2022-03-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Mitt tips är att fokusera på 18-åringen.
Han går 3an på estestetiska programmet på den aktuella skolan.
Huset avspärrat.

Vad skulle motivet kunna vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
sedär var det så jävla svårt för polisen o släppa detta så hela fb ska vara osurfbart för dom vill mörka???
Du förstår väl att alla vittnesmål blir totalt värdelösa i bevishänseende om vittnena redan läst i pressen precis vad som hänt? Pucko
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Är det samma S@ga B3ck3r som den med wikipediaartikeln? Transskådespelare?
OM det är hon torde det funnits en hotbild mot henne på grund av trans. Man kan tycka att skolan borde arrangerat med säkerhet i så fall, vilket är praxis när exempelvis politiska debatter hålls. Enligt mig kan hon likställas med en politiker i sitt skyddsbehov, om det varit allmänt känt att hon skulle befinna sig just där och just då.

Tragiskt.

Edit: censurerat namn och numer bekräftat att vederbörande är vid god vigör
Senast redigerad av nudelfan 2022-03-21 kl. 22:43.
Citera
2022-03-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag brukar gissa på nr 1 vid skolattacker men idag gissar jag på något religiöst/politiskt . Vet inte varför. Om det nu gäller de personerna som nämnts.
Ja,känns som så. I Malmö har det varit mycket spänningar mellan invandrare och infödda Malmöbor. Speciellt i bättre områden och i bra skolor som Latinskolan.
Övervägande svenskar går på Latinskolan som tillhör de bättre gymnasieskolorna.
Mycket rån och överfall.
Men det här känns lite utanför boxen.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag brukar gissa på nr 1 vid skolattacker men idag gissar jag på något religiöst/politiskt . Vet inte varför. Om det nu gäller de personerna som nämnts.

Om skådespelaren Saga Becker är ett av offren så är det troligtvis någon som har svårt med HBTQ.

O då merparten etniska svenskar numera tycker Mark Lewengod är en sympatisk prick o praid parader är familjeunderhållning så faller misstankarna på muslimerna.
Muslimer som mer eller mindre öppet predikar att om man dödar bögar så behagar man gud…
Misstanken blir än större då det sker i Malmö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninoskar85
en av tjejerna dog nästa direkt i skolan och den andra var mycket skadat. Personen som attackerade tjejerna var kläd i svarta kläder med svart luva så man kunde inte se om det var en man eller kvinna men det såg ut som en man. Han gick konstigt och de få eleverna som såg honom låste sig in i en klassrum när de såg honom slå det ena tjej medan den andra sprang men han hann ikapp henne och de som var i klassrummet kunde höra hennes skrik till det blev tyst.

Är du säker en av tjejerna är död?
Citera
2022-03-21, 21:53
Medlem
Misstänkt GM: https://m.facebook.com/profile.php?id=100050569275140
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Om det är hon Saga Becker torde det funnits en hotbild mot henne på grund av trans. Man kan tycka att skolan borde arrangerat med säkerhet i så fall, vilket är praxis när exempelvis politiska debatter hålls. Enligt mig kan hon likställas med en politiker i sitt skyddsbehov, om det varit allmänt känt att hon skulle befinna sig just där och just då.

Tragiskt.
Finns det ens en någon trovärdig källa som pekar på Saga Becker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Det inlägget som hänvisades till om att Saga skulle vara på besök på skolan var två år gammalt och jag ser ingenting om något sånt på hennes instagram.

Citerar mig själv för förstår verkligen inte vad dessa spekulationer grundar sig i? Någon som kan citera en post från skolan om att Saga skulle vara på besök? En post nyare än två år dvs.
Citera
2022-03-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är du säker en av tjejerna är död?

Gm naziincel elller islamist?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur skulle jag kunna veta det, du som vet allt? Har han fått någon typ av negativt besked, den svarta bålgetingen?

För mindre än 30 minuter sedan hade skribenten säkra källor på att det var 2 ukrainska flyktingkvinnor som blivit attackerade.
Snubben (hen) är troll. Lägg ingen vikt vid hen.
Citera
Medlem
https://instagram.com/fabianvidar?utm_medium=copy_link
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här