2023-10-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Jag förstår..men undrade vad R*ckard L*ndholm har med detta å göra, hans bolag blev publicerat här i tråden.

Vad jag vet har han inget med det här att göra.
Citera
2023-10-20, 16:04
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFarsta
Vad har han med detta att göra?

han har ingenting med insider härvan att göra , läs hela konversationen så var det ett exempel på varför icahandlare kunna göra så otroligt hög vinst ett specifikt år.
Citera
2023-10-20, 22:03
Medlem
Från dagen DN.
"Flera av de misstänkta i Ica-härvan riskerar ovanligt långa fängelsestraff, fråntagande av butiker och näringsförbud. En av Ica-handlarna begärs också häktad i samband med fällande dom eftersom åklagaren ser en risk att han flyr undan ett eventuellt fängelsestraff.

– Han har en bostad och bankkonto utomlands så det finns extra omständigheter, säger åklagaren."

Hans advokat stjärtgossen Henrik Olsson Lilja kommenterar följande för DN.
"– Det tar sikte på gängkriminella och i vart fall inte ekobrott. Jag har väldigt svårt att förstå hur de resonerar. Ingen av försvararna förstod det där, säger Henrik Olsson Lilja."

Jag hoppas att alla dessa korrupta handlare som stjäl maten från vanliga arbetares bord, får extremt höga straff. Tyvärr är jag säker på att dom alla blir friade i och med att Olsson Liljas pojkvän och den like äcklige Manfred Löfvenhaupt viftat med magistaven och mutat både Tingsrätt och åklagare.
Citera
2023-10-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Om du hade koll på SYCAVA som bolag kan väll se att han har sålt av stora innehav aktier därav vinsten. Du är fan dummare än tåget! Sylvén är reko som fan och sköter allt by the book. Hade du haft koll är han den andra privatpersonen med mest aktier i ICA i hela Sverige, snubbe har köpt på sig aktier i ICA för vinster sedan tidigt 90 tal så har du inte koll håll käften.
Du känner inte inte Classe, du jobbar säkert för honom!!

Jobbade på Flygfyren 7år. Classe och Conny är de äckligaste små kukarna i Norrtälje. Jag vet tio tjejer som jobbat på flygfyren som anmält Conny för sexuella trakasserier, tafsande och mobbing. Classe använder sin kommungubbe, Mats Hultin och sin polisgubbe i Stockholm, Stefan Edin för att radera våra anmälningar. En tjej som vi vet blev våldtagen av Conny köpte Classe en lägenhet på Södermalm för att hon inte skulle anmäla.

Så din jävla idiot kom aldrig mer och säg att Classe Sylvén sköter all by the book. Du vet inget!
Citera
2023-10-23, 08:28
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tezzan2000
Du känner inte inte Classe, du jobbar säkert för honom!!

Jobbade på Flygfyren 7år. Classe och Conny är de äckligaste små kukarna i Norrtälje. Jag vet tio tjejer som jobbat på flygfyren som anmält Conny för sexuella trakasserier, tafsande och mobbing. Classe använder sin kommungubbe, Mats Hultin och sin polisgubbe i Stockholm, Stefan Edin för att radera våra anmälningar. En tjej som vi vet blev våldtagen av Conny köpte Classe en lägenhet på Södermalm för att hon inte skulle anmäla.

Så din jävla idiot kom aldrig mer och säg att Classe Sylvén sköter all by the book. Du vet inget!

Starka anklagelser från en anonym horunge på nätet. Och hade du läst vad jag skrev om hade du inte skrivit som du gjorde. Jag menade att Claes har noll att göra med insider affären osv, du börjar slänga runt med våltäkter och lägenheter på södermalm. håll dig till ämnet jävla pissluffare.
Citera
2023-10-24, 20:21
Medlem
jävla tjat om knullande hit o dit

Här är åklagarens yrkande i alla fall:

Åklagarens yrkanden mot samtliga åtalade
• Utpekad huvudman, Blekinge: Tre års fängelse.

• Anhörig till huvudmannen, Blekinge: Villkorlig dom och dagsböter.

• Person utanför Ica-sfären, Blekinge: Villkorlig dom och samhällstjänst.

• Ica-handlare från Småland, handlade aktier för bortåt 100 miljoner: Fyra års fängelse. ( P-o Olson Oskarshamn)

• Två anhöriga till Ica-handlaren från Småland: 2,5 års fängelse vardera.( söner till P-O Olsson Oskarshamn)
• Ica-handlare från Småland: Tre års fängelse.

• Anhörig till Ica-handlare från Småland: Ett års fängelse. (Kärringen till P-o Olsson )

• Man utan direkt koppling till Ica: Villkorlig dom och dagsböter.

• Ica-handlare från Blekinge: Ett års fängelse.

• Anhörig till ovanstående Ica-handlare: Villkorlig dom och dagsböter.

• Anhörig till ovanstående Ica-handlare: Villkorlig dom och dagsböter.

• Anhörig till ovanstående Icahandlare: Villkorlig dom och samhällstjänst.

• Person utanför Ica-sfären: Villkorlig dom och samhällstjänst.

• Två Ica-handlare med butik i Blekinge: Ett års fängelse vardera.

Fyll på själva
Senast redigerad av tjalle99 2023-10-24 kl. 20:27.
Citera
2023-10-24, 20:50
Medlem
Som handlare slutar jag aldrig att äcklas av hur ICA Handlarnas Förbund
bränner våra pengar som om de vore tomtebloss. Jag tog mig friheten att begära ut alla handlingar gällande den härva som Förbundet satt oss handlare i.

https://drive.google.com/drive/folde...usp=drive_link

På förbundet har vi iaf så långt jag vet tre jurister anställda på heltid.
Anna-Karin Liljeholm, lön ca 200 000kr/månad
Sandra Schumacher, lön ca 80 000kr/månad
Fanny Davidsson, lön ca 65 000kr/månad.
Totalt ca 3 420 000kr/år

Till detta så har vi minst 8st jurister anställda inom ICA Gruppen med en sammanlagd lönesumma som gissningsvis är dubbla den som Förbundet har.

Här kommer då min fråga. Vad gör nu alla dessa jurister när vi nu är i rättegång i denna härva? Jobbar dom arslet av sig för att hjälpa våra handlare eller för att rädda förbundets rykte? Nä inte alls. Istället så anlitar man sveriges dyraste advokatbyrå Gernardt & Danielsson (G&D). Man väljer att låta deras absolut dyraste advokat, Manfred Löfvenhaupt och sk. Managing Partner (fint ska det va), kostar
7 500kr/timme
för att tolka ett dokument/stadga som alla vi handlare har skrivit under. Se de dokument jag har bifogat i länken. Min gissning är att denne Manfred fakturerat i runda slängar 10 timmar för att komma med en analys som är så rutten att till och med den sämsta juriststudent hade kunnat göra ett bättre jobb.

Sen så har jag fått mig berättat att denne Manfred Löfvenhaupt och Fredrik Hägglund är kurskamrater från Uppsala Universitet Juristutbildningen. Att vi på förbundet sedan dess att vi anställde Fredrik Hägglund slänger ut mellan 10-50mkr/år till Gernardt & Danielsson. Det här är ju direkt vänskapskorruption på hög nivå. Styrelsen har år ut och år in låtit det här fortgå. Varför ska jag som jobbar närmare 70 timmar i veckan sitta och betala dessa advokaters lön?

Det får vara nog med all denna skit som Förbundet håller på med. Vi kan börja med att sparka Göran Blomberg och Anna-Karin Liljeholm. Därefter anser jag att vi allihopa röstar nej till ansvarsfrihet för VD och Styrelse på nästa förbundsstämma!

Ni handlare eller andra som vill kontakta mig för åsikter om detta får gärna göra det på
icahakon@gmail.com
Senast redigerad av icahakon 2023-10-24 kl. 20:53.
Citera
2023-10-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icahakon
Som handlare slutar jag aldrig att äcklas av hur ICA Handlarnas Förbund
bränner våra pengar som om de vore tomtebloss. Jag tog mig friheten att begära ut alla handlingar gällande den härva som Förbundet satt oss handlare i.

https://drive.google.com/drive/folde...usp=drive_link

På förbundet har vi iaf så långt jag vet tre jurister anställda på heltid.
Anna-Karin Liljeholm, lön ca 200 000kr/månad
Sandra Schumacher, lön ca 80 000kr/månad
Fanny Davidsson, lön ca 65 000kr/månad.
Totalt ca 3 420 000kr/år

Till detta så har vi minst 8st jurister anställda inom ICA Gruppen med en sammanlagd lönesumma som gissningsvis är dubbla den som Förbundet har.

Här kommer då min fråga. Vad gör nu alla dessa jurister när vi nu är i rättegång i denna härva? Jobbar dom arslet av sig för att hjälpa våra handlare eller för att rädda förbundets rykte? Nä inte alls. Istället så anlitar man sveriges dyraste advokatbyrå Gernardt & Danielsson (G&D). Man väljer att låta deras absolut dyraste advokat, Manfred Löfvenhaupt och sk. Managing Partner (fint ska det va), kostar
7 500kr/timme
för att tolka ett dokument/stadga som alla vi handlare har skrivit under. Se de dokument jag har bifogat i länken. Min gissning är att denne Manfred fakturerat i runda slängar 10 timmar för att komma med en analys som är så rutten att till och med den sämsta juriststudent hade kunnat göra ett bättre jobb.

Sen så har jag fått mig berättat att denne Manfred Löfvenhaupt och Fredrik Hägglund är kurskamrater från Uppsala Universitet Juristutbildningen. Att vi på förbundet sedan dess att vi anställde Fredrik Hägglund slänger ut mellan 10-50mkr/år till Gernardt & Danielsson. Det här är ju direkt vänskapskorruption på hög nivå. Styrelsen har år ut och år in låtit det här fortgå. Varför ska jag som jobbar närmare 70 timmar i veckan sitta och betala dessa advokaters lön?

Det får vara nog med all denna skit som Förbundet håller på med. Vi kan börja med att sparka Göran Blomberg och Anna-Karin Liljeholm. Därefter anser jag att vi allihopa röstar nej till ansvarsfrihet för VD och Styrelse på nästa förbundsstämma!

Ni handlare eller andra som vill kontakta mig för åsikter om detta får gärna göra det på
icahakon@gmail.com

Var är ICA i denna rättegång? Menar du dom ska hjälpa handlarna som köpt aktier på insiderinfo eller vad?
Citera
2023-10-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Var är ICA i denna rättegång? Menar du dom ska hjälpa handlarna som köpt aktier på insiderinfo eller vad?

ICA-handlarnas Förbund agerar från sidlinjen som rådgivare till åklagaren. Istället för att försöka att göra en grundlig utredning av styrelsen som läckt information och vilka andra styrelseledarmöter som agerat illojalt och handlat med insyn om den kommande affären.
Citera
2023-10-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icahakon
ICA-handlarnas Förbund agerar från sidlinjen som rådgivare till åklagaren. Istället för att försöka att göra en grundlig utredning av styrelsen som läckt information och vilka andra styrelseledarmöter som agerat illojalt och handlat med insyn om den kommande affären.

Jaså? Det var en nyhet faktiskt som jag inte tror på ett dugg när jag hör åklagaren säga detta_ saxat ut Barometern/ OT

"Även om straffvärdet är så högt kan det komma att bli kortare om de som döms också får näringsförbud, vilket åklagaren yrkar på i flera fall. Straffet kan också påverkas av Icas beslut vad gäller de åtalade.

– Vi har fått ett besked från Ica som vi menar att vi inte kan få någon ledning av, det säger inte att de kommer bli av med sina butiker eller få en varning eller vad som kan hända. Vi kan ju inte gissa vad de kommer göra, skulle vi räkna av på straffen för att det blir av med butikerna och det inte blir så skulle det ju bli tokigt, säger Pontus Hamilton."
Citera
2023-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Jaså? Det var en nyhet faktiskt som jag inte tror på ett dugg när jag hör åklagaren säga detta_ saxat ut Barometern/ OT

"Även om straffvärdet är så högt kan det komma att bli kortare om de som döms också får näringsförbud, vilket åklagaren yrkar på i flera fall. Straffet kan också påverkas av Icas beslut vad gäller de åtalade.

– Vi har fått ett besked från Ica som vi menar att vi inte kan få någon ledning av, det säger inte att de kommer bli av med sina butiker eller få en varning eller vad som kan hända. Vi kan ju inte gissa vad de kommer göra, skulle vi räkna av på straffen för att det blir av med butikerna och det inte blir så skulle det ju bli tokigt, säger Pontus Hamilton."

Se det dokument jag länkat. Manfred Löfvenhaupts absolut korkade analys!
Citera
2023-10-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realsuedi
Se det dokument jag länkat. Manfred Löfvenhaupts absolut korkade analys!
menar du BLT så kan jag inte läsa en låst artikel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in