Citat:
Ursprungligen postat av HÅDE
Det är bara att gå efter halveringstid och NPP har en halveringstid på 3dygn sedan är det bara att sätta sig och räkna, eller för att göra det enklare använd roidcalculator vilken kanske inte är exakt men där går det bilda sig en uppfattning hur nivån ligger.
Bieffekter när nivån blir svajjig är vätskeretention, proggstyrd BT, Högre blodtryck och mer acne.
- Okey för att du kan räkna statiskt på det via halveringstid, men uppmätta plasmanivåer är väl ändå vad som räknas i slutändan?
Jag tror ärligt talat inte att de fakta som sammanställts från de källorna skulle ha missat något så elementärt som halveringstid för ett preparat när man presenterar något sådant.
Jag har ju själv aldrig mätt mina hormonnivåer vid en given tidpunkt, men jag jag tycker nog referensmaterialet är tillräckligt kvalificerat för att kunna avgöra det bättre än jag eller någon annan här som inte har tillgång till labtest och forskningsanslag.
Men som sagt.......det var bara en faktapresentation. Var och en tar det till sig precis som man själv väljer : )