Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-22, 13:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kan nån istället förklara bild #43 i rapporten, ur artikeln - den som visar att förtroendet för Sverigedemokraterna är högst och det för Flashback inte alls är i botten (utan en tredjedel upp på listan).

Förstår inte de rutorna alls.
Citera
2022-03-22, 13:53
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Kan nån istället förklara bild #43 i rapporten, ur artikeln - den som visar att förtroendet för Sverigedemokraterna är högst och det för Flashback inte alls är i botten (utan en tredjedel upp på listan).

Jag tyckte också att de siffrorna var jättesvåra att läsa av och jag fattar inte exakt vad upplägget är, men enligt rubriken "PARTIPOLITISERAT FÖRTROENDE FÖR PARTIER?" så handlar det väl om korrelationen mellan partisympatier och förtroende. Kanske att de som röstar på Sverigedemokraterna är de som har högst förtroende till sitt eget parti?

I listan över förtroende till partier generellt ligger Socialdemokraterna högst med 43% och SD på femte plats med 22%. Och i den generella listan så ligger flashback fortfarande i botten med 7%.
Citera
2022-03-22, 13:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Överlag uppvisar svenska folket en alltmer positiv samhällsbild. 43 procent anser att Sverige är på rätt väg, den högsta noteringen sedan frågan började ställas, 2015.

Vas ist das och varför ringer aldrig nån till mig? Det är helt omöjligt med min världsbild boende i V-dominerat landskap och i samhällstjänst. Jag är väl hänvisad att skylla på ryssen när jag inte tror att förtroendebarometern fungerar som den skall.
Citera
2022-03-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Likväl går folk, inkl journalister, till Flashback när det har hänt något för att få information.

Ja, speciellt i början. Men sedan brukar de allra flesta trådar tas över av troll som bara vill snacka skit egentligen.

Normalt sett är de femti första inläggen värt mer än de 15.000 inläggen som följer därefter.
Citera
2022-03-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om tråden ligger fel så får mod flytta.

Men fortfarande bättre än Facebook😀

https://www.svt.se/kultur/sa-ser-fortroendet-ut-for-svenska-medier-public-service-dn-sveriges-radio-svt-aftonbladet-expressen

Svenskarna har ännu en gång högt förtroende för Systembolaget, medan förtroendet för sociala medier är fortsatt lågt. Och förtroendet till svenska medier ökar svagt. Det visar Förtroendebarometern 2022, som varje år mäter allmänhetens tilltro till olika samhällsfunktioner.

Lägst förtroende har kinesiska telekom-företaget Huawei (4), följt av Facebook (6), Twitter (7) och Flashback (7)

Svenskarna är idioter. Varför bli förvånad ?
Citera
2022-03-22, 14:03
Medlem
Hela frågeställningen är ogiltig och i nivå med att fråga om förtroende för "internet".
Citera
2022-03-22, 14:09
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Om både MP, Expressen och Aftonbladet har större förtroende än FB så känns ju undersökningen lite "oseriös" och löjeväckande kan man tycka.. Annars - fjärde sämst i landet - inte illa!
Citera
2022-03-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, speciellt i början. Men sedan brukar de allra flesta trådar tas över av troll som bara vill snacka skit egentligen.

Normalt sett är de femti första inläggen värt mer än de 15.000 inläggen som följer därefter.
Precis som i övriga livet så måste man lära sig att urskilja vad som är trovärdigt och inte. Precis som när man tittar på tv eller läser en tidning. Tar man allt för sanning så blir man inte bara vilse utan mycket förvillad.
Citera
2022-03-22, 14:14
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad är det man mätt egentligen. Enligt sista sidan (också det lite oklart, om det är 1000, och vad frånfallet i procent varit) har man frågat 1200 personer. Men vad är "förtroende". För många verkar det snarare betyda att "gillar man inte nåt, så har man inte förtroende" för det. Det blir blaha och cirkelbevis. Jag har ingen aning vad att "57 procent har förtroende för Ikea" betyder - att alla skruvar kom hem, att soffan är ok, att de har verksamhet i Ryssland?
Citera
2022-03-22, 14:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Vad är det man mätt egentligen. Enligt sista sidan (också det lite oklart, om det är 1000, och vad frånfallet i procent varit) har man frågat 1200 personer. Men vad är "förtroende". För många verkar det snarare betyda att "gillar man inte nåt, så har man inte förtroende" för det. Det blir blaha och cirkelbevis. Jag har ingen aning vad att "57 procent har förtroende för Ikea" betyder - att alla skruvar kom hem, att soffan är ok, att de har verksamhet i Ryssland?

Helt rätt ingång. (Ids inte dyka djupare själv.)
https://medieakademin.se/wp-content/uploads/2022/03/Presentation_fortroendebarometern_2022.pdf
Citera
2022-03-22, 14:21
Medlem
TonyBergmans avatar
Delad plats med twitter och högre än Facebook borde väll vara ett OK betyg för ett "högerextremt nazistforum''
Citera
2022-03-22, 14:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om tråden ligger fel så får mod flytta.

Men fortfarande bättre än Facebook😀

https://www.svt.se/kultur/sa-ser-fortroendet-ut-for-svenska-medier-public-service-dn-sveriges-radio-svt-aftonbladet-expressen

Svenskarna har ännu en gång högt förtroende för Systembolaget, medan förtroendet för sociala medier är fortsatt lågt. Och förtroendet till svenska medier ökar svagt. Det visar Förtroendebarometern 2022, som varje år mäter allmänhetens tilltro till olika samhällsfunktioner.

Lägst förtroende har kinesiska telekom-företaget Huawei (4), följt av Facebook (6), Twitter (7) och Flashback (7)
Det angående Flashback känns lite som propaganda. Nästan alla jag känner vet att man vänder sig till Flashback för att få sanningen kring de flesta händelser. Jag tror det mest är de som inte är vana vid att vara på Flashback som inte vet hur man lär sig att upptäcka lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in