• 1
  • 2
2022-03-28, 01:10
Medlem
Kan man göra image även om man inte kan gå in på disken i hanteraren? Disken visar perfekt tillstånd i smart. Vilket program är bäst för image?
Citera
2022-03-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Har en WD 2tb 3,5" 20years disk. När man ska köra chkdsk så hittas felaktiga filpostsegment som tas bort och vid indexering så avbryts det. Har kollat efter skadade sektorer i HDD Regenerator men inga hittas.

Har du testat att välja regenerera alla sektorer? I vissa fall så måste man faktiskt skriva till disken för att hitta felen.

Jag har skannat massor av hårddiskar utan att HDD Regenerator har hittat någon skadad sektor. Det är först när man väljer regenerera alla sektorer som programmet detekterar dem som dåliga. I vissa fall så har programmet redan markerat sektorn med D (delays detected).

Jag kommer ihåg en SCSI disk som krånglade en hel del utan att HDD Regenerator hittade någon skadad sektor. Programmet flaggade en massa sektorer med D (delays detected). Jag valde sedan att regenerera alla sektorer. Efter några dygn så visade det sig att halva disken var felaktig. Programmet lyckades fixa samtliga skadade sektorer. Efteråt så gick det mycket snabbare att läsa och skriva till hårddisken.
Citera
2022-03-31, 05:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto