2025-05-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Det kan vara olämpligt att vara förtroende val men det är fortfarande inte olagligt att ha anställda som är inom mc miljön eller vara vän med någon av dem.

Jag ser det inte som något konstigt att han vände sig Linus som när det var sk bröder till Linus som stodg bakom den påhittade skulden.
Hade polisen gjort sitt jobb hade Linus levt vilket framgår i fupen och pmet av anmälan.

Kan vara olämpligt?

Att du inte ser det som konstigt säger en hel del om dig.
Citera
2025-05-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Kan vara olämpligt?

Ok
Citera
2025-05-28, 06:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Det kan vara olämpligt att vara förtroende val men det är fortfarande inte olagligt att ha anställda som är inom mc miljön eller vara vän med någon av dem.

Jag ser det inte som något konstigt att han vände sig Linus som när det var sk bröder till Linus som stodg bakom den påhittade skulden.
Hade polisen gjort sitt jobb hade Linus levt vilket framgår i fupen och pmet av anmälan.

Hmmm.
Jag tycker att det valet är så smart om jag får säga det att skicka anställda att dra in skulder..
Dessutom att de figurerar i mc miljön..
Är väl inte så bra reklam för företag precis..
Tror den i media är utsedd till apa att uttala sig om detta fallet, då den inte är så himla smart...
De jag stött på som är riktiga Bikers håller väldigt låg nivå vilka de är när de arbetar som hantverkare, och är jäkligt duktiga dessutom, och de slöar inte så mycket som Svenssons gör på arbetsplatsen..
Tror att L hade blivit plockad ändå som den sprang och spelade Allan Ballan utan att ta upp saker på möten inom klubben...
Dessutom out i gamla B.S och försöker starta Mongols MC , som Viking sa att då får man ett helvete även Pangans och Outlaws...
Viking sa även att då är det tid att börja springa....
Tror att de reglerna är kvar inom deras sfär i klubbarna..
Så inte konstigt att L blev plockad..
Illojal direkt efter out, istället för att lösa problematiken och eventuellt skapa ett nytt gäng som Änglarna godkänt..
Näää detta är inte okej överhuvudtaget
Citera
2025-05-28, 06:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hmmm.
Jag tycker att det valet är så smart om jag får säga det att skicka anställda att dra in skulder..
Tror den i media är utsedd till apa att uttala sig om detta fallet, då den inte är så himla smart...
De jag stött på som är riktiga Bikers håller väldigt låg nivå vilka de är när de arbetar som hantverkare, och är jäkligt duktiga dessutom, och de slöar inte så mycket som Svenssons gör på arbetsplatsen..
Tror att L hade blivit plockad ändå som den sprang och spelade Allan Ballan utan att ta upp saker på möten inom klubben...
Dessutom out i gamla B.S och försöker starta Mongols MC , som Viking sa att då får man ett helvete även Pangans och Outlaws...
Illojal direkt efter out, istället för att lösa problematiken och eventuellt skapa ett nytt gäng som Änglarna godkänt..
Inte är så smart första meningen så klart....
Citera
2025-05-28, 06:48
Avstängd
Citat:
Kan vara olämpligt?

Att dra in vita skulder med andra makter är totalt fel..
Förvisso kan ta tid med kfm men är ändå rätt väg att gå och slippa bli kallad golbög.
Den det står i media är utsedd som apa då jag läser mellan raderna att den är programmerad att prata, dessutom är man inte så dum att säga sådant som com.mc kan agera emot..
Tror de flesta inom mc miljön skrattar ordentligt nu..
Citera
2025-05-28, 07:06
Avstängd
Citat:
Får det svårt i livet? Hahah lägg ner. Det är tungt kriminella. Om det hade varit någon med annan problematik hade jag köpt det. Gängkriminella - tror inte det. Särskilt inte som förtroendevald.

Du har rätt på sätt och vis...
Jag tar inte bort vänner för att de har kriminellt förflutet förrutom pedofiler eller otukt mot barn såklart..
Jag ser inte ner på dem hur de gjort, utan ser de som dem som de är nu...
Citera
2025-05-29, 19:19
Medlem
Någon som följt live-rapporteringen från rättegångens sista dagar Åsikter?
Citera
2025-05-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Hmmm.
Vilka är B.S? Varför blev han out där?
Eller förstod jag fel?
Citera
2025-05-30, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Eller förstod jag fel?

Jag vet inte vad som åsyftas här, men det fanns en dansk bikerklubb på 1980-talet som hette "Bullshit". Dessa hamnade i en blodig konflikt med Hells Angels i Köpenhamnsregionen.

Apropå den här konflikten med kriminella personer i Bergsjön, där Linus och ytterligare ett par HA-associerade grabbar möter upp ett gäng snubbar ur Bergsjönätverket - och blir uppspöade (?) av dessa - Det verkar klantigt hanterat?
Skall man prata/ förhandla gör man väl helst det i en offentlig miljö nära väktare, målade radiobilar och kameror - just för att garantera en ömsesidig god och trygg ton för båda parter?
Och OM man nu skall träffas avskilt (där det potentiellt kan bli hotfullt och handgemäng) då ser man väl till att ha rejäl uppbackning med HA-grabbar eller en Glock med sig? Som yrkeskriminell i lilla västsverige så antar jag att "alla känner till alla"?
Linus själv ser rätt biffig ut på bilder - hur lyckas man skämma ut sig genom att bli "uppspöade"? Det är inte Jean-Claude Van Damme man möter..
Citera
2025-05-30, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Jag vet inte vad som åsyftas här, men det fanns en dansk bikerklubb på 1980-talet som hette "Bullshit". Dessa hamnade i en blodig konflikt med Hells Angels i Köpenhamnsregionen.

Apropå den här konflikten med kriminella personer i Bergsjön, där Linus och ytterligare ett par HA-associerade grabbar möter upp ett gäng snubbar ur Bergsjönätverket - och blir uppspöade (?) av dessa - Det verkar klantigt hanterat?
Skall man prata/ förhandla gör man väl helst det i en offentlig miljö nära väktare, målade radiobilar och kameror - just för att garantera en ömsesidig god och trygg ton för båda parter?
Och OM man nu skall träffas avskilt (där det potentiellt kan bli hotfullt och handgemäng) då ser man väl till att ha rejäl uppbackning med HA-grabbar eller en Glock med sig? Som yrkeskriminell i lilla västsverige så antar jag att "alla känner till alla"?
Linus själv ser rätt biffig ut på bilder - hur lyckas man skämma ut sig genom att bli "uppspöade"? Det är inte Jean-Claude Van Damme man möter..
HA-killen i bilen hade väl vapen ifall något skulle gå snett.
Såg nån bild i tråden på Jamal, jag fick känslan av att han är större än Linus.
Citera
2025-05-30, 12:39
Medlem
Citat:
HA-killen i bilen hade väl vapen ifall något skulle gå snett.
Såg nån bild i tråden på Jamal, jag fick känslan av att han är större än Linus.
Problemet var väl att ha är så söndrade. Hur fasen kan dom bli förnedrade gång på gång. Ingen ställde upp för Linus efter mötet med blattarna. Allmänt känt att ha inte vågar stå upp mot dessa grupper. De vet blattarna. Nu fick de ha mot ha. Skulle inte förvåna om Sverige stängs ner.
Citera
2025-05-30, 13:17
Medlem
Citat:
Eller förstod jag fel?
BS menas Bad Standing. Det som numera kallas kort o gott Out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in