2022-03-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Cederholm är väl ziggisarna?
Så kan de va med,liknande iallafall
Citera
2022-03-22, 12:29
Avslutad
Att hans mamma eventuellt tagit livet av sig om det stämmer kan också vara en del av förklaringen och utvecklingen mot det som hänt senaste året och igår.
Citera
2022-03-22, 12:31
Medlem
Han verkar ha ökat sin muskelmassa relativt mycket sen 2020 (om man ser bilderna på Facebook) - hans förändrade beteende som någon artikel skrev om ihop med musklerna; skulle det kunna vara någon form av anabola?

För övrigt är den ”victim blaming” som pågår i tråden oerhört respektlös. Det var två helt vanliga människor - det hade kunnat vara era mammor.
Citera
2022-03-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Christer P hade fått en skada på frontalloben som yngre, vilket kan förklara hans beteende & liv. Inget medfött alltså, utan yttre våld.
Stämmer bra. Han växte upp i samma område som mig. Gick rykten om att han som liten trillat nerför ett litet berg i området och slagit sig rätt illa i skallen. Efter det blev han enligt ryktena ”konstig”.
Citera
2022-03-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, det är ett stort problem man kan se i media och kampanjer. Man talar bara om flickor och deras mående, men nonchalerar/låtsas inte veta om att självmordsstatistiken är flera gånger högre bland unga män. Samma media och vänster har skapat ett stort mansöverskott helt medvetet som skapar enorma problem, det vet man. Vad gör man då? Man pekar på dessa män, hånar dom och skapar nyord som "incel" och attackerar dessa. Dessa människor som agerar så ska veta sin skuld i utvecklingen som sker därefter med vansinnesdåd och annat. Skapar man ett sånt samhälle och såna fenomen ska man inte bli förvånad över konsekvenserna det medför.

Precis vad jag tänkte, är bara massa artiklar om hur kvinnor mår och hur flickor ska få bättre betyg.

När jag skulle söka vård för mina självmordstankar viftade kuratorn bort det som om det var ingenting och att jag var deppig.

Fick hjälp först när jag började hota med att skicka videon där jag tar mitt liv till henne.

skolan och psykiatrin har de senaste åren aktivt riggats för att vara till fördel till tjejer. Kvinnor är majoritet bland både lärare och psykologer, de bryr sig inte om killar och det syns i självmord och betygsstatistiken.
Citera
2022-03-22, 12:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är inte det svindyrt? Många bodybuilders prostituerar sig för att ha råd med hormonerna.
Det tar polisen reda på med ett snabbt pissprov.
Citera
2022-03-22, 12:35
Medlem
Tragiskt. Troligtvis en väldigt ensam och sjuk människa. Hoppas han får den vård han behöver.
Citera
2022-03-22, 12:36
Medlem
StarkMarks avatar
Vi har ju fått höra till leda under nyhetsrapporteringen om kriget i Ukraina att krigets första offer är sanningen och så är väl fallet här på Flashback så fort något händer.

Det spekuleras friskt.

Är han incel? Tog han SSRIs? Är det kvinnohat? Han måste ha tagit anabola! Han är säkert rasist! Hans mor tog säkert självmord. Han tillhör en tattarsläkt.

Och så här kommer det fortsätta i några hundra sidor utan att någon blir klokare, men folk är väl så himla egenkära och skvalleraktiga av sig att minsta spekulation måste luftas på Flashback.
Citera
2022-03-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Innebär att man har sårbarheter? Nu får du sluta med kvasi-vetenskapen här. Ja det finns kopplingar mellan genetik och en del psykisk ohälsa samt NPF. Men att du är extra sårbar på specifika platser i hjärnan för att en släkting haft schizofren diagnos (som förövrigt haft olika innebörd under olika perioder) är rent dravel. Sluta skrämma upp de stackars kidsen i tråden som kanske har en förälder med psykisk ohälsa, vilket väldigt många har idag med det traditions och rotlösa konsumtionssamhälle vi har format.
Nej det är inte dravel på något sätt. Schizofreni är ärftligt. Största riskfaktorn är ärftlighet. Släkting? Det är hans mor.
Senast redigerad av ellabellak 2022-03-22 kl. 13:11.
Citera
2022-03-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är inte det svindyrt? Många bodybuilders prostituerar sig för att ha råd med hormonerna.

Prisnivån på anabola har jag väldigt lite kunskap om. Men OM det är en rimlig teori så kanske han köpt billig skit eller så har han tillräckligt med kontanta medel för att köpa det.

Det är också bara en teori men den tydliga förändringen i beteendet är en röd flagga.
Citera
2022-03-22, 12:38
Medlem
Får lite Martin Jonsson-vibbar av grabben.

Tror inte mobbning i närtid varit en utlösande faktor...har liksom lite svårt att se personer i den åldersgruppen "mobba" en grabb som är extremt vältränad och tämligen stor till sin ålder. Tror nog snarare att det här är en kille som haft svårigheter tidigt i skolan och som varit lite av en ensamvarg under hela sin skolgång.

Den här typen av människor hamnar förr eller senare i fel umgänge och jag gissar att det är det som hänt i det här fallet. Träningsnarkoman som omgett sig med andra likasinnade och troligtvis har grabben halkat in på anabola och droger.

Det i sig är en extremt farlig kombination och kan utlösa extrema aggressioner. Skolan borde ha bättre koll på den här typen av personer som ser extremt vältränade ut för sin låga ålder.
Citera
2022-03-22, 12:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Måste vara så, det sägs ju att en gubbe från Österrike blev nekad som konstnär och därför mördade några stycken. Skrevs in i historieböckerna några år senare, Fabbe blev säkert också nekad.
Det som talar emot det, i övrigt rimliga, motivet är att det var en matte & fysiklärare som blev mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in