2022-03-21, 20:05
Medlem
Knickzs avatar
Med windows 11 går windows framåt i hierarkin av operativsystem, tänk er då hur windows 12,13,14,15 kommer att se ut? Detta är bra teknologi

I vilket fall är windows 11 fantastiskt för datorspel, och datorn laddar snabbare än med windows 10.

Frågeställning:

Hur tror ni det kommer bli i framtiden med windows defender osv? Kommer microsoft förbättra den så man slipper trojanska hästar osv?
Citera
2022-03-21, 20:07
Medlem
Finns ju foliehattar som tror att (CurrentWindows+1) kommer börja kosta en månadspeng, men det är ju foliehattarna det.

Själv tror jag att krav på Microsofts nya kryptochip kommer komma i en snar framtid. Antagligen mer fokus på virtualisering också. Minnesintegritet och liknande är nog bara början.

Förhoppningsvis stöd för ARM också "snart" då det är överlägset x86.
Citera
2022-03-21, 20:10
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos
Finns ju foliehattar som tror att (CurrentWindows+1) kommer börja kosta en månadspeng, men det är ju foliehattarna det.

Själv tror jag att krav på Microsofts nya kryptochip kommer komma i en snar framtid. Antagligen mer fokus på virtualisering också. Minnesintegritet och liknande är nog bara början.

Förhoppningsvis stöd för ARM också "snart" då det är överlägset x86.

Datorspel har alltid varit snabbare på windows än på linux för mig, då windows stödjer DirectX 12, iaf sedan windows xp har jag kunnat spela snabbare spel.

Hur ser det ut för dig då? Är spelen snabbare i linux eller windows?
Citera
2022-03-21, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Datorspel har alltid varit snabbare på windows än på linux för mig, då windows stödjer DirectX 12, iaf sedan windows xp har jag kunnat spela snabbare spel.

Hur ser det ut för dig då? Är spelen snabbare i linux eller windows?
Jag använder inte Windows, men helt klart är det mycket bättre för spel än Linux. Inget snack.
Citera
2022-03-21, 20:59
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag använder inte Windows, men helt klart är det mycket bättre för spel än Linux. Inget snack.

Vad använder du för OS om man får fråga? Linux? Linux är bra för servrar iaf, men vissa applikationer som windows har fungerar inte på linux, man måste ha Wine isåfall men även då kan det lagga.
Citera
2022-03-21, 21:00
Avslutad
Citat:
Vad använder du för OS om man får fråga? Linux? Linux är bra för servrar iaf, men vissa applikationer som windows har fungerar inte på linux, man måste ha Wine isåfall men även då kan det lagga.
Jag kör Debian

Lyckligtvis så spelar jag inte speciellt moderna spel. De jag kör just nu är Civ VI och Oxygen not included. Inget av dem kräver någon superdator.
Citera
2022-03-21, 21:04
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag kör Debian

Lyckligtvis så spelar jag inte speciellt moderna spel. De jag kör just nu är Civ XI och Oxygen not included. Inget av dem kräver någon superdator.

Ubuntu är väl baserat på Debian? Tänk om Ubuntu och Debian hade tillgång till DirectX 12 eller Vulkan, men spel hör mest hemma på Windows, så man får väl drömma vidare.

Windows 11 är bra för spel. Därför gillar jag Windows 11 i dagsläget,

Har du använt windows innan eller är du bara Linux användare?
Citera
2022-03-21, 21:06
Avslutad
Citat:
Ubuntu är väl baserat på Debian? Tänk om Ubuntu och Debian hade tillgång till DirectX 12 eller Vulkan, men spel hör mest hemma på Windows, så man får väl drömma vidare.

Androids sägs fungera på windows 11.

Har du använt windows innan eller är du bara Linux användare?
Det är ju inte direkt så att det handlar om att Ubuntu "får tillgång" till DirectX. Det ska ju skrivas om också, och det är inte trivialt vad jag vet.

Har använt Windows förr, men det var femton år sedan.
Citera
2022-03-22, 16:23
Medlem
Knickzs avatar
Någon annan här som spelat spel med windows 11? Hur snabbt går det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in