfte, annars är det stöld.
Citera
2022-03-23, 19:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Nu har ju jag deltagit i några möten och gräddtårt är ingen prioritering. Frågan existerar inte. jag inte bara fattar det, jag vet det av erfarenhet.

Allard har lyft fram många bra frågor om onödig konst osv men det här är bara trams om millimeter-rättvisa.
Men du ska inte ha någon gräddtårta din jävel du ska betala din fika själv. Förövrigt borde vi sänka politikerlönerna också.
Citera
2022-03-23, 22:13
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Tyvärr tror jag inte Örebro är ett unikum utan det ser ut såhär i de flesta kommuner.

Rosa enhörningar och kommunpoeter..

Ja det finns nog i hela landet, på kommun och landstingsnivå, granskas nästan aldrig, ingen har tid att hålla koll, trots att landstingspolitiker och även på kommunnivå tjänar väldigt bra. Stockholms läns landsting består ju av 2 miljoner invånare och omsätter väldigt mkt pengar. I mediaskugga.

All den här skiten har växt fram i avsaknad av verklig opposition el media senaste decennierna.

Media är SR el Bonniermonopolet. Och båda prioriterar "värdegrund" och signalpolitik framför verkliga granskningar.
Ingen har ansvar heller längre.
Tillväxande byråkrati och korruption med nån äcklig falsk glasyr av "värdegrund" pä.
Citera
2022-03-23, 22:15
Medlem
Markus Allard är utan konkurrens Sveriges bästa politiker!
Helt suverän!!
En klass för sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in