Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-06-21, 20:02
Medlem
getosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Det är bara att gå efter halveringstid och NPP har en halveringstid på 3dygn sedan är det bara att sätta sig och räkna, eller för att göra det enklare använd roidcalculator vilken kanske inte är exakt men där går det bilda sig en uppfattning hur nivån ligger.

Bieffekter när nivån blir svajjig är vätskeretention, proggstyrd BT, Högre blodtryck och mer acne.

- Okey för att du kan räkna statiskt på det via halveringstid, men uppmätta plasmanivåer är väl ändå vad som räknas i slutändan?
Jag tror ärligt talat inte att de fakta som sammanställts från de källorna skulle ha missat något så elementärt som halveringstid för ett preparat när man presenterar något sådant.

Jag har ju själv aldrig mätt mina hormonnivåer vid en given tidpunkt, men jag jag tycker nog referensmaterialet är tillräckligt kvalificerat för att kunna avgöra det bättre än jag eller någon annan här som inte har tillgång till labtest och forskningsanslag.

Men som sagt.......det var bara en faktapresentation. Var och en tar det till sig precis som man själv väljer : )
Citera
2006-06-21, 22:12
Medlem
Ni som förespråkar inject varannan till var tredje dag (många tar t.o.m. ed injects) - enligt dessa uppgifter är det upp till fem dagars liv i estervarianten, vilket vid handen borde ge att man bara behöver sätta var fjärde till var femte dag för att bibehålla fullgoda plasmanivåer.

Ja aktivelife hänger med i 5 dygn men jag nackar om halveringtid och den är beräknad till 2-3 dygn vilket innebär att plasmakoncentrationen uppgår till hälften av det den mängd som injicerades från början efter 2-3 dygn så sätter du 100mg dag 1 så har du 50mg i plasma dag 2-3 och 25mg dag3-4 och runt 12mg när det du refererar till sätter nästa tex 100mg, du har då en plasma på 125mg.

Visst sedan kommer vi till steady- statenivån som gör nivån mer linjär men den kan inte hållas jämn då du tar NPP var 5: dag och du sålunda nästan inte har något i plasma iåmed att aktivelife är bara 5 dygn.

Visst det är tungt med referenser men sök på dom och du skall finna att även du kan tvivla på vissa som skrivit dom.
Citera
2012-01-21, 05:09
Medlem
Snygg bump, jag vet!

Studien som diskussionen ovan syftar till innehåller även dessa intressanta rader, nu handlar det mest om fatloss men det är doserna jag vill diskutera...

NPP also benefits the athlete by increasing the number of androgen receptors (AR) one study showed that nandrolone given to rats at a dosage of 6mg/kg of bodyweight combined with muscle functional overload (muscle functional overload gives a similar effect to resistance training) had a 1,300% (!) increase in AR protein concentrations. (6) There is a direct link to muscle growth and AR levels. NPP also seems to be a promising fat loss agent, men given the drug had reduced levels of subcutaneous (under skin) adipose(fat) tissue, visceral (gut) fat loss was not as good however.(7) The fat loss effect seems though to be dose dependant, in one study NPP at a daily dose of 1, 4, or 10mg per kg of bodyweight the 10mg dose had the greatest effect on fatloss, thus displaying a dose respondant curve with NPP(8). The more you use, the more results you'll get, with regards to this drug

Vill de ha sagt att jag som väger ca 106kg borde trycka 1G(!!!) ed???

Jodå, jag ser också the more u use the greater results, men kom igen, 6G nandro D ew är ju inget vi vanliga dödliga trycker i oss, med nandro p på 150mg skulle det resultera i 7ml ed...
Citera
2012-01-21, 07:32
Medlem
Visst fan måste det vara mg/kgbw ew och inte ed?
Citera
2012-01-23, 05:13
Medlem
Citat:
NPP at a daily dose of 1, 4, or 10mg per kg of bodyweight the 10mg dose had the greatest effect on fatloss

10mgx106kg=1060mg DAGLIGEN
Står ju att dom som fick 10mg/kilo hade dom största viktförlusterna..

Citat:
The more you use, the more results you'll get

Jag förstår inte vad det fanns att missförstå!?
Citera
2012-01-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av castiron
10mgx106kg=1060mg DAGLIGEN
Står ju att dom som fick 10mg/kilo hade dom största viktförlusterna..

Jag förstår inte vad det fanns att missförstå!?

Nä, jag ser också att du inte förstår...

Hur många konkreta studier tror du själv att det har utförts på 1G nandro ed resp 100mg ed, chansen att snubben som scribblat ner studien har missat lite och skrivit ed istället för ew känns ganska överhängande...
Citera
2012-01-23, 21:28
Medlem
Haha, 1gram ed. Undra vem som ställer upp på den studien och undra hur hans dick mådde på det
Citera
2012-01-24, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaskaminkotte
Nä, jag ser också att du inte förstår...

Hur många konkreta studier tror du själv att det har utförts på 1G nandro ed resp 100mg ed, chansen att snubben som scribblat ner studien har missat lite och skrivit ed istället för ew känns ganska överhängande...

Om du kollar i t:ex läkarfass och ser vad folk fått som helt vansinniga provdoser på alla möjliga sjuka mediciner i olika experiment så kommer du ganska snabbt att inse att 1 gram testo p ed är rena hälsokuren i jämnförelse.
Senast redigerad av castiron 2012-01-24 kl. 06:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in